וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשגיבור-העל נשלח לטירונות בצבא: ריאיון עם כריס המסוורת' על "12 לוחמים"

ניר חכלילי, לוס אנג'לס

1.2.2018 / 0:00

לרגל צאת סרט המלחמה "12 לוחמים", מספר כריס המסוורת', הלוא הוא גיבור העל תור, איך זה היה לעבור מקומיקס לעולם האמיתי ולמה כל כך נהנה לשחק בצד אשתו, ומפיק-העל ג'רי ברוקהיימר מתוודה על אהבתו ליצירה הישראלית

יח"צ - חד פעמי

ראינו כבר הרבה סרטים בכיכובם של לוחמים על סוסים והרבה דרמות מלחמה המתרחשות במזרח התיכון של ימינו, אבל כמעט ולא נתקלנו בשילוב בין השניים. "12 לוחמים" משלב בין שני האלמנטים ומציג את אחד הסיפורים הכי יוצאי דופן בתולדות הלחימה המודרנית, שהתרחש מיד לאחר ה-9/11: כיצד יחידה מובחרת של הצבא האמריקאי התחברה לבני ברית אפגנים במבצע למיגור הטאליבן, וכדי לעשות זאת טיפסה לעומק האזורים הסלעיים של המדינה המזרח תיכונית, מה שחייב את החיילים לנטוש את האמצעים המודרניים ולרכוב על סוסים.

הסרט עולה בסוף השבוע הזה לאקרנים בארץ ובארצות הברית, ולקראת יציאתו, כתבנו ניר חכלילי פגש בלוס אנג'לס את יוצריו וכוכביו. בראשם, כריס המסוורת', השחקן האוסטרלי המסוקס המוכר בעיקר כגיבור העל תור, וכאן מגלם גיבור מסוג אחר. בצדו מככבים גם מייקל פנה ("אנט-מן") וטרוואנטה רודס ("אור ירח") ועל כולם מנצח המפיק האגדי ג'רי ברוקהיימר, מי שאחראי לשוברי הקופות הענקיים "אהבה בשחקים", "השוטר מבברלי הילס", "ארמגדון", "שודדי הקאריביים" ועוד ועוד.

"זה הרבה יותר מלחיץ", הודה המסוורת' כשנשאל על המעבר מעולם גיבורי העל לז'אנר ריאליסטי יותר. הוא סיפר גם שבמסגרת ההכנות לסרט, נשלח לטירונות מזורזת של שלושה שבועות. עם זאת, הדבר לא עשה לו חשק להתגייס לצבא. "אני מעדיף להעמיד פנים שאני עושה דברים חשובים מאשר לעשותם באמת", אמר.

12 לוחמים. יונייטד קינג,
סוף סוף בלי הילדים. המסוורת' ורעייתו אלסה פטקי ב"12 לוחמים"/יונייטד קינג

בסצינות הפתיחה של הסרט אנו פוגשים את המסוורת' בחברת זוגתו בחיים, השחקנית הספרדייה אלסה פטקי, המגלמת כאן את רעייתו הקולנועית. "יש לנו שלושה ילדים קטנים, אז היה כיף סוף כל סוף לבלות קצת זמן לבד", אמר.

גם המסוורת' וגם ברוקהיימר התייחסו לקונטקסט הפוליטי של הסרט. "מה שחשוב בו, שלומדים כי הקונספציה לפיה אפגניסטן כולה תומכת בטרור שגויה לחלוטין. רוב האפגנים מאוחדים עמנו במאבק נגד הטאליבן", הצהיר הכוכב, והמפיק הוסיף כי הציבור האמריקאי הבין את הסיבות למלחמה ותמך בה. "אנשים רצו נקמה אחרי ה-9/11, וזה מה שהחיילים יצאו להשיג, כדי לעצור את הטרור ברחבי העולם".

בתשובה לשאלה אם הוא מכיר סדרות אקשן מזרח-תיכוניות כמו "חטופים" ו"פאודה" ענה ברוקהיימר כי הוא בהחלט חובב של העשייה הישראלית, ולשמוע את זה מאושיה קולנועית בכירה כמוהו, בהחלט מחמם את הלב.

עוד באותו נושא

"תור: העולם האפל": ראיון בלעדי עם כריס המסוורת וטום הידלסטון

לכתבה המלאה
12 לוחמים. יונייטד קינג,
באנו חושך לגרש - על סוסים. מתוך "12 לוחמים"/יונייטד קינג
12 לוחמים. יונייטד קינג,
"לא כל האפגנים תומכים בטרור, ממש לא". מתוך "12 לוחמים"/יונייטד קינג
12 לוחמים. יונייטד קינג,
סוסים ופיצוצים, עכשיו על המסכים. מתוך "12 לוחמים"/יונייטד קינג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully