וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משה כחלון, המחתרת היהודית וסמי בורקס: התפריט המקומי של דוקאביב 2018

28.3.2018 / 7:00

אירוע הדוקו חוגג עשרים, והתפריט הישראלי שלו שפורסם היום נשמע מסקרן במיוחד, כולל שלל סרטים נפיצים על פניו

יח"צ - חד פעמי

(בסרטון: "הקיר", אחד הסרטים הבולטים במהדורה הקודמת של הפסטיבל)

המהדורה הקודמת של פסטיבל דוקאביב, ב-2017, היתה מוצלחת ומשפיעה במיוחד והוציאה מתוכה סרטים שעיצבו את סדר היום המקומי, בראשם כמובן "סאלח, פה זה ארץ ישראל".
בעוד חודש וחצי יחגוג הפסטיבל עשרים שנה להיווסדו, והיום (רביעי) הוא פרסם את שמות הסרטים הישראלים שישתתפו ויתחרו במהדורה החגיגית וינסו גם הם להתגלות כמסמכי דוקו מטלטלים ומשפיעים.

הפסטיבל יתקיים בין ה17.5 ל-26 לחודש וההקרנות ייערכו בסינמטק תל אביב ובמתחמים שונים בעיר, בהם נמל תל אביב, גן הפסגה ביפו, כיכר התרבות, התדר בבית רומנו, כיכר ביאליק ועוד.

המועמד. טלי שמש,
מתוך "המועמד"/טלי שמש

בתחרות הישראלית של הפסטיבל ישתתפו 15 סרטים. נתחיל עם הנפיצים פוליטית: "המועמד" של טלי שמש ואסף סודרי, שכבר פורסם כי יוצג מאוחר יותר במהלך השנה ב-yes דוקו, עוקב באופן אינטימי אחר קמפיין הבחירות המוצלח של משה כחלון ב-2015;"המחתרת היהודית" של שי גל, המתאר עצמו כ"כמותחן בלשי-פוליטי המתעד כיצד חברי המחתרת היהודית הפכו למושכים בחוטים של השלטון הישראלי"; "מתנחלת" של איריס זכי, הבודק מה קורה כשהיפסטרית חילונית ושמאלנית מתנחלת בתקוע. המסקנות, תתפלאו, שונות ממה שאפשר היה לחשוב; ו"במדבר, שטח אש 918" של אבנר פיינגלרנט על הדינמיקה העדינה בין רועי צאן יהודים וערבים בדרום הר חברון.

בגזרת הסיפורים המשפחתיים: "אחיות" של דנאי אילון, על צעירה יהודייה המתעמתת עם אחותה, שהפכה לנזירה; "אישה של בית" של ג'יין ביבי, בה הבמאית מתעמתת עם משפחתה והחברה הגרוזינית השמרנית בכלל; "משפחה בטרנס" של אופיר טריינין, על משפחה מנהריה המתמודדת עם כך שאביה הפך לטרנסגנ'דרית; ו"דער ניסתר" של נהר שבתאי, על משפחתו של המשורר אהרן שבתאי וחלום על משפחה מאושרת שנגוז באמצע החיים.

שניים מן היוצרים הדוקומנטריים הפוריים והמוערכים בישראל יציגו גם הם סרטים חדשים. יאיר לב (יחד עם דוד דרעי, יוצר "סלאח") את "אתה מת רק פעמיים", התוהה מי גנב את זהותו של סבו, בסיפור מתח הכולל משחקי זהויות ובכירים באס.אס דוד אופק (יחד עם גד אייזן) את "שיר למעלות", העוקב אחר הליך פונדקאות.

עוד באותו נושא

קיר רויאל: "הקיר" של מורן איפרגן סרט נפלא, ולא פלא שזכה להצלחה בינלאומית

לכתבה המלאה
מתנחלת. אור אזולאי,
מתוך "מתנחלת"/אור אזולאי

לחובבי הדוקו-מוזיקה תהיה נחת עם "דודו טסה והכוויתים" העוקב אחר המוזיקאי עת חימם את רדיוהד במסע הופעות שלהם בארצות הברית. "המרפא הפצוע" של יוחאי רוזנברג, מצדו, מציג את סיפורו של הקרימינולוג דן פיליפ המתמחה בטיפול בעברייני מין, מה שנידה אותו מחיק הקולגות שלו וקרובי משפחתו.

את התחרות ישלימו "ישורון: 6 פרקי אבות" של עמיחי חסון, "מבול של אוהד מילשטיין" ו"פרא" של אוריאל סיני ודניאל אלפלג. כמו כן, תתקיים כרגיל תחרות "עומק שדה" ובה סרטים מאתגרים/אוונגרדיים יותר ותחרות סרטי סטודנטים, ויוצגו גם כמה סרטים מחוץ לתחרות. בין אלה, "סוכני הזיכרון" של עמליה ועידו רוזנבלום על אביהם, אדם ברוך עליו השלום, ו"סרט בורקס" על המשפחה שמאחורי מותג הבורקסים "סמי בורקס". שיהיה בתיאבון!

משפחה בטרנס. רואי רוט,
מתוך "משפחה בטרנס"/רואי רוט
מבול. אוהד מילשטיין,
מתוך "מבול"/אוהד מילשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully