וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: מתופף נירוונה לשעבר יופיע בתל אביב

26.12.2017 / 22:51

צ'אד צ'אנינג, שהיה מתופף להקת נירוונה משנת 1988 ועד 1990 בתקופה שבה הקליטו והוציאו את אלבום הבכורה "Bleach", יופיע בתל אביב עם הרכב הקאברים The Nirvana Experience, המבצע הופעות מחווה לנירוונה - כך נודע לוואלה! תרבות

המוזיקאי האמריקאי צ'אד צ'אנינג. צילום מסך, צילום מסך
צ'אד צ'אנינג/צילום מסך, צילום מסך

המוזיקאי האמריקאי צ'אד צ'אנינג, שהיה מתופף להקת נירוונה משנת 1988 ועד 1990 בתקופה שבה הקליטו והוציאו את אלבום הבכורה "Bleach", יופיע בישראל עם הרכב הקאברים The Nirvana Experience, המבצע הופעות מחווה לנירוונה, כך נודע לוואלה! תרבות. ההופעה תתקיים ב-14 במרץ במועדון רדינג 3 בתל אביב.

ביוני 1988, כמה חודשים לאחר שצ'אנינג הצטרף לנירוונה, הוא הקליט עם הלהקה את הסינגל הראשון שלה, גרסת הכיסוי לשיר "Love Buzz"שהלהקה הוציאה בחברת התקליטים "סאב פופ". בערב חג מולד באותה שנה הלהקה החלה בהקלטות אלבום הבכורה "Bleach" שהסתיימו בסוף ינואר 1989. האלבום יצא ביוני באותה שנה. צ'אנינג מנגן כמעט בכל האלבום – ב-10 מתוך 13 השירים.

באפריל 1990 נירוונה הקליטה שמונה שירים בהפקת בוץ' ויג. במהלך ההקלטות, הסולן קורט קוביין והבסיסט קריסט נובוסליץ' לא היו מרוצים מנגינתו של צ'אנינג, וצ'אנינג מצדו הביע את תסכולו מכך שלא היה שותף פעיל ביצירת השירים. חילוקי דעות אמנותיים הובילו לעזיבתו של צ'אנינג את הלהקה, בהחלטה הדדית של הלהקה ושלו. הלהקה גייסה את המתופף דייב גרוהל במקומו. על אף שקטעי התיפוף של צ'אנינג אומצו לאלבום השני, "Nevermind", הוא לא קיבל עליהם קרדיט, מלבד השיר "Polly" עליו קיבל קרדיט באלבום זה. מאז שעזב את הלהקה, יצאו כמה הקלטות מהעבר, מהאולפן ומהופעות חיות, שבהם השתתף צ'אנינג.

פו פייטרס. Astrid Stawiarz, GettyImages
דייב גרוהל, המתופף המשמעותי באמת של נירוונה/GettyImages, Astrid Stawiarz

למרות חלקו של צ'אנינג בתחילת דרכה של נירוונה, מי שנחשב למתופף המשמעותי ביותר של נירוונה הוא דייב גרוהל שהחליף אותו. גרוהל פעל בלהקה מ-1990 ועד התפרקותה ב-1994 בעקבות התאבדות קוביין, ולאחר מכן הקים גרוהל את להקת פו פייטרס בה הוא משמש כסולן וגיטריסט. באפריל 2014, כשנכנסה נירוונה למוזיאון היכל התהילה של הרוקנרול, לא נכלל שמו של צ'אנינג בהיכל, ובכבוד זכו רק קורט קוביין, קריסט נובוסליץ' ודייב גרוהל. למרות זאת, צ'אנינג הגיע לטקס הכניסה להיכל, ובנאומו של גרוהל הוא הודה לתרומתו של צ'אנינג ללהקה.

ההופעה תתקיים במלאת 30 שנה להקמת נירוונה, במסגרת סיבוב ההופעות האירופאי של להקת הקאברים The Nirvana Experience. צ'אנינג בן ה-50, שיופיע איתם, כיום גם שר ומנגן באס בלהקת Before Cars.

את הופעת להקת הקאברים בארץ מפיקה חברת EGOeast.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully