וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהיר, מתפורר בקלות: למה אני שונא את נטפליקס

אביב מזרחי

20.3.2018 / 6:08

האלגוריתם מחורבן, הסרטים גרועים, צריך לחכות ליותר מדי סדרות יותר מדי זמן, גם לכאן "חברים" נדחפו, ולמרות כל השפע עדיין אין מה לראות. ענקית הסטרימינג הגיעה לפני כשנתיים לישראל וזה עדיין לא זה. אביב מזרחי מסביר למה הוא שונא דברים - מדור חדש

יח"צ - חד פעמי
בסוף הפרק מודיעים לי שעוד 15 שניות מתחיל פרק נוסף. עוד לא כל כך הבנתי למה - אצלי זה "יש לך 15 שניות למצוא את השלט של הסטרימר". זה מלחיץ אותי, הדרמה הזו. אני אציע אותה לנטפליקס

1. אין מה לראות. זה נכון שמדובר בתחושה נפוצה גם למי שכל האינטרנט כבר במחשב שלו, אבל נטפליקס בישראל היא מקרה קיצון. זו שממה כמו החיים שגאס מהסדרה "אהבה" מסתפק בהם, וגם שלנו שמסתפקים בו. אני חושב שיש ימים שבהם אני רואה יותר תפריטים מאשר תוכן. יכול להיות שיהיה פרק כזה של "מראה שחורה".

2. לחכות. גם במקרה הנדיר שסדרות מעולות מגיעות, זה חודשים רבים אחרי השידור הראשון בעולם. אפילו משהו מקומי, העונה השנייה של "פאודה", עוד לא הגיעה לסלון שלי וצריך לראות אצל אנשים עם יס. בסוף הם קולטים שאתה לא משלהם.

3. אפס כוכבים. בנטפליקס אין דירוג משתמשים אם הם אהבו או לא את הסרט, אלא אחוזי התאמה. אני ב-70% התאמה לאהוב את "בהיר", הסרט שהפיקה נטפליקס בו וויל סמית' הוא שוטר בעולם פנטזיה והוא אולי התכונן לתפקיד במשחקי D&D.

4. 70% לא אומר כלום עליי או על הסרט הזה, שאחרי שצפיתי בו אני חושב שהוא 100% לא טוב ודוגמה מצוינת לסרטים גרועים מסוג נטפליקס. המשותף לסרטים גרועים מסוג נטפליקס זה שהרעיון נראה מצוין אבל משהו נהרס בדרך. זה כאילו מישהו בא לחברה ומציע משהו שנראה סבבה על הנייר, ואז הם פשוט לוקחים את הנייר ומצלמים אותו.

5. בהרבה מקרים זו פשוט כתיבה גרועה. נניח הפקה מדהימה כמו המערבון "חסרי אלוהים" שנראה באמת פצצה אבל כתוב כמו "דוקטור קווין רופאה במערב" (הערת העורך: בוז!). לפעמים זה נראה כאילו כל אדם יכול להיכנס למשרדים של נטפליקס ולכתוב סדרה ואחר כך הם לוקחים את כל הדיאלוגים ומשבצים לפי הגרלה.

6. "פחמן משודרג" היא עוד מאותו הדבר רק בעתיד. בעתיד האמיתי לא יהיו סדרות עם מלון מבוסס אינטליגנציה מלאכותית כי יבינו שזה טיפשי.

סאות' פארק צוחקת על נטפליקס. צילום מסך
חבל שאין "סאות'פארק"/צילום מסך

7. זה די בקטנה, אבל בסוף הפרק מודיעים לי שעוד 15 שניות מתחיל פרק נוסף. עוד לא כל כך הבנתי למה - אצלי זה "יש לך 15 שניות למצוא את השלט של הסטרימר". זה מלחיץ אותי, הדרמה הזו. אני אציע אותה לנטפליקס.

8. איפה פנדה מצוות Qsub. אם פעם המתרגמים האינטרנטיים היו נחותים בהשוואה לאלו שממש עובדים בזה, נראה שהמגמה התהפכה, ולא כי התחום פורח. ברבים מהסרטים והסדרות מופיעות שגיאות קשות גם בעברית וגם בהבנת הנושא שעליו מדברים. לפעמים זה נראה כמו תורגם משמיעה על ידי גוגל טרנסלייט.

9. המשך לצפות. לעתים דברים שהפסקתי לראות באמצע נדחפים למעלה. לא יודע, אולי האלגוריתם הוא בן של הורים ניצולי צפייה לינארית. זה פשוט לא הגיוני. אין אינדיקציה יותר טובה שמישהו לא נהנה מזה שהוא רוצה להפסיק את הדבר הזה. באותו עניין: טקסט כמו "עקב ההתעניינות שלך בסדרה 'החווה' אני מציע לך את 'קליפורניקיישן'" הוא משהו שגוי לומר למישהו שראה 4 דקות מ"החווה" והפסיק. עוד במסגרת בינה מלאכותית לא מספקת: נטפליקס הציע לי את "בנות גילמור" כי ראיתי את הסרט "נערה בהפרעה". מצב הרוח של דרמה שמציגה את ווינונה ריידר הסובלת מהפרעת אישיות גבולית מהניינטיז, לא קשור אפילו קצת לשבע עונות של אם ובתה שלא מציגות מחלת נפש כלל. נקודת אור: נטפליקס אכן הציע לי את "שר הטבעות: שובו של המלך" לאחר שהאלגוריתם המופלא זיהה שראיתי קודם את "שר הטבעות: שני המגדלים".

עוד באותו נושא

שנות הכשל: "הכל על הפנים!" של נטפליקס היא מתקפת נוסטלגיה דוחה ומביכה

לכתבה המלאה
רייצ'ל וצ'נדלר הכירו לפני בסדרה "חברים". צילום מסך
אין אפשרות להימלט. "חברים"/צילום מסך

10. לא "חברים". מי שעוד ראה בחייו צפייה לינארית מכיר את קללת חצות - במשך שנים הצופים נענשו בכל לילה בצפייה בסדרה "חברים", לעתים עם מהדורת חדשות באמצע. אומרים שזה אפילו ממשיך עד עכשיו. למה גם אחרי שעזב את העולם הלינארי צריך אדם לראות את פיבי, רייצ'ל, רוס וג'ואי? זה כמו לעבור לניו יורק ולגלות שיש לך שכנה מרמת גן.

מצד שני: "בוג'ק הורסמן" זה מדהים. "חוליגן אמריקאי" נהדר, אני מעביר את "דברים מוזרים" למרות שגם היא קצת חולה בנטפלקסת. בנוסף, ממשק נוח וחדשני, העסק חוקי וזול ובואו, זה גם בסופו של דבר להגיד לא לחברה ישראלית יקרה עם שירות לא משהו או למתחרים שלה, בני השטן.

seperator

אתם בעד או נגד נטפליקס? מחפשים המלצות או רוצים להמליץ על סדרות חדשות? רוצים סתם לדבר על טלוויזיה? הצטרפו לקבוצה שלנו בפייסבוק, שידור חופר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully