וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא ראוי לשידור: הבורות שהפגין ברקוביץ' בענייני מגדר מביכה גם בסטנדרטים שלו

21.1.2018 / 15:58

אף שבעצם השאלות שהעלה המנחה המפוקפק בתוכניתו ביום שישי, הייתה משום תרומה להבנה של הקהילה הגאה, אין לצורת ההתנסחות שלו מקום על המסך. אדם סרור מזמין את הכדורגלן לשעבר להתחיל להתעניין קצת במרואייניו לפני שהוא פוגע כך בכבודם וברצונותיהם

סתיו סטרשקו, אופירה אסייג, אייל ברקוביץ'. צילום מסך
סתיו סטרשקו, אופירה אסייג, אייל ברקוביץ'/צילום מסך

"איפה התמונות כשהיית בן?", "אם לא עשית ניתוח לשינוי מין, איך את שוכבת עם גברים?" וכמובן, "האם תחזרי להיות בן?" - אלה רק חלק מהשאלות המביכות שהפנו אייל ברקוביץ' ואופירה אסייג אל הדוגמנית הטרנסג'נדרית סתיו סטרשקו. שאלות שמתאימות יותר לטלוויזיה האיראנית או הסעודית, שאלות שלו היו עולות בחדרי חדרים, מבלי שאף אחד ישמע - עוד יכולות להישמע סבירות כי בסך הכל מדובר בבורות. וזה לא שזה לא בסדר להיות בור, אבל הגבול עובר כשהבורות מגיעה לארוחת השישי שלנו בצורה כל כך וולגרית, חסרת נימוס ומתאמצת לעורר פרובוקציה. את זה יש לנו מספיק בתכניות ריאליטי.

אני מודה שבתחילה חשבתי שמדובר בריאיון מעולה. מה מעולה? מאסטרפיס! שהרי מעצם העלאת השאלות (הבורות, אומר זאת שוב ושוב, אז תתרגלו), קיים הסיכוי שהן יגיעו אל צופים שבאמת לא מבינים את נבכי הקהילה הגאה, שלא מבינים איך נולדים הומואים או לא מסוגלים להכיל את העובדה שיש גברים שמרגישים, מגיל די צעיר, שהם נולדו בגוף הלא נכון ובעצם מרגישים כנשים לכל דבר. חשבתי לתומי שיש סיכוי שבעצם השאלות המביכות והפולשניות של ברקו - יוכלו אנשים סוף סוף להבין מה זה טרנסג'נדרית, ואולי אפילו יצליחו לשנות את דעתם ולגרום להם לקבל את חברי הקהילה הגאה. חשבתי, והתבדיתי.

אייל ברקוביץ'. צילום מסך
אייל ברקוביץ'/צילום מסך

מיד בתום הריאיון החלו קבוצות הוואטסאפ שלי להתעורר לחיים אחרי שנת הצהריים של שישי. כולם, באופן די גורף, הזדעזעו, התחלחלו, הצטמררו והביעו גועל ופגיעה אישית. ניסיתי להסביר את הצד שלי ונכשלתי. ניסיתי להגיד שבאמת מדובר בבורות לשמה ושצריך להיות יותר סלחניים כלפי אלה שלא נולדו אל תוך הקהילה, ולא מבינים את העניין לעומקו. אך מהר מאוד נאלצתי להתנצל ולקחת את דבריי בחזרה. ולמה? מהסיבה הפשוטה שאחת מחברותיי הטרנסג'נדריות (היי רונה) הסבירה לי שהבעיה היא לא בבורות, אלא בדרך שבה הבורות נאמרה בצעקות לחלל אוויר. ועוד בשידור חי, מבלי לאפשר לאף אחד לתקן, לערוך או לעצור את השידור.

"אדם, אני באר-שבעית, ובחיי פגשתי כל כך הרבה אנשים שלראשונה פגשו טרנסג'נדרית - מנוער ועד מבוגרים, מאופקים ודימונה ועד מצפה רמון - מעולם ובשום צורה אף אדם לא העז לדבר אליי בצורה כזאת. גם מי שעושה זאת מסקרנות לא ישאל שאלות כאלה מול אנשים, ובטח לא מול מצלמה בערוץ טלוויזיה. הוא לא עשה שום שירות. הוא יותר הזיק בזה שהקטין אותה והפך אותה ללא לגיטימית, כשדיבר איתה חצי בזכר וחצי בנקבה וככה גם נפרד ממנה". והיא צודקת, הדרך בה ישב ברקוביץ' - שרק אלוהים יודע מי נתן לו במה (אבי ניר, אתה עד כדי כך נואש לרייטינג?) - וזלזל ברצונות ובאמת של בן אדם, ולא משנה מה היא, פשוט לא ראויה לשידור.

עוד באותו נושא

טמטום להמונים: "אופירה וברקוביץ'" מובילה אותנו לעידן בו דבר לא חשוב

לכתבה המלאה
סתיו סטרשקו. רפי דלויה
סתיו סטרשקו/רפי דלויה

אני שמח שברקו הבין סוף סוף (או שלא) מה היא טרנסג'נדרית. אני גם מקווה שעוד כמה אנשים בבית ראו את הריאיון, ועכשיו יהיו יותר פתוחים לקהילה. אבל בחייאת ברקו, לשאול אותה איך היא שוכבת עם גברים, אם היא לא עברה ניתוח לשינוי מין? בתור מי שמגיש תכנית לכל המשפחה בשישי בצהריים, הייתי מצפה ממך ליותר. לא ליותר מדי - בכל זאת, כולנו יודעים מאיזה חומר קורצת - אבל אולי לפחות לקרוא תחקיר לפני התכנית? מינימום של מקצוענות. ומשידורי קשת הייתי מצפה לפרסם התנצלות, כי כבר לא מדובר בעוד פוליטיקאי שיושב על הכיסא ומכסחים אותו למרות שהוא בא מוכן מהבית. כאן מדובר בנשמה של בן אדם, בבחורה צעירה שכל חייה נלחמה על הזהות והאמת שלה, ולא בשביל שמנחה בעל דעות פרימיטיביות יעלוב בה. ואת סתיו, את מלכה אמיתית. ואתה ברקו, מה דעתך על איזה קורס מזורז במיניות ומגדר? יש המון מרכזים שישמחו להעניק לך אותו ואפשר גם לדאוג לך להנחת סלב. אם לא לך, לפחות לילדים שלך, כדי שלא יגדלו להיות בורים כמו אביהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully