וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"החוזה הבינלאומי חסר תקדים, נקווה שיאהבו אותנו בחו"ל"

22.3.2018 / 0:00

המפיק המוזיקלי של סטטיק ובן אל מדבר על החוזה שבמסגרתו יוציאו אלבומים בחו"ל ("כותבים שירים ומנסים ליצור חוויה מוזיקלית מקורית"), מספר על העבודה עם שלמה ארצי ("חוויה שאי אפשר להסביר במילים") ומתכונן לגמר 'גוט טאלנט' ברשת 13 ("אילנה יהב פירקה אותי"). ריאיון

אבי כהן

בשבוע שעבר נחשף החוזה הבינלאומי של סטטיק ובן אל תבורי שבמסגרתו הוחתמו אצל חברת-בת של תאגיד התקליטים הגדול בעולם. כחלק מהחוזה, עליו הם חתומים ל-10 שנים, יוציאו השניים שבעה אלבומים בינלאומיים. מי שימשיך לעבוד עם הצמד ולהפיק את שיריהם הוא הצלע השלישית שלהם - המפיק המוזיקלי ג'ורדי (ירדן פלג). בריאיון לוואלה! תרבות נשאל ג'ורדי למה לדעתו דווקא הם יצליחו בחו"ל בעוד שזמרים ישראלים רבים נכשלו במשימה. "אף אחד לא באמת יודע לענות על שאלה כזו. אנחנו יושבים באולפן, כותבים את השירים, מפיקים אותם ובעצם מנסים ליצור חוויה מוזיקלית מקורית, מעניינת וחדשנית. משם זה כבר בידיים של הקהל. גם כשאנחנו משחררים שיר בארץ אין לנו מושג אם הוא יעבוד או לא יעבוד. אותו דבר גם בארצות הברית. נעשה את העבודה הטובה ביותר שאנחנו יכולים לעשות, ונקווה שהקהל שם יאהב את זה".

ג'ורדי, שסירב בתוקף למסור פרטים על החוזה ("אני חתום על הסכם סודיות אבל מדובר בחוזה חסר תקדים ובהגשמת חלום עבורי ועבור הצמד"), עובד בימים אלו מסביב לשעון לקראת הוצאת השירים של הצמד הכי מצליח במוזיקה הישראלית מעבר לים: "התהליך כבר התחיל. מפיקת השירה מחו"ל אמילי רייט הייתה איתנו באולפן עשרה ימים מבוקר ועד לילה ויצרנו לא מעט דברים יחד. היא אדם מדהים והייתה לנו כימיה מעולה יחד".

במקביל הוא מצליח איכשהו למצוא גם זמן לעבוד עם זמרים אחרים, ובראשם הזמר הנערץ עליו שלמה ארצי. ג'ורדי סירב למסור פרטים על הפרויקט שעליו הוא עובד עם הזמר האהוב והוותיק אך הסכים להודות שזה אחד הדברים הכי מרגשים שעשה מאז ומעולם: "זכיתי להכיר בן אדם מדהים, חם, ישיר, אמיתי, שמדבר בגובה העיניים. לשבת בחדר הבקרה של האולפן כשהוא בתא ההקלטות, וללחוץ על כפתור ההקלטה - זו חוויה שאי אפשר להסביר במילים. זה משהו שילך איתי לתמיד".

סטטיק, בן אל תבורי. ניר פקין
חוזה מסקרן. סטטיק ובן אל/ניר פקין

בימים אלו הוא משמש גם כאחד מארבעת השופטים בתכנית הריאליטי של רשת, "גוט טאלנט". רגע לפני גמר התכנית (מוצאי שבת, רשת 13 בשעה 21:00) הוא מספר ממה הוא הכי נהנה בתפקיד: "נהניתי מהחברים שלי לשולחן השיפוט. הם אנשים מצחיקים, מבריקים וכיפיים. התחברתי לכולם והיה פשוט עצוב כשנגמרו הצילומים. לשבת לצלם 16 שעות ביום זה אחד הדברים הקשים והמתישים שעשיתי. אם לא השופטים שלידי הייתי מאבד את השפיות אבל הם עשו כיף מכל דבר".

מי מהמתמודדים נכנס לך ללב?

"אי אפשר להישאר אדיש לאילנה יהב. כשהגעתי לתוכנית אמרתי שאני לא אתן לרגש להשפיע עלי אבל צריך שיהיה לב מאבן כדי שהאישה הזו לא תיכנס לך ללב. הסיפור שלה פירק אותי והקטע שהיא עשתה היה פשוט קורע לב, בעיקר כשמבינים את הסיפור שעומד מאחוריו".

בחלק מהביקורות על "גוט טאלנט" נכתב שזה פורמט מעט מיושן. בטח יצא לך לקרוא.

"האמת ש'גוט טאלנט' תמיד היה הפורמט המועדף עלי, הרבה לפני שהציעו לי להיות שופט. הייתי רואה ביוטיוב את האודישנים המטורפים והמדהימים. זה פשוט היה ויראלי וזה היה ממכר בטירוף. רציתי לראות מה עוד אנשים מסוגלים לעשות עם כישרון ובמה. הפורמט עצמו, שנוצר על ידי סיימון קאוול, הוא הפורמט המצליח ביותר בעולם משנת 2009 ומחזיק בתואר עד היום, כך שאי אפשר באמת לקרוא לו מיושן".

בריאיון לוואלה! תרבות לרגל עליית העונה אמר השופט מאור זגורי שאין באמת הבדל של ממש בין שייקספיר לבין זגורי אימפריה, בין הגבוה לנמוך. אתה מסכים?

"אני חושב שאומנות זו אומנות. זה לא משנה מי אתה, מה אתה, מה העבר שלך, מה מצב חשבון הבנק שלך, מאיזו דת או עדה אתה".

עוד באותו נושא

הוחתמו אצל המיליארדר: הקריירה הבינלאומית של סטטיק ובן אל

לכתבה המלאה
גוט טאלנט ישראל. אוהד רומנו,
"אנשים מצחיקים". ג'ורדי/אוהד רומנו

אי אפשר להכחיש שסטטיק ובן אל אהובים מאוד על ילדים. הייתם רוצים לשנות את זה ולפנות לקהל מבוגר יותר?

"סטטיק ובן אל מופיעים כל ערב בחתונה או שתיים ולכן זה לא נכון. מה שכן, זו כנראה הסיבה שהם הדבר הכי מטורף שיש פה. העובדה שילדים בני שלוש וסבתות מתוקות בנות 90 שומעים אותם ואוהבים אותם מעידה שהם מצליחים להגיע לכולם, וזה הכי מדהים וטהור שיש".

איך אתה מסביר את תופעת עומר אדם?

"עומר אדם הוא תופעה - ובצדק. הוא פשוט זמר ענק שמוציא שירים מצוינים. הוא גם פרפומר מצוין וכל מה שקורה לו לגמרי מגיע לו וקורה לאחר עבודה מאד קשה. כיף גדול שיש בישראל אמן כזה".

עד עכשיו אתה רק מאחורי הקלעים. מתי יגיע הרגע שבו נלך להופעה של ג'ורדי?

"האמת שאפשר לראות אותי בהרבה מאד הרצאות וסדנאות אמן שאני מעביר בכל רחבי הארץ".

ואתה נותן שם טיפים לאמנים מתחילים? אולי תשתף אותנו בכמה כאלה?

"תאמינו בעצמכם, בדרך שלכם ובמטרה שלכם. תהיו סבלניים. תנו לעצמכם זמן ללמוד, זמן להבין, זמן להתאמן ולהשתפר. שום דבר לא בא בקלות, ושום דבר לא בא בלי עבודה קשה".

שלמה ארצי ירח. צילום מסך
"איש מדהים". שלמה ארצי/צילום מסך
ג'ורדי בריאיון על סטטיק ובן אל תבורי. צילום מסך
"אילולא השופטים, הייתי מאבד את השפיות". ג'ורדי/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully