וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרקס של השפלות: מופע האימים המביך של אופירה וברקוביץ'

איימן סיכסק

3.12.2017 / 0:49

למרב מיכאלי הם לא נתנו לדבר והתייחסו אליה כמו טוקבקיסטים היסטריים, את שיר אלמליח הם עקצו בגסות, ובכלל נדמה שמה שמעניין את אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' (שישי, קשת 12) זה לשמוע רק את עצמם ולבזות את האורחים שלהם. כי ככה זה כשהמנחה מתנהג כמו ילד שזקוק להשגחה

אופירה וברקוביץ אופירה אסייג ואייל ברקוביץ. רונן אקרמן,
סימון סודי לקונטרול. אופירה וברקוביץ'/רונן אקרמן

משהו חריג קורה בטלוויזיה שלכם מדי שישי, בחור השחור שנפער בלוח השידורים של "קשת" אחרי הפיצול המתוקשר של ערוץ 2. "אופירה וברקוביץ'" (ימי שישי ב-18:00) היא מעין קרקס טלוויזיוני, שבו מותר להשמיע טענות שמזה שנים סומנו כלא לגיטימיות ונעלמו מהשיח מטעמי תקינות פוליטית. כך למשל אייל ברקוביץ', האיש והזיעה במצח, פונה לגל אוחובסקי במהלך האייטם על יציאתו מהארון של הכדורסלן אורי קוקיה, בשאלה: "אני מסתובב פה הרבה בתל אביב. כמה הומואים יש?" ואז מחדד: "אין לי בעיה עם זה, אבל עוד 10 שנים להיות סטרייט יהיה בעיה". וכדי להוסיף סחוג על פשע, הוא לא בוחל בבדיחה על השם הבעייתי "קוקיה", וההערה המתבקשת על הומואים שמפילים את הסבון במקלחות אחרי המשחק.

קשה לדמיין תכנית אחרת, בזכיינית החזקה במדינה, שבמסגרתה דיון כזה יעבור בשתיקה. למה בעצם? התשובה טמונה בבת זוגו של ברקוביץ' לתכנית, החצי המאופר שלו, אופירה אסייג, ששולטת בנעשה שם ביד רמה. אסייג מתנהלת בתכנית כמו בייביסיטר שנקלעה עם הילד לסופרמרקט. בזמן שהוא בוזז פיצוחים, רץ בין המעברים ונתקע לעוברים והשבים בין הרגליים, היא רותמת אותו ומחליטה מתי ואיך מתקדמים הלאה. וכשאין לה דרך להציל אותו ממופעי הטנטרום התכופים שלו? היא פורצת בצחוק. הצחוק של אופירה אסייג הוא מעין אות שהגיע הזמן לשנות כיוון, או לחלופין סימון סודי לקונטרול שיזרז בשבילה את הגט-טקסי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אי אפשר להציל אותו? אופירה וברקוביץ'/מערכת וואלה!, צילום מסך

גולת הכותרת של התכנית הייתה אמורה להיות הריאיון הפותח עם חברת הכנסת מרב מיכאלי, אלא שריאיון כזה לא התקיים. כלומר, מיכאלי הגיעה לאולפן, חוברה למיקרופון והתיישבה בכיסא, אבל מה שאופירה וברקוביץ' עשו לה לא היה ראיון, כמו טוקבק היסטרי בשידור חי, שבמסגרתו הם הפסיקו כל משפט שני שלה לטובת קריאות "חחחחחחחח כנסו כנסו". הם לא הפיקו ממיכאלי דבר, פרט לרגע של מבוכה כשברקוביץ' הודיע לה שהיא "חיה בהזיה. הזיה!" בתגובה על כך שהיא לא מביעה רצון עז להביא ילדים לעולם ומתעקשת לדבר בלשון נקבה. אבל אל דאגה, הוא הקדים ואמר ש"הכל מאהבה".

אפילו ההתייחסות שהם ביקשו ממנה על התחקיר על בן זוגה ליאור שליין, הניבה רגע שטוח ונטול אמירה משמעותית, כי היה לשניהם דחוף להזכיר, במידה לא מבוטלת של תדהמה, שמיכאלי ושליין לא גרים באותה הדירה. מיכאלי התייחסה כמובן לנושא הזה פעמים רבות בעבר, אבל זה לא משנה לזוג המגישים, כי כל נקודה שהם בוחרים להעלות נועדה בסופו של דבר ללבות את הדיון ביניהם, ולא דיון מול האורח.

עוד באותו נושא

אסור להשוות: העונה השלישית של "היהודים באים" משאירה אבק לשאר תוכניות הסאטירה

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תגלית העשור: היא ושליין גרים בנפרד. מיכאלי/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעולם הטלוויזיוני של אופירה וברקוביץ', האורח לנצח יהיה תפאורה, תירוץ בשביל שהם יוכלו לדבר ביניהם למול עיניכם הנדהמות. הם מעין ירון לונדון רק בלי הידע, הסקרנות, היכולת לנהל דיון, או הלגיטימציה להופיע בטלוויזיה בשש בערב. לא פלא, אם כן, שאין כמעט אורח שלא עובר סוג של ביזוי בשעה הזו, כשהוא נאלץ לשבת שם ולשמש צלחת פטרי לתרבית הבלתי ניתנת לעצירה שהיא אופירה וברקוביץ' באולפן.

התכנית הפעם הסתיימה בראיון עם שיר אלמליח, שנדרשה להסביר את בחירתה לקמפיין בינלאומי שהשתתפה בו. בזמן שאלמליח העדינה ניסתה להסביר שהבחירה בה לא קרתה רק משום שהיא יפה, כמו שאייל ענה במקומה, פנה ברקוביץ' למגישה השותפה שלו ושאל "אה היא גם מדברת?". כן, שיר אלמליח מדברת. בדיוק כמוך, ברקוביץ'. העובדה שמישהו בחר לתת לזכות הדיבור שלך במה בשעה בולטת ביום שישי, נשארת בגדר תעלומה. סביר להניח שזה לא כי אתה יפה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כן, היא גם מדברת. אלמליח/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זקוק להשגחה. אופירה וברקוביץ'/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully