וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"העולם הזה הוא שקר": הסודות מאחורי טריילר העונה השנייה של "ווסטוורלד"

5.2.2018 / 15:58

ב-22 באפריל תגיע העונה השנייה המיוחלת של "ווסטוורלד", כך מבטיח הטריילר החדש בן 90 השניות, שלמעשה זכה לשתי גרסאות עם כמה הבדלים ניכרים. צללנו לתוך שניהם ודלינו כמה דברים מעניינים

צילום מסך

לראשונה מזה 20 שנה שודרה הלילה (בין ראשון לשני) פרסומת של HBO במסגרת הערב הגדול של הפרסומות (והפוטבול) - הסופרבול. כ-5 מיליון דולר היא שילמה עבור 30 שניות, כמובן לטובת העונה השנייה המיוחלת של "ווסטוורלד", שצפויה להגיע ב-22 באפריל 2018 (ובצמוד גם ב-HOT, yes וסלקום TV). העונה הקודמת שודרה בסוף 2016, ומראש נאמר שהבאה אחריה לא תגיע במהלך השנה העוקבת. זה נעשה כך כדי שהפעם יוכלו היוצרים ג'ונתן נולאן וליסה ג'וי לכתוב את כל העונה בנחת לפני שיתחילו בצילומים שלה. זהו לקח מהעונה הקודמת, שבמהלך הפקתה נאלצו לעצור כדי לשכתב את הפרקים האחרונים של העונה.

כפי שצופי העונה הראשונה יודעים היטב, "ווסטוורלד" אוהבת לשתול המוני רמזים בזמן שהיא מספרת את הסיפור שלה, כך שמתבקש לצלול גם אל תוך הטריילר המפורט של העונה השנייה ולנסות לגזור ממנו מידע. "יש אנשים שבוחרים לראות את הכיעור שבעולם, את חוסר הסדר", אמרה דולורס (אוון רייצ'ל ווד) בפרק שפתח את הסדרה, "אני בוחרת לראות את היופי". כעת הגישה שלה שונה בתכלית. בטריילר החדש היא אומרת: "הביטו בעולם הזה. העולם היפהפה הזה. בנינו את העולם הזה ביחד. עולם שבו חלומות יכולים להתגשם. עולם שבו אתה יכול להיות חופשי. אבל העולם הזה הוא שקר. העולם הזה ראוי למות. כי זה העולם שלכם. חיינו על פי החוקים שלכם מספיק זמן. אנחנו יכולים להציל את העולם. אנחנו יכולים לשרוף אותו עד עפר, ומהאפר לבנות עולם חדש. עולם שלנו".

הטריילר המעודן יותר

כזכור, בסוף העונה הקודמת דולורס ירתה ברוברט פורד (אנתוני הופקינס), מייסד הפארק, שהקדיש בהיחבא את השנים האחרונות לעידוד המארחים שלו למרוד. במקביל יצאו כל המארחים שהושבתו ואוחסנו בקירור והחלו לירות באורחים הנכבדים שהגיעו לחזות בסיפור החדש שפורד הציג בפניהם. אחד הנפגעים הוא וויליאם, האיש בשחור (אד האריס), ששמח לראות סוף סוף את הסיכונים הופכים להיות אמיתיים. הוא, בניגוד לרבים אחרים, נשאר בחיים.

בטריילר (שיצא בשתי גרסאות - האחת עלתה ביוטיוב והשנייה האלימה ומדממת יותר, שניתן לראות במלואה כאן למעלה, עלתה באתר הרשמי של "ווסטוורלד" וכוללת מספר סצנות שונות) אנחנו ממשיכים לראות את בני האדם ניגפים בפני האנדרואידים, על רקע גרסת הפסנתר היפה של רמין דג'וואדי ל-"Runaway" של קניה ווסט. שוורים מכניים - לא מהסוג שתראו בבר החביב עליכם - דוהרים בתוך מטה "מסא", מרכז המשרדים והפיקוח של הפארק/ים שחזינו בו לאורך כל הסדרה. ירי של השומרים בהם לא עוזר כלל להדוף אותם. הם מועפים לכל עבר אל חלונות הזכוכית, אחד מהם משופד בקרניו של שור, אחר חוטף קליע בעין מירי של עמיתו. מאחוריהם וביניהם מייב הולכת, חדורת נקמה. כזכור, בסוף העונה הקודמת היא שברה את הנראטיב שלה כאשר החליטה לרדת מהרכבת ולחזור לטובת בתה. את השוט המוכר של ידי האם והבת אנחנו רואים גם בטריילר החדש.

עוד באותו נושא

"ווסטוורלד": זה מה שקרה בסוף העונה הראשונה

לכתבה המלאה
ווסטוורלד עונה 2. צילום מסך
השוורים עוברים מהעולם המזויף לאמיתי/צילום מסך
ווסטוורלד עונה 2. צילום מסך
אם ובת/צילום מסך

בין לבין מסתתרים כמה דברים מסקרנים במיוחד בשתי הגרסאות של הטריילר. אחד הבולטים שבהם הוא שובו של לוגאן, גיסו של וויליאם. אם חשבנו שלא נראה אותם שוב מאחר שהסיפור שלהם התרחש בעבר, מתברר שלא. בשנייה מתוך הטריילר לוגאן עומד במסיבת קוקטייל משרדית, וסביבו כולם מפסיקים לזוז מלבדו ומלבד אישה בלונדינית שהוא נמצא איתה. קשה לזהות מיהי בזמן המועט ובמרחק הזה, אבל נראה שיש דמיון בינה לבין המארחת שקיבלה את פניו של וויליאם (טלולה ריילי), ופגשנו בה פעמים נוספות במהלך העונה הראשונה. מה בדיוק קורה בסצנה הזו? נראה שהיא מתרחשת בעיר מודרנית ולא בווסטוורלד עצמו, וכל יתר אורחי המקום הם כנראה מארחים, מאחר שאינם זזים. לוגאן נע להביט סביבו בפליאה כאילו זה משהו שלא נחשף אליו בעבר - האם זה קורה לפני או אחרי ההרפתקה שלו עם וויליאם בעונה הקודמת?

גם עניין המארחים במיקום הזה מעורר תהיות. האם מדובר בכאלה שהוצאו מהפארק כדי לשכנע משקיעים להשקיע לפני הפתיחה, אחרי ההתאבדות של ארנולד? זה יהיה מוזר בהתחשב בקנאות שבה נהג פורד לגבי המידע של החברה, והעובדה שההנהלה ניסתה להשיג את המידע הזה עד כדי כך שהפעילה מארחים מרגלים בפארק. עם זאת, לא מן הנמנע שאכן הוצאו מארחים מווסטוורלד, בפרט בימים הנואשים ההם שבהם ניסו לגייס בעלי הון ואולי רצו לעשות להם תצוגת תכלית. אפשרות אחרת היא שמדובר בפארק עתידני ואורבני כלשהו שלוגאן הגיע אליו בעבר, ואחת נוספת היא שלא מדובר באמת בלוגאן אלא במארח בדמותו. על פי האתר הרשמי, כל האורחים ב"ווסטוורלד" חותמים על חוזה שבמסגרתו הם בין היתר מאשרים כי הם מודעים לכך שהפארק עשוי להשתמש בדנ"א שיותירו מאחור.

ווסטוורלד עונה 2. צילום מסך
לוגאן וחברה/צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טלולה ריילי בתפקידי המארחת בעונה הראשונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שני רגעים מסקרנים אחרים בטריילר הם אלה שבהם אנו רואים לראשונה ב"ווסטוורלד" מארחים בשלבי ביניים, לבנים, נטולי פנים ושכבה אנושית. בתחילה ישנו אחד כזה שמתקרב מאחור אל ברנרד, שעל פניו נראה בלתי מודע לקיומו, ומאוחר יותר הוא (או אחר כמותו) מצמיד מישהו שייתכן כי הוא ברנרד בחלוק מוכתם בדם, או שמא עובד מעבדה כלשהו, אל המתקן שבו מיוצרים המארחים בשלבים הראשוניים הללו. הפוזיציה פשוטת הגפיים שלו מהדהדת לזו של המארחים עצמם כשהם על המתקן, בדומה לאדם הוויטרובי של ליאונרדו דה וינצ'י. זה מעלה כמה וכמה שאלות. האם יש להם תודעה כלשהי בשלב הזה? הם פועלים בעצמם או בשירות אחרים? האם הסצנה עם ברנרד מרמזת לנו שהגלמים האלה יהוו חזית נוספת לצד בני האדם נגד המארחים?

ווסטוורלד עונה 2. צילום מסך
הגולם קם על גולם אחר/צילום מסך
ווסטוורלד עונה 2. צילום מסך
מוטח/צילום מסך

ישנו רגע שבו אנו רואים את ג'יימס דלוס (על סמך התמונה באתר מדובר בשחקן פיטר מאלן), מייסד חברת דלוס שהקימה את ווסטוורלד, דם על חזהו וכאב בפניו, מוצמד לכיסא במטה "מסא" על ידי שניים שלבושים כמאבטחים בעוד שלישי עושה משהו מכאיב בזרועו. בטריילר האלים יותר אנו רואים אותו בפנים מלאי חתכים מדממים. למה שהמאבטחים יעשו את זה למייסד החברה? שתי האופציות המתקבלות על הדעת הן שאלה מארחים בלבוש מאבטחים, או שדלוס השתגע והם מנסים להזריק לו משהו שירגיע אותו.

עדכון 7/2: בריאיון עם ג'ונתן נולאן הוא אישר שלואיס הרת'ם נצפה בטריילר, כך שכנראה זה הוא ששוכב על הכיסא. הוא מגלם כזכור את פיטר אברנת'י, אביה של דולורס, שבשלהי העונה הקודמת הייל וסייזמור תכננו להבריח איתו החוצה מידע על הפארק. כעת הוא שוב בווסטוורלד.

ווסטוורלד עונה 2. צילום מסך
מה הם עושים לו?/צילום מסך
ווסטוורלד עונה 2. צילום מסך
פני דם/צילום מסך

הן דולורס והן מייב אינן נחות על זרי הדפנה, שתיהן מובילות מאבק אלים נגד בני האדם. מהבחינה הזו אצל מייב אנחנו רואים רק את ענייני השוורים שמלווים את כל הטריילר, ובניגוד מוחלט לכך אנחנו גם רואים אותה בטריילר האלים שוכבת על השולחן, מפוחדת ועם פצע ירי בחזה, קצת בדומה ללופ הקבוע שלה בעונה הקודמת. מישהי מלטפת אותה בניסיון להרגיע אותה. ייתכן שזו קלמנטיין, חברתה הטובה, שבקטע אחר בטריילר עומדת וצופה מבעד לזכוכית במהומה של מארחים בלבוש בוקרים.

מלבד זאת יש למייב קטע נוסף שבו היא משתאה לנוכח שלג שיורד סביבה. אפשר שמדובר באפר, אבל מייב נראית כאילו זה משהו שהיא חוזה בו לראשונה, לכן שלג נשמע כדבר הגיוני. מאחוריה אנו רואים את הקטור, שאותו בסוף העונה הקודמת הותירה מאחור לפני שעזבה אל הרכבת, אם כי כאמור היא לבסוף חזרה על עקבותיה ומתברר שחברה אליו שוב. מה שמעניין ברגע הזה הוא שאם אכן מדובר בשלג, מדובר באקלים שונה בתכלית מזה שהכרנו בווסטוורלד. אקלים שמתאים מאוד לפארק אחר, כזה שאל קיומו האפשרי נחשפנו בסוף העונה הקודמת כשהראו לנו סמוראים נלחמים בתוך אחד מהאולמות השקופים של "מסא". ואם מתאמצים מספיק, נראה כי יש ברקע דמות עמומה בין מייב להקטור הלבושה בבגדים יפניים מסורתיים. אולי זה רק הדמיון שלנו. אפרופו, באתר הרשמי המעודכן של "דלוס" ספורים ששה פארקים כולל ווסטוורלד, אבל ניסיון לראות מה הם האחרים עדיין לא מספק מידע.

ווסטוורלד עונה 2. צילום מסך
פגועת ירי/צילום מסך
ווסטוורלד עונה 2. צילום מסך
הכל רק שלג ואפר/צילום מסך
ווסטוורלד עונה 2. צילום מסך
קלמנטיין מבעד למראה/צילום מסך

במקרה של דולורס יש הרבה יותר בשר. וגם דם. היא רוכבת על סוס לקראת שני בני אדם שנמלטים ברגל, מעט מאחוריה דוהר איתה קאובוי שדמותו לא ברורה, קרוב לוודאי שטדי, אם כי ייתכן שוויליאם המבוגר. היא גם מפקדת על צבא של מארחים המכסים את פניהם, כאלה שמזכירים את הפסיכים שיצר פורד עבור הנראטיב החדש שלו בעונה הקודמת. בנוסף לאלה, אנחנו רואים אותה גם לבושה בשמלה מודרנית, נמצאת במשרדים עם ברנרד מאחוריה ושניהם מחויכים.

ווסטוורלד עונה 2. צילום מסך
מי לצד דולורס?/צילום מסך
ווסטוורלד עונה 2. צילום מסך
פני הציידת/צילום מסך
ווסטוורלד עונה 2. צילום מסך
החיילים של דולורס/צילום מסך
ווסטוורלד עונה 2. צילום מסך
"העולם שלנו"/צילום מסך
ווסטוורלד עונה 2. צילום מסך
שינוי תדמית/צילום מסך

עוד אנחנו רואים את הבוקר שאחרי הטבח של דולורס בסוף העונה הראשונה, מתים שרועים על הקרקע בדומה לאופן שעשתה כאשר ארנולד ניסה להרוס את הפארק ואז התאבד, וכמו אז גם כאן כלב או זאב מהלך בין הגופות. ישנו גם שוט של מספר אנשים, כנראה מארחים כי גם ברנרד הוא אחד מהם, עומדים על צוק מעל הנהר וחוזים תחתם בהמוני גופות שרועות במים. ישנם גם הקונפדרדוס, שבשני הטריילרים אנו נחשפים לשוטים שונים שלהם: באחד סולידי הם עומדים בשורות, ובשני אנו מגלים ששלושה אנשים תלויים לא רחוק משם. לפחות שניים מהם נראים כמו מארחים ולא כאורחים הלבושים בהידור שהגיעו למסיבת החשיפה.

ווסטוורלד עונה 2. צילום מסך
היום שאחרי/צילום מסך
ווסטוורלד עונה 2. צילום מסך
עומדים על צוק/צילום מסך
ווסטוורלד עונה 2. צילום מסך
גופות במים/צילום מסך
ווסטוורלד עונה 2. צילום מסך
קונפדרדוס בשורות/צילום מסך
ווסטוורלד עונה 2. צילום מסך
ותלויים בצד/צילום מסך

בטריילר גם ניכרים יותר רגעים עם אינדיאנים, בכללם השחקן זאן מקלרנון ("פארגו") שפגיעה בראשו (בלי קשר לצילומים) שיתקה את ההפקה למשך מספר שבועות בסתיו האחרון. בין היתר אנו רואים אותו כאן כשעל פניו נמרח דם מידיה של מישהי השרועה תחתיו. אינדיאנים נוספים, כנראה אנשי "אומת הרפאים" מהעונה הראשונה, אוחזים לפידים - האם מדובר באלה שאשלי סטאבס נתקל בהם כאשר יצא בעקבות השדר של אלסי, שנעדרה אחרי שראינו את ברנרד חונק אותה? גם סטאבס וגם אלסי לא מופיעים בטריילר החדש, אבל קרוב לוודאי שהם בחיים.

ווסטוורלד עונה 2. צילום מסך
אינדיאני על רקע בית הקברות והכנסייה המוכרים/צילום מסך
ווסטוורלד עונה 2. צילום מסך
דם על הפנים/צילום מסך
ווסטוורלד עונה 2. צילום מסך
אומת הרפאים/צילום מסך

עוד רגעים מעניינים בטריילרים: פיו של טדי מכוסה בידו של מישהו אחר; קרב אלים במטה "מסא"; וויליאם עומד בגשם השוטף ונראה פחות מרוצה מאשר כשנורה, ובמקרה אחר עומד במטה ורואה איך מישהו אחר (דלוס?) משליך משהו על קיר הזכוכית בזעם; ושוט יפה מאחור של מישהי דוהרת על סוס במרחב.

ווסטוורלד עונה 2. צילום מסך
טדי סוכר פיו/צילום מסך
ווסטוורלד עונה 2. צילום מסך
יאללה מכות/צילום מסך
ווסטוורלד עונה 2. צילום מסך
גשם שוטף/צילום מסך
ווסטוורלד עונה 2. צילום מסך
וויליאם צופה במישהו עצבני/צילום מסך
ווסטוורלד עונה 2. צילום מסך
רוכבת/צילום מסך

בונוס לסיום: הגרסה של רמין דג'וודי לקניה ווסט במלואה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully