וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתבכות החדשה של טרנטינו: "לשכב עם בת 13 זה לא אונס"

6.2.2018 / 9:01

בעוד הרשת סוערת סביב הגילויים על מה שהתרחש בצילומי "להרוג את ביל", וגם טרנטינו התייחס לראשונה אליהם ולהאשמות כי הוא מתענג על אלימות נגד נשים, צצה מחדש הקלטה בה נשמע הבמאי מגן על רומן פולנסקי

מערכת וואלה!

לפני יומיים חשפה אומה תורמן בריאיון בניו יורק טיימס כמה עובדות: הארווי ויינשטיין תקף אותה והילך עליה אימים; ובמהלך צילומי "להרוג את ביל" בהפקתו, שביים קוונטין טרנטינו, הבמאי אילץ אותה לבצע פעלול מסוכן בעודה נוהגת ברכב שיצא משליטה. לדבריה, הוא סיכן אותה וגרם לה לטראומה קשה. השחקנית גם הציגה תיעוד וידאו של התקרית, וביומיים שעברו מאז הסערה סביב החשיפה הזו רק מתעצמת.

בעקבות דבריה של תורמן, כמה אושיות הוליוודיות ופמיניסטיות תקפו את טרנטינו ברשת והתייחסו גם לסצנות ברוטליות אחרות בסרט הפולחן. כך, למשל, הכוכבת ג'סיקה צ'סטיין צייצה: "אני כל הזמן רואה לנגד עיניי איך טרנטינו יורק בפניה של אומה וחונק אותה ב'להרוג את ביל'. בוא נחשוב כמה התרבות הפופולרית שלנו מתענגת על דימויים של התעללות בנשים. ממתי זה נהיה הדבר הנורמלי? הבעיה היא שתסריטים משתמשים באלימות נגד נשים כדי להציג אותן כחזקות יותר. העובדה שהכו אותנו ואנסו אותנו לא מעצימה אותנו. אנחנו לא זקוקות להתעללות כדי להיות חזקות. אנחנו חזקות מלכתחילה".

תורמן עצמה דווקא התייצבה בצדו של טרנטינו. בפוסט שהעלתה לאינסטגרם כתבה כי הבמאי "היה מלא חרטה על מה שאירע, ומצטער על כך עד היום. הוא העביר לרשותי את תיעוד האירוע כדי שאחשוף אותו, אפילו שידע כי הוא עלול להיפגע מכך, ואני גאה בו על שעשה את הדבר הנכון, ועל האומץ שלו. החטא האמיתי כאן הוא הטיוח של האירוע, והאשמה מוטלת על (המפיקים) הארווי ויינשטיין לורנס בנדר וא.בנט וולש. הם שיקרו, השמידו ראיות וממשיכים לשקר".

גם טרנטינו עצמו הגיב לחשיפה לפני כמה שעות. "אומה סיפרה לי על כך שהמאמר עומד להתפרסם ולהציג את תיעוד האירוע", אמר. "בזמנו, אף אחד מאיתנו לא התייחס לכך כפעלול אלא כנהיגה. לא הייתי בהתקף זעם או משהו. לא התפרצתי לתוך הטריילר של אומה וצרחתי עליה שתכנס לאוטו".

טרנטינו הצהיר כי התקרית עם תורמן היא החרטה הכי גדולה בקריירה שלו, ולמעשה בחייו. הוא הוסיף כי אותה תקרית פגעה מן הסתם ביחסיו עם השחקנית, מי שכיכבה גם ב"ספרות זולה" שלו. "זה לא שהפסקנו לדבר, אבל בהחלט נשבר בינינו האמון, והיינו מנוכרים לזמן מה". השניים השלימו עם הזמן, לדבריו, כפי שמעידה העובדה שהוא עזר לה בפרסום הסיפור, העביר לה את התיעוד ובאופן כללי היה שותף מלא לחשיפה.

טרנטינו התייחס גם לדבריה של תורמן על כך שהארווי ויינשטיין תקף אותה והילך עליה אימים. הבמאי, שהיה בן זוגה של מירה סורבינו ושמע ממנה בזמנו כי מפיק העל הטריד גם אותה, מספר כי "אומה אמרה לי שהארווי עשה לה את מה שעשה למירה. הבנתי שיש כאן תבנית ודרשתי מהארווי להתנצל בפני אומה. זה היה אולטימטום, אחרת לא הייתי עושה איתו את הסרט". עם זאת, הקולנוען מעיד לא כי היה נוכח בזמן ההתנצלות, בהנחה שזו אכן קרתה.

טרנטינו התייחס גם למחלוקת סביב הסצנות בהן ירק על תורמן וחנק אותה בשרשרת. "לא סמכתי על השחקן מייקל מדסן שיעשה את היריקה בעצמו, אז העדפתי שאני אעשה את זה. על מי רציתם שאפיל את האחריות, על אחד העובדים הזוטרים? לגבי סצינת החניקה - אומה בעצמה הציעה שיראו את זה על המסך".

דברי ההגנה של תורמן עשויים אולי לשפר במעט את תדמיתו החבולה של טרנטינו, אך היא עשויה להינזק מהקלטה מ-2003שצצה מחדש, ובה הבמאי נשמע מגן על רומן פולנסקי.

עוד באותו נושא

אומה תורמן: "הותקפתי מספר פעמים על ידי הארווי ויינשטיין"

לכתבה המלאה
טרנטינו עם ויינשטיין. AP
"דרשתי ממנו להתנצל". טרנטינו עם הארווי ווינשטיין (צילום: AP)/AP

בהקלטה נשמע טרנטינו מדבר בתוכנית הרדיו של הווארד שטרן, לאחר שפולנסקי זכה באוסקר על בימוי הודות ל"הפסנתרן", למרות היותו מבוקש בארצות הברית על אונס. "בעיניי, זה לא אונס. זו בעילת קטינה", הכריז הקולנוען, בהתייחסו לכך שהבמאי לכאורה שכב עם ילדה בת שלוש עשרה. "כשאתה מדבר על אונס, אתה מדבר על אחד הפשעים הכי אלימים בעולם. על זה שתופסים מישהי ומחזיקים אותה בכוח מתחתיך. אי אפשר לזרוק את המילה 'אונס' לכל עבר, כמו שאי אפשר להצמיד את התואר 'גזען' לכל אחד".

כשהמנחים הזכירו לטרנטינו כי הקורבן הייתה בת 13, הוא הוסיף - "אבל היא רצתה את זה, וצריך גם לזכור שבאירופה יש ערכים אחרים מאשר בארצות הברית. הכל היה בהסכמה".

יש לציין כי סרטו החדש של טרנטינו, עליו הוא עובד כעת, עוסק בכנופיית צ'רלי מנסון, שרצחה בין השאר את שרון טייט, מי שהיתה רעייתו של פולנסקי. גם זו מן הסתם אמורה להיות יצירה מלאת אלימות נגד נשים, ומעניין יהיה לראות איך, אם בכלל, היא אכן תצא לפועל.

ההקלטה המלאה של טרנטינו

קוונטין טרנטינו, דניאלה פיק. ניר פקין
פה גדול. קוונטין טרנטינו בישראל (צילום: ניר פקין)/ניר פקין
סטייל ID – אומה תורמן. GettyImages
פתחה תיבת פנדורה. אומה תורמן (צילום: אימג'בנק - Gettyimages)/GettyImages

הציוצים של ג'סיקה צ'סטיין נגד טרנטינו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully