וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דויד ברוזה: "ליברמן אמר לי: אתה שר 'יהיה טוב' אבל לא יהיה טוב"

11.2.2018 / 0:00

בדרך לאלבום חדש ולפני הופעה בפסטיבל LOVE TLV התארח דויד ברוזה באולפן וואלה! NEWS לריאיון וביצוע בכורה לשיר חדש. הוא חשף מה שר הביטחון אמר לו, סיפר מה חשב על העבודה עם עומר אדם ואמר שהוא מת שחברי הכבש ה-16 יתאחדו

דויד ברוזה מרואיין באולפן וואלה! על ידי שגיא בן נון ומבצע את שירו "טבעת הזהב"/צילום סטילס: ראובן קסטרו, עריכת וידאו: נועה לוי

לפני כשלושה שבועות סערה התקשורת לאחר ששר הביטחון אביגדור ליברמן הורה לגלי צה"ל לאסור את השמעת שירי יהונתן גפן. הסיבה לכך, על פי ליברמן, היא השוואה שגפן ערך באינסטגרם בין הנערה הפלסטינית עהד תמימי לאנה פרנק. עם זאת, כעת מתברר כי גם בלי קשר לפוסט ההוא ליברמן מסתייג מיצירתו של גפן, לפחות מאחד משיריו הגדולים, "יהיה טוב", שחגג לפני זמן קצר 40 שנה ליצירתו.

מלחין ומבצע השיר, דויד ברוזה, חבר ושותפו הוותיק של גפן, חושף בריאיון באולפן וואלה! NEWS מה ליברמן אמר לו בהתייחס לשיר הקלאסי. "לפני כשנה וחצי, שרתי את השיר באיזה אירוע שהיה בארצות הברית", מספר ברוזה, "אביגדור ליברמן בא אלי, אמר 'תגיד לי, אתה באמת חושב שיהיה טוב? אני לא חושב שיהיה טוב. זה ההבדל בינינו'. אז אמרתי: 'אני ממשיך לשיר את זה'. הוא אמר 'כן, ותכתוב שיר חדש'".

הריאיון עם ברוזה התקיים לרגל השתתפותו של ברוזה בפסטיבל LOVE TLV ולקראת אלבום חדש שיוציא בפסח, ממנו ביצע ברוזה בבכורה עולמית את השיר החדש, "טבעת הזהב".

מה חשבת על סערת גפן-ליברמן?

"קודם כל, התפלאתי שאביגדור ליברמן עוקב אחרי יהונתן גפן. אני מכיר את יהונתן 40 שנה. אני לא יודע אם הייתה שנה שאני עברתי איתו שלא הייתה בה סערה. אם זה היה כשמשה דיין היה שר הביטחון, אז ליהונתן היה מה להגיד. יהונתן מדבר ממש מהלב שלו, מהבטן, הוא גם העלה את זה בתור פוסט, לא עלה על דעתו שהפוסט הזה יכול להרים כזאת סערה".

דויד ברוזה. ראובן קסטרו
"למה לקום בבוקר?". דויד ברוזה/ראובן קסטרו

אם היית מקבל היום את השיר "יהיה טוב", היית מקליט את זה או שהיית היום חושב שהאמירה כל כך נשמעת מופרכת, "יהיה טוב"?

"אם אתה משמיט את 'יהיה טוב', אז בשביל מה אתה קם בבוקר? אני זה שמבטיח לך שיהיה טוב. אבל אתה חייב ליצור את זה, אתה חייב לשיר את זה. זו חייבת להיות המנטרה. אביגדור ליברמן לא חושב ככה. אבל זה לא רק אביגדור. הוא מייצג פלח מאוד רציני בקהל הישראלי, שהוא עייף ולא מאמין. אבל חלק מזה קשור בהנהגה. כי אם אתה נותן לי להנהיג, ואני לא אנהיג, אתה יודע שאני אגיד לקהל שלי שיהיה טוב. ועם התחושה הזאת, כל כישלון יבנה אותך לקראת ההצלחה הבאה. אתה לא יכול ליפול בגלל כשלונות. אתה חייב ללמוד. זאת הדרך שלי".

"השיר הזה עובד היום, בדיוק כמו שהוא עבד פעם, יש לו את אותו כוח השפעה", מוסיף ברוזה. "ברחבי העולם, כבר 35 שנה אני מופיע קבוע עם זה - בארצות הברית, בדרום אמריקה, באוסטרליה, באירופה. קהל שלא מבין אף מילה. כשהם שרים איתי הם שרים 'קייטו, קייטו, קה'. הם לא מבינים שזה 'יהיה טוב', אפילו שאני מסביר להם הכל. אבל זה עובר. התחושה עוברת".

עוד באותו נושא

"'הכוכב הבא' זו עבודה צדדית, אני שם גם כי משלמים לי טוב"

לכתבה המלאה
דוד ברוזה. ראובן קסטרו
"השארתי את הגיטרה בחוץ". דויד ברוזה/ראובן קסטרו

שבע שנים אחרי האלבום המקורי הקודם שלו בעברית, יוציא ברוזה אלבום חדש בפסח, ובו הוא שב לשתף פעולה עם לואי להב, שהפיק את "האישה שאיתי", וגם עם מי שהייתה אשתו - צרויה להב, שבפעם הראשונה כותבת לו טקסטים. "בעצם זה החיבור שלואי חשב עליו", אומר ברוזה, "התחלתי לעבוד שוב עם לואי לפני כשנה בצורה מסודרת, אחרי הרבה הרבה שנים. יום אחד הוא שולח לי טקסט. הסתכלתי, קראתי את זה בערב. הנחתי לזה לשקוע תוך כדי שינה. התעוררתי, הגיטרה הייתה בחוץ והטקסט היה לידה. הרמתי את הגיטרה, הסתכלתי שוב, ותוך כדי שאני קורא, הלחנתי. אחרי איזה חצי שעה כבר הקלטתי את זה בטלפון, שלחתי ללואי. הוא נורא התרגש. עברו כמה שעות, שלח לי עוד טקסט. נתתי לזה לשקוע. למחרת בבוקר השארתי כבר את הגיטרה בחוץ. וככה שבועיים של פינג פונג, וככה האלבום הזה נכתב".

"מה שהפתיע אותי", מוסיף ברוזה, "זה שאני מעולם לא קראתי דברים של צרויה בצורה אישית. שמעתי את 'פרח', ושירים שהיא כתבה בשביל ריטה, פוליקר ועוד הרבה. ולא הכרתי אותה אישית. היא הייתה אשתו הראשונה של לואי. לא התראינו אף פעם. אז האלבום הזה, בעצם זה היה עם כותבת שמבחינתי לא הכרתי, אף פעם לא הרגשתי את האישיות שלה באותו חדר, ועם כל זה יצא לי אלבום, מה שהיום זה דבר די נדיר, שאנשים מתייחסים אליו רק כאלבום. זה פשוט אלבום. אני מרגיש את עצמי שאני יכול לשבת מול קהל עם טקסט וגיטרה, לעבור עמוד עמוד ולספר להם סיפור דרך השירים שצרויה כתבה. אני שר אותה בעצם. כמובן אני לוקח אותם בצורה מאוד אישית. כל סיפור שהיא כותבת, אני תמיד חושב שזה אני כתבתי. ככה היה לי גם עם יהונתן גפן ועם מאיר אריאל זכרו לברכה. אני פשוט לוקח את השירים כאילו זה אני. עם יהונתן היתה לי תמיד בדיחה, שאת הדרמות שהוא כותב אני שר, ואז קורה לי מה שכתוב בשיר. קראתי לעצמי 'הזמר שקורה לו מה שהוא שר'. וזה היה קצת טראגי, אז הזנחתי את זה לכמה שנים".

דוד ברוזה. ראובן קסטרו
פסקול לאהבה. דויד ברוזה/ראובן קסטרו

בשבוע שעבר התארחת בהופעה של עומר אדם. מה דעתך על התופעה ומה הסיכוי למאש-אפ בין "חיפה חיפה עיר עם עתיד" ל"תל אביב יא חביבי תל אביב"?

"עם כל השנים שהוא כבר שר, הוא עכשיו מתחיל לחוות, כבנאדם יותר בוגר, את טעם החיים עצמו וטעם הטעויות, ואת הקשיים. אתה שומע את זה בקול שלו. אני לא סתם מפרגן לו. זה משהו שיישאר הרבה זמן".

אתה תופיע במסגרת פסטיבל LOVE TLV, פסטיבל אהבה אורבני. ואם מדברים על אהבה: כמה ילדים להערכתך נוצרו תוך שמיעת שירים שלך בכלל ו"מתחת לשמיים" בפרט?

"וואו, אני מקווה שהרבה. אבל בעיקר אני מקווה שזה נהיה פסקול לאהבה, לנשיקה ראשונה, טבעת אירוסין, חתונה, לשמחת חיים. וואו, אם יש לי חלק בזה במוזיקה שלי אז זה שיא האושר בשבילי".

דויד ברוזה. ראובן קסטרו
"הלוואי והכבש ה-16 יתאחדו". דויד ברוזה/ראובן קסטרו

בפרשת ליברמן-גפן עלו לכותרות כמה שמות הקשורים לאלבום המופת "הכבש ה-16": גפן עצמו, גידי גוב ודודו אלהרר. האלבום המיתולוגי יציין בהמשך השנה הזאת 40 שנה ליציאתו. מה שמעלה שוב את השאלה: מתי סופסוף החבורה של האמנים שמאחורי האלבום תתאחד? "אני מתפלל כמוך. אני מת שזה יקרה", אומר ברוזה. "אנחנו נפגשים מדי פעם, והחיבור בין גידי, יהודית, יהונתן, יוני רכטר וביני הוא גם מצחיק, הוא גם מרגש, ואמנותית אין סוף להרמוניה שבינינו. בוא נאחל לזה".

צפו בריאיון של ברוזה לאולפן וואלה! NEWS ובבכורה עולמית לביצוע שירו החדש, "טבעת הזהב".

seperator

הופעות קרובות

15.2 זאפה הרצליה
16.2 זאפה חיפה
17.2 זאפה ירושלים

דויד ברוזה. ראובן קסטרו
אלבום חדש. דויד ברוזה/ראובן קסטרו
דויד ברוזה. ראובן קסטרו
מפרגן לעומר אדם. דויד ברוזה/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully