וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זאב רווח תפס בידי והניח אותה בכוח על איבר מינו"

16.4.2018 / 16:03

לאחר שלפני יותר מעשור נחשד זאב רווח בביצוע מעשים מגונים והטרדות מיניות, מסמכים שנחשפו בהארץ מעלים סימני שאלה בנוגע לסגירת התיק נגדו. לפי העדויות, אמר לשחקנית לגעת לו באיבר המין וניסה לנשק את החזה שלה. אחת המתלוננות לוואלה! תרבות: "יש עוד נשים רבות"

עריכת וידאו: ניר חן
"מ' סיפרה שרווח היה מנסה לנשק לה את החזה, בטענה שהדבר "נותן לו אנרגיות"

מסמכים מתוך תיק החקירה של השחקן זאב רווח שנחשפו היום (שני) במוסף "הארץ" מעלים סימני שאלה בנוגע לבחירתו כמדליק משואה בטקס יום העצמאות ה-70 של מדינת ישראל וכן בנוגע להליכי סגירת תיק החקירה. כזכור, לפני יותר מעשור נחשד רווח במעשים מגונים והטרדות מיניות שביצע לכאורה בשתי שחקניות שהתלוננו נגדו אולם התיק נסגר מחוסר ראיות.

לפי המסמכים שנחשפו ב"הארץ", בחוות הדעת שהוכנה בפרקליטות לאחר שהמתלוננת המרכזית בתיק ערערה על סגירתו, מתוארת מסכת מפורטת של הטרדות מיניות ומעשים מגונים שלטענתה ביצע בה רווח בעת ששיחקה במשך כמה שנים בהצגה שבה רווח היה הכוכב הראשי והבמאי. לפי עדותה של מ', באחת הסצנות, שבהן דמותה אמורה לפתות את דמותו כשהם יושבים שניהם על ספה, טענה מ' שרווח לקח לעצמו חירות אמנותית לחרוג מן התסריט ואמר לה במהלך החזרות: "בואי תראי איך עומד לי". גם לאחר שעלתה ההצגה, "סצנת הפיתוי" הייתה לטענתה מצע נוח עבורו לטשטוש הגבולות שבין הבמה לחיים. בעת שעמדו מאחורי הקלעים במחיצה מבודדת לקראת כניסתם לבמה, מ' סיפרה שרווח היה מנסה לנשק לה את החזה, בטענה שהדבר "נותן לו אנרגיות".

לדבריה, כשסירבה, אמר לה "תגעי לי בזין, תראי מה את עושה לי" ואז תפס בידה ושם אותה בכוח על אזור חלציו בניגוד לרצונה. כאשר הדפה אותו אמר לה, לטענתה: "אוי נו, לכי קיבינימט, את כמו הבת שלי, מזמן עברנו את הגבול הזה, איזה פרימיטיבית את, טיפשה ודפוקה". לדברי מ', לאחר התקרית החליטה שהיא מסרבת להמתין עם רווח במחיצה, אלא שהוא חייב אותה לעמוד שם, אחרת תפוטר.

זאב רווח. נמרוד סונדרס
זאב רווח/נמרוד סונדרס
ל' העידה שרווח נתן לה "פליק בתחת" פעם או פעמיים. בפעם השלישית, לדבריה, בעטה ברווח ואמרה לו שהיא "סוג של דתייה וממש, אבל ממש, לא רוצה את זה". לדברי ל', רווח פטר אותה בתנועת ביטול ומאז חדל לדבר איתה

מ' תיארה בעדותה עוד כיצד רווח היה אומר לה באופן קבוע שהוא נמשך אליה. לפי העדות, רווח הבהיר למ' שהוא לא מעוניין לקיים איתה יחסי מין מאחר שהוא נשוי, אך כן היה שמח "להשתעשע" עמה. כלומר, שתענג אותו ידנית או תבצע בו מין אוראלי. לפי גרסת המתלוננת, הוא אף אמר: "מקובל שזמרות מוצצות ובולעות לפני הצגה, כי החלבונים בזרע בריאים למיתרי הקול" ולפיכך המליץ לה כזמרת לעשות זאת גם כן. היא, לטענתה, ביקשה ממנו שיפסיק. לדבריה, השחקנים היו עדים לתגובתה המסתייגת מדבריו.

מ' סיפרה עוד כי באחת הסצנות בהצגה, רווח היה אמור להשעין עליה את בטנו כשגבו לקהל והיא שעונה על ספה. מ' סיפרה שרווח נצמד אליה בחוזקה, ובאמצעות מרפקו השמאלי דחף את ראשה לכיוון איבר מינו. היא ניסתה להכותו בבטנו ולמחרת הלכה למשטרת רמת גן במטרה להגיש תלונה. רגע לפני שנכנסה לתחנה, סיפרה מ' כי טלפנה למפיק ההצגה, צח, על מנת לעדכנו בכך. לדבריה, הוא הניא אותה מלהתלונן והבטיח לה שידבר שוב עם רווח.

כשנה לאחר מכן עזבה מ' את ההצגה בנסיבות שאינן קשורות ליחסיה עם רווח. בשלב מאוחר יותר הוגשה כנגד רווח תלונה נוספת על ידי ל', השחקנית שהחליפה את מ' בהצגה. ל' העידה שרווח נתן לה "פליק בתחת" פעם או פעמיים. בפעם השלישית, לדבריה, בעטה ברווח ואמרה לו שהיא "סוג של דתייה וממש, אבל ממש, לא רוצה את זה". לדברי ל', רווח פטר אותה בתנועת ביטול ומאז חדל לדבר איתה. היא אף סיפרה שראתה את רווח מפליק גם לשחקנית אחרת על ישבנה.

בעדותה במשטרה סיפרה שבהצגה הראשונה בהשתתפותה, רווח שם את איבר מינו בפניה "כל כך חזק שהאיפור נמרח". כשביקשה שישנה את הסצנה, אמר שיהיה להם הרבה זמן באחת ההצגות שתוכננה לעלות במהלך שיט באנייה — אז יוכל לעשות לה מסז' והיא "תשכח מבעלה".

עוד באותו נושא

זאב רווח על הטענה כי הטריד מינית: "קשקוש בתחת, יצאתי נקי"

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סבר שיש תשתית מספקת להעמדה לדין. למברגר/מערכת וואלה!, צילום מסך
הוחלט להעמיד לדין את רווח בכפוף לשימוע. עם זאת, לאחר שסנגוריו של רווח העבירו את התייחסותם, הוחלט בכל זאת לסגת מן הכוונה להגיש כתב אישום

לפי הדיווח במוסף הארץ, התיק הועבר בשלב מסוים לידי עו"ד קלאודיה בילנקה, מהתובעות המנוסות בפרקליטות שסברה ש"גרסת המתלוננת עקבית וסדורה, וכי לא ניכרת (בה) הגזמה או הפרזה". עוד נכתב כי "המתלוננת לא נמנעה מלספר דברים שהיטיבו עם רווח, והרושם הכללי הוא שמסרה גרסה מדויקת ומאוזנת של ההתרחשויות". לצד זאת, מופיע משפט לפיו "התרשמותה של פרקליטת מחוז תל אביב גב' רות דוד מהמתלוננת בפגישה שהתקיימה עמה לא היתה טובה". ואמנם, "התרשמות" זו היא שכפי הנראה היטתה את הכף.

מ' ערערה כאמור על ההחלטה והקערה כמעט התהפכה על פיה. עו"ד מיכאל קרשן, פרקליט המדינה במחלקה הפלילית המליץ כי קיים סיכוי סביר להרשעה והמלצה ברוח העביר לעו"ד יהושע (שוקי) למברגר, שכיהן כמשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים. גם למברגר סבר שישנה תשתית מספקת להעמדה לדין, ובפגישה שהתקיימה במשרדו בהשתתפות קרשן ופרקליטת המחוז דוד, הוחלט להעמיד לדין את רווח בכפוף לשימוע. עם זאת, לאחר שסנגוריו של רווח העבירו את התייחסותם, הוחלט בכל זאת לסגת מן הכוונה להגיש כתב אישום.

זאב רווח עונה על חידון סרטי בורקס. אבי כהן
מסתבך? זאב רווח/אבי כהן
"אני התנקיתי, אבל יש עוד הרבה מאוד נשים שעדיין שומרות את זה בפנים, וזה מדהים שיש להן עם מי לדבר. כשמישהי פונה אליי בפייסבוק ואומרת לי שהיא חוותה את זה גם, אני בלי לשאול אומרת לה איפה נפגש ומתי נפגש, שלפחות תוציא את זה באוזניים של מישהו, כי פה מתחיל הריפוי

בתגובה לפרסום במוסף הארץ אמרה לוואלה! תרבות אחת הנשים שהתלוננו על הטרדות מצד רווח: "את כל מה שהיה לי להגיד על זאב רווח אמרתי למשטרה. את המלחמה שלי סיימתי מול המשטרה והפרקליטות. אני עשיתי את זה, אני פתחתי את זה. כשמירי רגב בתפקיד שרת התרבות והספורט זה באמת משנה מי ידליק את המשואה?! באמת היה למישהו ספק בכלל? זה מה שמצחיק אותי. עצם זה שבכלל יש דיון בעיתונות על הדבר הזה זה ניצחון. אני אהיה בהופעות בפריז ביום שזאב רווח ידליק את המשואה. אני ניצחתי. הבנאדם הזה הבטיח לי שאני לא אעלה על במות ישראל. אז הנה, ביום העצמאות אני עולה על במת פריז. לא מעניין אותי מי מדליק את המשואה. כל עוד מירי רגב שם, מבחינתי שאייל גולן ידליק את המשואה. אין למשואה משמעות כשמירי רגב בתפקיד".

"אבל מה שמדהים זה שאנחנו מדברים על זה, זה שיש דיון, זה שאני מקבלת הודעות מנשים שסבלו מזאב רווח והן כותבות לי בפייסבוק וחולקות איתי את האינפורמציה, כי אני פתחתי את האינפורמציה הסופר מלוכלכת הזאת, מול שוטרים ומול פסיכולוגים. אני התנקיתי, אבל יש עוד הרבה מאוד נשים שעדיין שומרות את זה בפנים, וזה מדהים שיש להן עם מי לדבר. כשמישהי פונה אליי בפייסבוק ואומרת לי שהיא חוותה את זה גם, אני בלי לשאול אומרת לה איפה ניפגש ומתי ניפגש, שלפחות תוציא את זה באוזניים של מישהו, כי פה מתחיל הריפוי. כשלא שומרים בפנים. וזה מה שהכי חשוב.

"תראה איזה דיון מדהים יש. לפני עשר שנים מי יכול היה לחשוב שכל עניין ההטרדות המיניות ייפתח בצורה כזאת. לי זה מספיק. לא מעניין אותי אם הוא יישב בכלא, ידליק משואה, היה לי חשוב להוציא את זה לרשויות. להוציא את זה מעצמי. וזה הרגע שבו התחלתי להתרפא. לצד זה, היה מחיר מאוד כבד כמו נשים אחרות שפותחות את הפה של ריקושטים קשים שקיבלנו חזרה. לצד סמסים טובים, אני מקבלת סמסים נוראיים של השפלה, בושה וקללות שישר הולכות לזה שבאתי מרוסיה, אז אני 'הזונה הרוסייה שהטרידה אותו וחיפשה דרכו להתקדם במקצוע'. אני, שהייתי בת 25 והוא היה בן 65, אתה מבין? לא נעים לשמוע שקוראים לך 'זונה רוסיה'. לא נעים. אבל חד משמעית, בסופו של דבר זה היה שווה את זה".

seperator

תגובות

זאב רווח הפנה לקבל תגובה ממרכז ההסברה.

ממרכז ההסברה נמסר בתגובה: "כל התלונות נגד רווח נחקרו בעבר ונסגרו ללא כל כתב אישום מבלי שנמצאו ראיות ומבלי שהועמד לדין ועל כן עומדת לו חזקת החפות".

  • עוד באותו נושא:
  • זאב רווח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully