וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקיץ מתחמם: דון מקליין יופיע, גם הסקורפיונס ישובו לישראל

5.12.2017 / 8:00

זירת ההופעות הבינלאומיות בשנה הבאה זוכה לחיזוקים נוספים. כפי שפורסם לראשונה בוואלה! תרבות, הזמר והיוצר האמריקאי דון מקליין בן ה-72 ("אמריקן פאי", "וינסנט") יופיע בישראל בקיץ הקרוב. בנוסף, להקת הרוק הכבד הגרמני הסקורפיונס תשוב לישראל. כל הפרטים

דון מקליין. יח"צ,
דון מקליין/יח"צ

עכשיו זה רשמי: הזמר והיוצר האמריקאי דון מקליין ("אמריקן פאי", "וינסנט") יופיע שוב בישראל, כפי שפורסם לראשונה בוואלה! תרבות. הופעתו תתקיים ב-16 ביוני באמפי פארק רעננה. לאור הביקוש הרב נפתחה הופעה נוספת ב-17 ביוני במועדון רדינג 3 בתל אביב.

הקשר של מקליין בן ה-72 עם ישראל החל כבר בסוף שנות השבעים, כשהופיע לראשונה בארץ. באותה תקופה פורסם בעיתונות כי ניהל רומן עם הישראלית אורלי צרפתי. בנוסף, בשנת 1982 כתב את השיר "Jerusalem" לבקשת ראש עיריית ירושלים לשעבר, טדי קולק ז"ל, ואף הגדיר את עצמו בראיונות כ"תומך נלהב של ישראל".

מקליין נולד בעיר ניו רשל שבמדינת ניו יורק. לאחר מות אביו בגיל 15 החליט להקדיש את חייו למוזיקה. את אלבומו הראשון הוציא בשנת 1969, אולם הוא לא זכה להצלחה גדולה, ולכן חברת התקליטים שלו Mediarts ניתקה איתו את הקשר. לאחר מכן עבר לחברת UA, ובשנת 1971 הוציא בה את להיטו הגדול הראשון, "אמריקן פאי". השיר נכתב לזכרו של זמר הרוקנרול באדי הולי, שנהרג בתאונת מטוס ב-1959, תאונה שכונתה "היום שבו מתה המוזיקה". בהופעה הראשונה עם השיר הוא התקבל באדישות על ידי הקהל. אולם בתוך זמן קצר הלהיט הגיע לצמרת מצעד המכירות האמריקאי, ומקליין הפך לכוכב עולמי.

הלהיט השני שלו, "וינסנט" שמו, יצא בשנת 1972 ועסק בצייר וינסנט ואן-גוך בהשראת היצירה "ליל כוכבים". בשנות ה-80 שב לתודעה, כשנטען שהלהיט "Killing Me Softly with His Song" מ-1971 נכתב בהשראת השיר "כיסאות ריקים" של מקליין. בשנת 2000 יצא הסרט הדוקומנטרי "Starry Starry Night" בהשתתפות אמנים רבים שסיפרו על יצירתו ודמותו. לאורך השנים זכו להיטיו לגרסאות כיסוי רבות. שירו "And I Love You So" בוצע בגרסת כיסוי בין השאר על ידי אלביס פרסלי, להיטו "אמריקן פאי" בוצע בין השאר בגרסת כיסוי על ידי מדונה, והשיר "Genesis" תורגם לעברית על ידי רחל שפירא, נקרא "בראשית" ובוצע על ידי גלי עטרי.

על הפקת הופעתו בישראל חתומה חברת "VIVO Productions". מחירי כרטיסים: החל מ-249 ש"ח. כרטיסים ניתן לרכוש כאן

עוד באותו נושא

מסתמן: דון מקליין ("אמריקן פאי") יופיע בישראל

לכתבה המלאה

נוסף לכך תתקיים בקיץ הקרוב של להקת הרוק הכבד הגרמנית הסקורפיונס, שתשוב אלינו לאחר ביקורים רבים כאן בעבר. ההופעה תתקיים ב-19 ביולי, במסגרת סיבוב ההופעות המכונה "Crazy World Tour 2018". בין שיריהם המפורסמים": "Wind of Change" ו-"Still Loving You". מחירי כרטיסים ינועו בין 275 ל-1,250 ש"ח. המכירה תיפתח ביום חמישי (7 בדצמבר).

סקורפיונס. באדיבות scorpions,
חוזרים להופיע. סקורפיונס/באדיבות scorpions

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully