וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

80 משפחות שכולות: "לבטל את המופע הפרובוקטיבי של יהונתן גפן"

26.3.2018 / 14:12

פרסום ראשון: המשפחות פנו לראש עיריית חולון בבקשה לבטל את המופע של יהונתן גפן בשל "תמיכתו במחבלת עהד תמימי" ולאחר שהביע "הבנה כלפי מחבלים מתאבדים": "קיום המופע ביד לבנים - אצבע בעין של המשפחות השכולות". יו"ר יד לבנים פנה לששון: "העבר את ההופעה למקום אחר"

צילום: באדיבות דוברות עיריית פ"ת, עריכה: יאיר דניאל

80 משפחות שכולות חתמו על מכתב לראש עיריית חולון מוטי ששון, ובו קראו לו לבטל את הופעתו של יהונתן גפן בבית יד לבנים שמיועדת להתקיים ב-4 באפריל לאור תמיכתו "במחבלת עהד תמימי שהסיתה לרצח יהודים" ולאחר שהביע "הבנה כלפי מחבלים שמתפוצצים באוטובוסים". כך נודע לוואלה! תרבות.

בין החותמים על המכתב: אדוה ביטון, אמה של אדל ביטון; אליעזר רוזנפלד, אביו של מלאכי רוזנפלד; הדס מזרחי, אלמנתו של נצ"מ ברוך מזרחי; יעל שבח, אלמנתו של הרב רזיאל שבח; מרים בן גל, אלמנתו של הרב איתמר בן גל, מיכל סלומון, אלמנתו של אלעד סלומון, ברנדה למקוס, אמא של דליה למקוס; ועוד.

"במופע, יהונתן גפן ידבר על נושאים פוליטיים כפי שהוא בעצמו מצהיר בריש גלי", נכתב במכתב. "אין ספק שדבריו הפוליטיים יהיו כמו דבריו האחרונים בראיונות בתקשורת: הבעת תמיכה במחבלים שהורשעו, והבעת תמיכה במחבלת עהד תמימי שסטרה והסיתה וקראה לרצח יהודים ולביצוע פיגועי התאבדות באוטובוסים".

יונתן גפן  07/08/2017. ראובן קסטרו
יהונתן גפן/ראובן קסטרו
בעקבות המכתב, שיגר יו"ר יד לבנים אלי בן שם מכתב לראש עיריית חולון ובו הוא מבקש "לגלות רגישות כלפי ציבור המשפחות ולהעביר את המופע מיד לבנים אל מקום אחר"

"רק לפני חודשיים - ושוב השבוע - הביע גפן תמיכה בתמימי ואמר שהיא ראויה להערכה. כמו כן הוא הביע הבנה כלפי מחבלים שמתפוצצים באוטובוסים. גפן הגדיל לעשות וקרא לחיילי צה"ל 'רוצחי ילדים'. לא הגיוני שהוא יקבל במה בבית יד לבנים. להזכירך בית יד לבנים זה אתר הנצחה לחללי צה"ל שנפלו בעודם מגנים עלינו. כולנו מממנים את בתי יד לבנים ברחבי הארץ ואיננו מעונינים לממן מופע לאדם פוגעני זה".

במכתב נכתב עוד כי חוק הנכבה קובע שאסור לממן מופע או קריאה לפגיעה בביטחון המדינה או הזדהות עם טרור. "לכן נודה לביטול המופע הפרובוקטיבי ולכל הפחות ביטולו בבית יד לבנים - דבר המהווה אצבע בעין של המשפחות השכולות". המשפחות השכולות איימו עוד לתכנן הפגנה גדולה מול המופע, במידה ולא יתבטל.

בעקבות המכתב, שיגר יו"ר יד לבנים אלי בן שם מכתב לראש עיריית חולון ובו הוא מבקש "לגלות רגישות כלפי ציבור המשפחות ולהעביר את המופע מיד לבנים אל מקום אחר". עוד נכתב כי ליד לבנים "אין עניין להתערב בשיקולי העירייה ולפגוע בחופש הביטוי, אולם להזכירך כי בית יד לבנים הינו בית, מוסד, שהמשפחות השכולות מרגישות בו כביתן השני (...) וזוהי פגיעה קשה במשפחות".

בריאיון שהעניק בסוף השבוע האחרון ל"אולפן שישי" אמר יהונתן גפן: "אני יכול להבין שבן אדם שנרמס 50 שנה בוחר להיות שהיד ולבקר את הבתולות בשמים". גפן הוסיף כי הפלסטינית שסטרה לחייל, עהד תמימי, "ראויה להערכה גדולה ביותר", שכן "גם הפלסטינים מחפשים טרומפלדור משלהם".

עוד באותו נושא

יהונתן גפן: "מתנצל שהשוויתי בין עהד תמימי לאנה פרנק, טעיתי"

לכתבה המלאה
עהד תמימי מובאת לדיון הארכת מעצר בכלא עפר, 15 בינואר 2018. רויטרס
עהד תמימי/רויטרס
seperator

תגובת עיריית חולון:

"עיריית חולון ותיאטרון חולון משמרים ומקדמים אמנות וזמר עברי. בפסטיבל ימי זמר בחולון יופיעו אמנים בעלי דעות מגוונות וביניהם יהונתן גפן מזה ואריאל זילבר מזה. אנחנו מאמינים בחופש הביטוי כערך מרכזי בחברה דמוקרטית ומתנגדים לחרמות ולסתימת פיות".

מפורום "בוחרים בחיים" המאגד בתוכו קרוב למאה משפחות שכולות נמסר: "אנחנו קוראים לראש העיר להתעשת ולבטל את ההחלטה. חופש הביטוי כן, חופש המימון לא. לא יתכן שדווקא בבית יד לבנים יתקיים מופע של אדם שהסית ותמך במי שפוגע בחיילי צה"ל ובאזרחי ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully