וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארבע נשים מעידות: הקולנוען פול האגיס ("התרסקות") תקף אותנו מינית

5.1.2018 / 22:21

ארבע עדויות הצטברו נגד פול האגיס, מי שביים את "התרסקות" וכתב את "מיליון דולר בייבי", שניהם סרטים זוכי אוסקר, ועבד רבות עם מורן אטיאס. שתיים מן הנשים אף מעידות כי אנס אותן. עורכת דינו: "הוא לא אנס אף אחת"

צילום: רויטרס, CNN, עריכת וידאו: אביב אירגז, אביעד בללי

רצף החשיפות של עבירות מין בתעשיית הקולנוע ממשיך, והפעם מדובר בארבע עדויות נגד הקולנוען הקנדי פול האגיס, מי שבין השאר ביים את "התרסקות" וכתב את "מיליון דולר בייבי", שניהם זוכי האוסקר לסרט הטוב ביותר. כמו כן, הוא ביים את "שלושת הימים הבאים" ו"גוף שלישי" בהשתתפותה של מורן אטיאס.

בדצמבר האחרון פורסם כי היחצנית היילי בריסט מגישה תביעה אזרחית נגד האגיס בטענה שאנס אותה, ועתה מתברר כי הפרסום הזה הוביל שלוש נשים נוספות להעיד נגדו, ובהן יחצנית נוספת הטוענת כי ביצע עבירות אונס.

המקרים המדוברים התרחשו בין 1996 ל-2005 וארבע המתלוננות היו כולן צעירות שעשו את צעדיהן הראשונים בתעשייה. האגיס, לדבריהן, ניצל זאת כדי לסדר לעצמו פגישות בארבע עיניים עמן, במהלכן תקף אותן.

אחת משלוש המתלוננות החדשות סיפרה לסוכנות AP כי הכירה את האגיס כשעבדה ביחסי ציבור והוא הפיק תוכנית טלוויזיה ב-1996. לדבריה, הוא הזמין אותה למשרדו בשעת ליל כשאיש לא היה בסביבה, וברגע שנכנסה, החל לנשק אותה. היא הדפה אותו, ובתגובה לכך הוא כפה את עצמו עליה ואילץ אותה לבצע מין אוראלי. לאחר מכן, אנס אותה. היא לא הגישה תלונה במשטרה כבר בזמן אמת כיוון שפחדה כי לא יאמינו לגרסתה וכי האגיס יחסל לה את הקריירה, אך כעת חשה בטוחה מספיק כדי לעשות זאת.

פול האגיס. David Livingston, GettyImages
טוען כי מדובר בניסיון סחיטה. פול האגיס/GettyImages, David Livingston

אשה שהיתה עמיתה שלה באותה תקופה סיפרה כי המתלוננת העידה בפניה על הפרשה כבר בזמנו וכי בשבועות שלאחר מכן סבלה מדיכאון והורידה במשקל בשל כך.

מתלוננת נוספת מעידה כי פגשה את האגיס בשלהי העשור הקודם כשהציגה בפניו פרויקט טלוויזיוני עליו עבדה. היא סיפרה כי מיד כשהתחיל המפגש ביניהם, במשרד בו לא היה איש מלבדם, אמר לה כי יש לו הסכם נישואים פתוחים עם רעייתו ואז ניגש אליה וניסה לנשק אותה. היא נסה למכוניתה והוא רדף אחריה לחניון, אך היא הצליחה לחמוק ממנו.

המתלוננת הרביעית, צעירה שהכירה את האגיס באירועים שונים של תעשיית הקולנוע, טוענת כי הוא ניסה לכפות את עצמו עליה לפני כשלוש שנים ואף הטריד אותה טלפונית בהודעות טקסט עד שחסמה אותו.

המתלוננת הראשונה, כזכור, היא היילי בריסט, יחצנית שתבעה את האגיס כבר בחודש שעבר בגלל תקרית משנת 2013: לטענתה, לאחר פרמיירה בה נכחו שניהם, הוא נתן לה טרמפ והזמין אותה לשתות כוסית בביתו, בו אנס אותה. האגיס הכחיש את דבריה וטען כי היא מעלילה עליו כדי לסחוט אותו כספית.

בתגובה להאשמות החדשות נגדו, הצהירה עורכת דינו של האגיס: "הוא לא אנס אף אחת".

עוד באותו נושא

על רקע האשמות בעבירות מין: בריאן סינגר פוטר מ"רפסודיה בוהמית"

לכתבה המלאה
מילה קוניס פול האגיס מורן אטיאס. GettyImages
האגיס עם מורן אטיאס, מילה קוניס וחברים/GettyImages
  • עוד באותו נושא:
  • פול האגיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully