וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחאות וההתרסקות ברייטינג: היום שאחרי אוסקר 2018

6.3.2018 / 13:13

גולשים ברשתות החברתיות תקפו את אמה סטון, שהתעלמה לטענתם מציון ההישג של שני בני מיעוטים ברשימת המועמדים לבמאי הטוב ביותר. גרושתו של גארי אולדמן הזכירה לאקדמיה כי בחרה להכתיר שני מתעללים לזוכים, וגם נתוני הצפייה לא בישרו טובות עבור קברניטי הטקס היוקרתי

"צורת המים" זוכה באוסקר. GettyImages
צוות "צורת המים" מקבל את פרס הסרט הטוב ביותר בטקס האוסקר 2018/GettyImages

הלילה הנוצץ של הוליווד אמנם הסתיים אתמול (שני, שעון ישראל) בשלום וללא תקלות מיוחדות, אבל זה לא אומר כמובן שהטענות והמחאות הסתיימו. כמדי טקס בשנים האחרונות, גם הפעם מצאו גולשים ברשת סיבות להיפגע מדברים שהתרחשו במהלכו. אמה סטון, שהציגה את פרס הבימוי בטקס, בחרה לסיים את דבריה ברמז לחוסר השוויון המבני בהוליווד כשאמרה: "ארבעת הגברים האלה וגרטה גרוויג יצרו השנה יצירות מופת משלהם". בטוויטר כינו את דבריה "פמיניזם לבן" ובחרו למחות על חוסר הרגישות.

לטענת המוחים, בהכללה של סטון את ארבעת הגברים, היא נמנעה מלציין כי שניים מהם היו בני מיעוטים (גיירמו דל טורו וג'ורדן פיל) וכי פיל עצמו היה הבמאי השחור החמישי בלבד בתולדות האקדמיה, שמועמד לפרס היוקרתי. אחרים בחרו להזכיר לסטון כי הייתה שותפה בעבר ל"הלבנה" (Whitewashing, כינוי למקרה בו אדם לבן מגלם דמות שאינה לבנה) בסרט "אלוהה" ב-2015, בו גילמה דמות ילידת הוואי.

אמה סטון מגישה פרס בטקס האוסקר 2018. GettyImages
המחאה שלה נתקלה במחאה מסוג שונה לגמרי. אמה סטון בטקס האוסקר 2018/GettyImages

במקביל לעליהום על סטון, עלו וצפו גם שדי העבר שרדפו שניים מהזוכים הגדולים בטקס. דוניה פלורנטינו, אשתו לשעבר של גארי אולדמן, "בירכה" בריאיון ל-TMZ את מי שהכה וחנק אותה לעיני ילדיהם. "ברכות לגארי וברכות לאקדמיה על כך שהעניקה פרסים לא רק למתעלל אחד, אלא לשניים. חשבתי שהתקדמנו, מה קרה לתנועת MeToo#?"

אולדמן, כזכור, זכה בפרס השחקן הטוב ביותר עבור תפקידו ב"שעה אפלה". המתעלל השני אותו הזכירה פלורנטינו בדבריה הוא קובי בראיינט, שזכה בפרס סרט האנימציה הקצר הטוב ביותר. בראיינט, כזכור, הואשם לפני 15 שנים באונס צעירה בת 19 בקולורדו. לאורך עונת הפרסים הזכירו רבים את עברם של השניים בניסיון לגרום לאקדמיה שלא להעניק להם פרסים.

עוד באותו נושא

אוסקר 2018: "צורת המים" הוא הזוכה הגדול

לכתבה המלאה
גארי אולדמן זוכה באוסקר. GettyImages
לא שוכחים ולא סולחים. גארי אולדמן בטקס האוסקר 2018/GettyImages

ואם הצרות האלה לא הספיקו, הרי שהטקס ה-90 בתולדות האקדמיה היה גם הכי פחות נצפה אי פעם. 26.5 מיליון צופים חזו בטקס בשידור חי או בשידור חוזר במהלך אותו היום, ירידה של 19 אחוזים לעומת הנתונים של הטקס בשנה שעברה - שהיו עצמם בין הנמוכים בתולדות האוסקר. לזכות האוסקר יש לציין שרשתות הטלוויזיה הגדולות כולן נמצאות בדעיכה (רשת ABC בה שודר הטקס, חוותה ירידה ממוצעת של 11 אחוזים בצפייה), וכי הסרטים המועמדים של השנה (מלבד "דנקרק" ו"תברח") לא זכו להצלחה יוצאת דופן בקופות. יחד עם זאת, ב-15 השנים האחרונות נמצאת הצפייה בטקס בירידה הדרגתית ומתמדת. רק ב-2001 נתוני הצפייה בו היו כמעט כפולים - 42.9 מיליון.

אגב, אחד מהאנשים שדווקא כן צפו בטקס היה השחקן מייקל שאנון, אחד מכוכבי הסרט הזוכה "צורת המים". שאנון, חמוש בשיער פרוע וזקן, צולם כשהוא יושב בפאב ושותה בירה. אולי זה הפתרון שהאקדמיה צריכה לחשוב עליו: לגרום לחבריה להעלות את נתוני הצפייה בעצמם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully