וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התסריט עורר בי חלחלה": ריאיון עם קולין פארל על היפ הופ בחדר הניתוחים

אבנר שביט, קאן

4.1.2018 / 17:00

קולין פארל מגלם מנתח שחייו נכנסים לטלטלה מחרידה ב"להרוג אייל קדוש" המדובר. בריאיון לרגל צאת הסרט, יחד עם ברי קיוגן ("דנקרק") המככב בצדו, הוא משוחח עם וואלה! תרבות על ההשפעה של התנ"ך ועל הסודות שגילה מאחורי הקלעים של עולם הרפואה

AP

שנתיים לאחר "הלובסטר" עטור השבחים, חוזר קולין פארל לשתף פעולה עם יורגוס לנטימוס, הבמאי היווני שהפך בשנים האחרונות לאחד השמות החמים והמוערכים בסצנת הקולנוע העולמי.

הפעם, מגלם הכוכב האירי מנתח מוערך ואיש משפחה למופת, שעושה את טעות חייו ומזמין לביתו נער קריפי בשם מרטין, אותו מגלם ברי קיוגן, שכבר פרץ השנה ב"דנקרק".

אט-אט מתגלה כי אותו מרטין משוכנע כי יש לו חשבון לסגור עם המנתח ועם משפחתו, והוא מפר את ההרמוניה בחייהם ומעמיד אותם בפני סדרה של מבחנים מוסריים. את כל זה מתאר לנטימוס בסגנונו המיומן, החכם ומקפיא הדם.

"להרוג אייל קדוש" עולה כאן לאקרנים בסוף השבוע. לקראת יציאתו, פגשנו את פארל וקיוגן בריביירה הצרפתית, רגע לאחר הפרמיירה הבינלאומית של הסרט, במסגרת התחרות הרשמית של פסטיבל קאן לפני כשבעה חודשים. בלטה בהעדרה מן השיחה: ניקול קידמן, המגלמת את רעייתו של המנתח.

קולין פארל. קולנוע לב,
"אני יכול להמציא תשובה, אבל זה יהיה סתם שיט". קולין פארל ב"להרוג אייל קדוש"/קולנוע לב

פארל, זוכה גלובוס הזהב על "ברוז'" שכיכב לאחרונה בעונה השנייה של "בלש אמיתי", הצדיק את המוניטין שלו כאחד האנשים הקלילים ומסבירי הפנים בהוליווד. הוא מדבר דוגרי, בלי חשיבות עצמית ועם הומור עצמי. "לא, אין שום קשר", ענה הכוכב בתשובה לשאלה אם יש דמיון כלשהו בין מלאכתם של שחקנים ושל מנתחים. "אני יכול להמציא איזו תשובה, אבל זה סתם יהיה שיט".

הכוכב האירי, שפרץ ב"טייגרלנד" בתחילת העשור הקודם והופיע השנה גם ב"הפיתוי" של סופיה קופולה, ערך תחקיר נרחב לקראת הופעתו כאן כמנתח ושוחח עם רופאים רבים.

"שאלתי מנתח שעבד בבית החולים בו צילמנו מה היחסים שלו עם הפציינטים", אמר. "הם צולחים מלחמה יחד. הם נכנסים יחד לחדר ניתוח. חלל חזה נפתח באלימות. הרופא מכניס את עצמו לשם. הוא שם את היד שלו על לב של בן אדם אחר. תופר אותו, חותך אותו, מתקן אותו. זה מטורף מה שהם עושים. הרופא אמר שעם כמה מהחולים היו לו קשרים של ממש. היו לו קשרים עם המשפחות, והמשפחות נהיו מעורבות. זו חוויה מאוד קהילתית. יש בזה משהו קדוש".

פארל מספר גם שהופתע לשמוע על ההווי בחדרי הניתוח. "הייתי בטוח שיש שם שקט מוחלט", הוא אומר. "לאור הריכוז שדרוש, והכבוד הראוי למנותחים, הנחתי שלא יהיו צחוקים – אבל זה לא כך. מתנגנת שם מוזיקת רוק. יש מנתחים שבאים עם האייפד ורשימת השירים שלהם ויכול להיות שתקבל קצת ג'יי זי בניתוח. הרופאים מדברים על תוכנית שראו בטלוויזיה ועל משחק שראו. הכל כדי ליצור תחושת נוחות. הם כולם יודעים מה הם עושים. בהתחלה, אמרתי לעצמי 'מוזיקה? זה נורא! זה כל כך חסר כבוד', אבל הרופאים צריכים את תחושת הנוחות במרחב ביניהם. כל המנתחים יודעים מה הם עושים".

עוד באותו נושא

שקרים גדולים ועצומים: ניקול קידמן ואיזבל הופר חשפו בריביירה את הצד האפל של המשפחה הבורגנית

לכתבה המלאה
קולין פארל. AP
אחד הנחמדים בהוליווד. קולין פארל בפסטיבל קאן/AP

"להרוג אייל קדוש" מעמיד את גיבוריו במצבים עוכרי שלווה, ומצליח לערער אותם ואת הצופים, שלא פעם מתכווצים בכיסא לנוכח הדימויים המטרידים שמולם. גם פארל, למרות היותו שועל עתיר ניסיון, מודה שהתקשה להתמודד עם הסרט.
"כשקראתי את התסריט בפעם הראשונה, היתה לי תגובה דומה לזו של כמה אנשים שראו את הסרט", הוא מודה. "תחושה מטרידה, קצת מבחילה".

כמו יהודי טוב, שאלתי את פארל גם על הממד התנכ"י של הסרט. לא נעשה ספוילרים לגבי המתרחש לקראת סופו, אבל נאמר כי קשה לצפות בו בלי לחשוב על סיפור עקידת יצחק. "לגמרי", מאשר השחקן הקתולי. "יש פה את הרעיון שבן אדם צריך להרוג את זה שהכי יקר לו, בשביל ההישרדות שלו, בשביל השימור והשגשוג של הדת שלו ולמען הברית שלו עם אל בלתי נראה. אפשר לומר שזה סרט מאוד תנ"כי, לחלוטין".

קולין פארל. AP
קולין פארל עם רעייתו בסרט, ניקול קידמן, בפסטיבל קאן/AP
להרוג אייל קדוש. קולנוע לב,
חדש על המסך. מתוך "להרוג אייל קדוש"/קולנוע לב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully