וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הולי האנטר: "העבודה על 'כאן ועכשיו' גורמת לי להרגיש פחות לבד"

יעל אבן אור, לוס אנג'לס

12.2.2018 / 9:33

הסדרה החדשה של יוצר "עמוק באדמה" מושפעת מאוד מנשיאותו של טראמפ, אבל היא עוסקת יותר ב"אמריקה שהוא מגלם בתוכו, ואיך אנחנו חיים בתוכה כשהיא באופן כל כך מהותי נגד כל מה שאנחנו מאמינים בו". כתבת וואלה! תרבות שוחחה עם השחקנים ויוצרי הסדרה

הסדרה כאן ועכשיו, הולי האנטר. HBO,
הייתה נחמה. הולי האנטר, "כאן ועכשיו"/HBO

בפרק הראשון של "כאן ועכשיו", אב המשפחה גרג (טים רובינס), חוגג יומולדת 60. גרג הוא פילוסוף של להיט אחד - ספר שכתב עשורים לפני כן במסורת האסכולה האפיקוראית בשם "כאן ועכשיו". לפני שהוא נעמד מול כל בני משפחתו וחבריו לברך, אשתו אודרי (הולי האנטר) מזהירה אותו שלא ידכא את הקהל. ובכל זאת הוא נואם: "כשהייתי צעיר, חשבתי שהתכלית לחיים זה לחפש הארה, להשתמש בראש שלנו כדי לנסות לדמיין עתיד טוב יותר, להביא אור לחושך, להבריח פחד, ייאוש וציניות. להוקיר אינטליגנציה והיגיון, לבחור באהבה. אהבה! אני מרגיש נבוך אפילו לדבר על זה עכשיו, כי אני מסתכל על העולם, ולא רק העולם, על הכאן והעכשיו - וכל מה שאני רואה זה בערות, שנאה, טרור, וזעם. הפסדנו, חברים. הפסדנו".

אודרי וגרג הם זוג פרוגרסיבי שהכיר באוניברסיטת ברקלי. הם חיים בעיר פרוגרסיבית (פורטלנד) ועוסקים במלאכות פרוגרסיביות (גרג מהרהר בשאלות על מוסר ואודרי מנהלת פרויקט שמחנך לאמפתיה והקשבה). והם חווים משבר, בנפרד ולחוד, שהאישי, המקצועי והפוליטי מתערבבים בו. מלבדם במרכז הסדרה עומדים ארבעת ילדיהם. שלושה ילדים בגירים ומאומצים, שלושתם ממדינות שאמריקה "דפקה" - קולומביה, וייטנאם וליבריה - ובת אחת ביולוגית בת 17.

כאן ועכשיו. באדיבות yes,
משפחה רב לאומית. "כאן ועכשיו"/באדיבות yes

"כאן ועכשיו" היא במובנים רבים סדרה על נשיאות טראמפ. ביום שארגנה רשת HBO לעיתונאים עם היוצרים והקאסט של הסדרה, שאלתי את היוצר אלן בול ("אמריקן ביוטי", "עמוק באדמה", "דם אמיתי") איך הבחירות של 2016 השפיעו על תהליך כתיבת הסדרה. "ובכן, הרעיון לסדרה נולד לפני הבחירות וגם הפיילוט נכתב לפני", אומר בול. "התחלתי לעבוד עם הכותבים באוקטובר. ואז ביום אחרי שטראמפ נבחר, שדרך אגב היה 9/11, הרבה אנשים בכו. אנשים היו בהלם קרב. שתינו המון אלכוהול… ואז אמרנו: 'טוב, אנחנו יכולים להשתמש בסדרה הזאת להתבונן במה המשמעות של אמריקה, היום'. וזה אומר שהיינו צריכים להתמודד עם דברים כמו נאצים שצועדים באוניברסיטאות ושאידאולוגיה של עליונות לבנה נהיה משהו שתיכוניסטים מביעים בבית ספר".

לדבריו ולדברי שותפו בהפקת הסדרה ובחיים, פיטר מקדיסי, הסדרה לא השתנה מהותית בעקבות ניצחון טראמפ בבחירות אבל היא הוסיפה לה אדג'. הבחירה לא להזכיר כמעט את נשיא ארצות הברית בשמו נבעה גם מהתקווה של היוצרים שעד לשעת שידור הסדרה טראמפ כבר לא יהיה נשיא, וגם מההחלטה לבחון "לא כל כך את דמותו כמו את האמריקה שהוא מגלם בתוכו, ואיך אנחנו חיים בתוכה כשהיא באופן כל כך מהותי נגד כל מה שאנחנו מאמינים בו".

זה נשמע כמו מתכון לדיכאון, אבל השחקנים, שאף אחד מהם לא אוהד את טראמפ, מתארים תחושות של נחמה והקלה מהעבודה על הסדרה. "אני חושבת שזה גורם לאנשים - שזה גורם לי - להרגיש פחות לבד", מספרת הולי האנטר. "כשקראתי את התסריט חשבתי 'הו וואו, תודה לאל, תודה לאל שיש לנו את הסדרה הזאת עכשיו'. זה גורם לי להרגיש שיש לי יותר מקום בעולם וכל דבר שגורם לי להרגיש פחות בלתי-נראית ויותר שייכת הוא טוב בשבילי כאמנית".

עוד באותו נושא

"דם אמיתי": יוצר הסדרה אלן בול חושב על היום שאחרי. ראיון

לכתבה המלאה
הסדרה כאן ועכשיו, פיטר מקדיסי. HBO,
משפחה מוסלמית כזו עוד לא ראינו. פיטר מקדיסי מימין, "כאן ועכשיו"/HBO
פיטר מקדיסי אומר ששמע שיש עיתונאי מישראל בחדר וחיפש אותי. הוא מסביר כי עבורו הסדרה היא מחווה חשובה למקום שהוא בא ממנו, המזרח התיכון. "האזור תמיד עולה בלהבות, וההזדמנות לבחון איך אנשים מכל העולם מתאחדים בסדרה – זה מעורר אצלי השראה"

רבים מגדירים את הסדרה לא רק כדרמה משפחתית אלא כעל-טבעית. אחד מילדי המשפחה, רמון (דניאל זובאטו), חווה חזיונות שלא ברור אם מקורן בסכיזופרניה או ביכולות תקשור ייחודיות שמחברות אותו לעבר שלו בקולומביה ולפסיכיאטר שלו ד"ר שוקרני, שמגלם מקדיסי. רמון הוא הומו, בן 22, וחלק נכבד מהעלילה נע סביב הניסיון לפענח את החזיונות שלו ולהבין ממה הם נובעים. המסע הזה חושף את הדינמיקות במשפחת בישופ הרב-תרבותית - ניסיונות ההשתלטות של אודרי האם, והתגובות של האחים, שכל אחד מהם מתמודד עם משברים משלו ושאלות של זהות. היוצרים מתעקשים שחזיונות של אדם אחד לא הופכים את הסדרה לעל טבעית. שלא כמו "דם אמיתי" סדרת הערפדים שבול יצר, המראות העל-טבעיים נגלים באופן ספורדי רק לרמון ולכן הם מעדיפים להגדיר את הסדרה כ"מיסטית".

"האלמנט הזה בסדרה קודם כל מסמל עבורנו את הקשר שיש בין הדמויות, מה שאומר שכולנו בעולם מחוברים", מסביר מקדיסי, שהיגר לארצות הברית מלבנון. "כולנו אחד. רמון וד"ר שוקרני, הם באים ממקומות שונים לחלוטין בחיים אבל הם מתחברים". אכן שונים: משפחתו של ד"ר שוקרני האיראני לא דומה לאף משפחה מוסלמית שהראו לנו עד היום בטלוויזיה, עם ילד/ה בעלי מגדר נזיל שמתפללים מספר פעמים ביום ואישה אמריקאית-פלסטינית שעוטה חיג'אב ועובדת כעורכת דין בארגון ה-ACLU.

מקדיסי אומר ששמע שיש עיתונאי מישראל בחדר וחיפש אותי. "נעים מאוד להכיר", הוא לוחץ את ידי ומסביר כי עבורו הסדרה היא מחווה חשובה למקום שהוא בא ממנו, המזרח התיכון. "האזור תמיד עולה בלהבות, וההזדמנות לבחון איך אנשים מכל מיני חלקים של העולם מתאחדים בסדרה - זה מעניין עבורי ומעורר אצלי השראה".


פרידה מ"דם אמיתי": הסיום השמרני של הסדרה הנועזת

הסדרה כאן ועכשיו, טים רובינס. HBO,
הפסדנו. טים רובינס משמאל, "כאן ועכשיו"/HBO

"כאן ועכשיו" משודרת בימי שני ב-yes, HOT וסלקום TV.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully