וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השיאים, המחוות ותותח הנקניקיות: הרגעים הגדולים של אוסקר 2018

5.3.2018 / 8:47

אם לא התעוררתם ב-3:00 לפנות בוקר, הפסדתם טקס נטול הפתעות מיוחדות אך גם כזה שכלל כמה וכמה רגעים מרגשים. המחווה המפתיעה של ג'ימי קימל וגל גדות לחובבי הקולנוע, ההישג הנדיר של ג'יימס אייברי וזוכה האוסקר קובי בראיינט. כל מה שהפסדתם בלילה הנוצץ של הוליווד

עריכה: נועה לוי

המונולוג של ג'ימי קימל

אחרי הפדיחה הענקית שתפסה את כל תשומת הלב בטקס הקודם, חזר ג'ימי קימל להנחות בפעם השנייה את הטקס הנוצץ ביותר של הוליווד. גם הפעם הוא עשה את זה בחן אבהי שכזה, עם בדיחות שלא באמת יישארו אתנו להרבה זמן. ובכל זאת היו כמה דברים חמודים: "המנכ"ל של חברת רואי החשבון אמר לי, ואני מצטט: 'הפוקוס היחיד שלנו יהיה על התוכנית ועל מסירת המעטפות הנכונות', וזה הגיוני. רק מתוך סקרנות: איפה היה הפוקוס שלכם ב-89 השנים האחרות?"; "אתם יודעים, בדקתי את זה והאדם היחיד שהורחק אי פעם מהאקדמיה היה שחקן בשם קרמיין קריטי, ששיתף סקרינרים ב-2004. קרמיין קריטי והארווי ויינשטיין קיבלו את אותו העונש".

"'הפנתר השחור' ו'וונדר וומן' היו להיטים עצומים, וזה כמעט פלאי כי אני זוכר תקופה שבה האולפנים הגדולים לא האמינו שאישה או בן מיעוטים יכולים לככב בסרט גיבורי על. והסיבה שאני זוכר את התקופה הזאת היא שזה היה במרץ של השנה שעברה"; "טימותי שאלאה הוא הכוכב של סרט קטן אבל רב עוצמה בשם 'קרא לי בשמך', שלא עשה הרבה כסף. למעשה, מכל 9 המועמדים לפרס הסרט הטוב ביותר רק שניים חצו את רף 100 מיליון הדולר בהכנסות. אבל זאת לא הנקודה. אנחנו לא עושים סרטים כמו 'קרא לי בשמך' בשביל כסף, אנחנו עושים אותם כדי לעצבן את מייק פנס"; "הודות לגיירמו דל טורו תמיד נזכור את השנה הזאת ככזו שבה גברים פישלו כל כך עד שנשים התחילו לצאת עם דגים".

המחווה לאוהבי הקולנוע

לקראת אמצע הטקס, החליט ג'ימי קימל לשבור את המבנה המעונב וביקש מכמה מהכוכבים הגדולים להצטרף אליו. מצויידים בסלסלות עם חטיפים, בגט עצום ותותח שיורה נקניקיות (!), יצאו ארמי האמר, גל גדות, מרגו רובי, גיירמו דל טורו, לופיטה ניונגו, מארק האמיל ועוד אל אולם הקולנוע הסמוך, כדי להפתיע את הצופים שהגיעו להקרנת הבכורה של "קמט בזמן". עבור תעשייה שמואשמת תדיר בציניות שלה, זה היה רגע קסום ואותנטי של מחווה לאנשים שמפרנסים אותה, אלו שממשיכים לקנות כרטיסים ולהגיע לאולמות.

ההיסטריה הייתה גדולה כמובן כאשר הכוכבים עברו במעברים, חילקו מזון, הצטלמו והתחבקו עם האנשים בקהל. גל גדות הצטרפה לקימל עם המיקרופון והובילה את הרגע הקטן אך החשוב הזה - ההוכחה לכל מלעיזי ומספידי הקולנוע שהוא עדיין כאן, חי ובועט.

עוד באותו נושא

אוסקר 2018: "צורת המים" הוא הזוכה הגדול

לכתבה המלאה

ג'ורדן פיל זוכה בפרס התסריט המקורי

איזה סיפור מדהים. ג'ורדן פיל היה ידוע עד השנה רק ליודעי ח"ן, כחלק מהצמד הקומי האדיר "קי ופיל", שהוביל תוכנית מערכונים נפלאה ברשת קומדי סנטרל במשך חמש עונות. עם תקציב של 4.5 מיליון דולר ו-23 ימי צילום בלבד, יצר פיל את אחד הסרטים המדוברים והמצליחים ביותר של השנה (225 מיליון דולר הכנסות ברחבי העולם), אבל זה רק חלק קטן מהסיפור. "תברח" הוא אצבע בעין של הליברליזם המעונב והמזויף, כזה שמציג נקודת מבט של קהילה שחורה שלא נראתה מעולם על מסך הקולנוע.

פיל ההמום העלה ציוץ מאוחר יותר ובו תהה: "זכיתי כרגע באוסקר. מה לכל הרוחות?!", אבל הזכייה הראויה הזאת עשתה הרבה יותר מכך. פיל הוא התסריטאי השחור הראשון אי פעם שזוכה בפרס, והאדם השלישי בלבד ב-90 שנות האקדמיה שסרט הביכורים שלו מועמד לפרס הסרט הטוב ביותר, לפרס התסריט ולפרס הבימוי. "הפסקתי לכתוב את הסרט הזה בערך 20 פעמים, מפני שחשבתי שזה בלתי אפשרי. חשבתי שזה לא יעבוד. חשבתי שאף אחד לא יסכים לעשות את הסרט הזה", אמר פיל. "אבל חזרתי אליו פעם אחרי פעם, כי ידעתי שאם מישהו יאפשר לי לעשות אותו - אנשים ישמעו אותו ואנשים יצפו בו. אני רוצה להקדיש את הפרס הזה לכל האנשים שאפשרו לי להרים את קולי ולעשות את הסרט הזה. תודה לכל מי שקנה סרט, תודה למי שקנה כרטיס, אני אוהב אתכם"

סופיאן סטיבנס מופיע

רגע השיא של ההיפסטרים באשר הם. האמן האהוב אמנם לא זכה בפרס השיר הטוב ביותר, אבל אל ההופעה ההיסטורית שלו הצטרפו עוד שמות אהובים בעולם האינדי כסיינט וינסנט ומוזס סומני, וסיפקו אתנחתא היפסטרית בטקס די סחי.

רוג'ר דיקינס זוכה אחרי 13 הפסדים

אחד הצלמים הגדולים בתולדות הוליווד מסתובב כבר 24 שנים בטקס הפרסים הנוצץ של הוליווד, וחוזר הביתה מאוכזב. האיש מאחורי החזון הוויזואלי של "ברטון פינק", "ארוכה הדרך הביתה", "חומות של תקווה", "ארץ קשוחה", "נפלאות התבונה", "אומץ אמיתי", "סקייפול", "סיקאריו" ועוד ועוד, שבר סוף סוף את הנאחס אחרי 13 מועמדויות והפסדים. "בלייד ראנר 2049" אמנם לא זכה להפוך לסרט קאנוני כמו המקור שלו, אבל העבודה של דיקינס בעיצוב העולם העתידני הזה הייתה לא פחות מפנטסטית.

הטרנסג'נדרית הראשונה על במת האוסקר

"אישה פנטסטית" בכיכובה של דניאל וגה הלך הביתה עם הפרס לסרט הטוב ביותר בשפה זרה, אבל ההיסטוריה החשובה לא פחות נרשמה כשווגה נכנסה להיסטוריה כטרנסית הראשונה שמגישה פרס בטקס הנוצץ. עוד מחסום שנשבר בדרך לתעשייה מגוונת ופתוחה יותר.

דניאל וגה. AP
דניאל וגה/AP

ג'יימס אייבורי עושה היסטוריה בגיל 89

ג'יימס אייבורי כתב את התסריט הראשון שלו ב-1957, ומאז המשיך לכתוב ולביים עשרות סרטים נוספים. הקריירה הארוכה והפורה שלו הובילה אותו לתגמול מאוחר, אבל עדיין מספק במיוחד. אייבורי, שעיבד את הספר "קרא לי בשמך" של אנדראה אסימן על אהבת קיץ בין נער חולמני לגבר בוגר ממנו, הפך הלילה לזוכה המבוגר ביותר בתולדות האוסקר. הוא עשה זאת בגיל 89, 8 חודשים ו-25 ימים, שנתיים מבוגר יותר ממחזיק השיא הקודם. נאום הזכייה שלו מרגש ומוכיח שלפעמים בקלישאה על אמונה בעצמכם והמשך עשייה - מובילה לתוצאות.

תתחילו לשנן: אלוף ה-NBA וזוכה האוסקר

קובי בראיינט השיג במהלך הקריירה שלו את כל מה שספורטאי יכול לחלום עליו: 5 אליפויות בלוס אנג'לס לייקרס, שתי מדליות זהב עם נבחרת החלומות, שיאי נקודות ומשחק פרידה של 50 נקודות. וכעת, כשהוא כבר מחוץ לאולמות, הוא מתחיל לצרף שיאים חדשים. ערב הודעת הפרישה שלו, פרסם בראיינט מכתב ובו תיאר את האהבה העצומה שהוא רוחש למשחק שהפך אותו לכוכב. סרט האנימציה הקצר שמבוסס על המכתב הזה הפך אותו כעת גם לזוכה אוסקר.

גארי אולדמן מביא את הפסלון לאמא

על אף הרחש סביב סיפורי ושערוריות העבר בעניינו, גארי אולדמן הצליח להביא את הקריירה הארוכה והמוצלחת שלו לשיא עם הזכייה בפרס השחקן הטוב ביותר. "אני רוצה להודות לאמי, שמבוגרת יותר מהאוסקר. היא בת 99 והיא צופה בטקס מנוחיות הספה שלה. אני רוצה לומר לאמי תודה על אהבתך ועל תמיכתך. שימי קומקום על האש, אני מביא את האוסקר".

הנאום של פרנסס מקדורמנד

עם כל הכבוד ל"צורת המים" ואפילו לגל גדות, הרגע הגדול של הטקס הזה היה שייך לאחת השחקניות הגדולות בדור הנוכחי. פרנסס מקדורמנד הייתה יכולה להסתפק בזכייה השנייה שלה בפרס השחקנית הטובה ביותר (אחרי הקודמת עבור "פארגו"), אבל היא בחרה להשתמש בבמה כדי להעביר מסר. "אני רוצה שכל המועמדות בכל הקטגוריות יעמדו", קראה וביקשה ממריל סטריפ להוביל את המהלך. בעוד הקהל בעולם מקבל את כולן בתשואות רמות, הבהירה מקדורמנד שכל העומדות וחברותיהן ממתינות לפרויקטים שבהן יוכלו להשתלב ולככב.

את הנאום סיימה מקדורמנד במילים "Inclusion rider", ששלחו מיד את הרשתות החברתיות לטירוף. אנשי תעשייה הבהירו שמדובר במונח חוזי שמשמעותו שוויון תנאים בין גברים לנשים. אתם יכולים להיות בטוחים שהמונח הזה יהפוך עכשיו לאחד החמים בהוליווד המתחדשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully