וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נטלי פורטמן מגיבה לסערה: "החלטתי לא להגיע בגלל נתניהו"

21.4.2018 / 8:00

השחקנית זוכת האוסקר שחוללה סערה כשהחליטה לא להגיע לפרס בראשית, הגיבה בחשבון הטוויטר שלה: "אינני חלק מה-BDS. אני יכולה להיות ביקורתית כלפי השלטון, מבלי לרצות להחרים את האומה כולה"

יח"צ - חד פעמי

השחקנית נטלי פורטמן הגיבה לראשונה הבוקר (שבת) לסערת ביטול הגעתה לטקס פרס בראשית. בהודעה שעלתה לחשבון האינסטגרם של פורטמן טענה השחקנית כי בניגוד להאשמות שהוטחו בה ביממה האחרונה, החלטתה לא נבעה מתמיכה בארגון ה-BDS, אלא מהרצון שלא להיראות כמי שתומכת בראש הממשלה נתניהו.

"ההחלטה שלי לא להשתתף בטקס בראשית סולפה על ידי אחרים", פתחה פורטמן, "הרשו לי לדבר בשם עצמי. בחרתי לא להשתתף מכיוון שאינני רוצה להיראות כמי שתומכת בבנימין נתניהו, שהיה מיועד לנאום בטקס. באותה נשימה, אינני חלק מתנועת ה-BDS ואיני מעוניינת לתמוך בה. כמו ישראלים ויהודים רבים ברחבי העולם, אני יכולה להיות ביקורתית כלפי ההנהגה הישראלית מבלי לרצות להחרים את האומה כולה".

בהמשך דבריה ציינה השחקנית כי היא מוקירה את ישראל בשל משפחתה וחבריה, האוכל, הספרים, התרבות הקולנוע והריקודים. "ישראל נוצרה לפני 70 שנה בדיוק והפכה מקלט לפליטי השואה. אבל ההתעמרות באלו שסובלים היום מזוועות, פשוט אינה חלק מהערכים היהודיים שלי", כתבה פורטמן כשהיא רומזת לטיפול של ישראל במבקשי המקלט מאפריקה. "מכיוון שאכפת לי מישראל, עלי להתייצב נגד אלימות, שחיתות, אי שוויון וניצול של כוח".

את הפוסט סיימה פורטמן בבקשה מעוקביה שלא להאמין לאף התבטאות המיוחסת לה, שאינה מגיעה מפיה. בנוסף התחייבה להעביר כספים למספר ארגוני צדקה ישראלים כהוקרה על מעשיהם, וטענה כי תחשוף את שמותיהם בקרוב.

כזכור, הכוכבת זוכת האוסקר הייתה אמורה להגיע לביקור מולדת ביוני הקרוב ולקבל מידיו של ראש הממשלה נתניהו את הפרס היוקרתי, שהשנה היה בסך של שני מיליון דולרים. היא החליטה לוותר על הכבוד וזאת בשל מה שהוגדר כ"חוסר נוחות מן ההתפתחויות האחרונות" - ככל הנראה, הכוונה היתה לאירועים השנויים במחלוקת סביב גדר המערכת ברצועת עזה.

עוד באותו נושא

נטלי פורטמן הודיעה שלא תגיע לקבל פרס בישראל: "בשל האירועים האחרונים"

לכתבה המלאה
נטלי פורטמן בטקס פרסי ה-SAG בלוס אנג'לס ינואר 2017. GettyImages
"מכיוון שאכפת לי מישראל עליי להתייצב נגד אלימות ואי שוויון"/GettyImages

החלטתה של פורטמן עוררה תהודה רבה בשל הקשר האדוק שלה לארץ: היא נולדה פה וחזרה לכאן לעתים תכופות, גם לשם לימודיה וגם לצורך צילומי סרטה הראשון, "סיפור על אהבה וחושך", שהתבסס על ספרו של עמוס עוז ונעשה בשיתוף של אנשי צוות ישראלים רבים. כמו כן, לא פעם הביעה השחקנית את תמיכתה בישראל וזו למעשה הפעם הראשונה בה נקטה בחרם כלשהו, מה שרואים בעולם כסימן לכך שגם היהדות האמריקאית הפרו-ישראלית פונה נגדה.

כלי תקשורת מרכזיים בעולם סיקרו התרבות, ובהם ההוליווד ריפורטר, וראייטי, הגרדיאן והניו יורק טיימס, דיווחו בהרחבה על החלטתה של פורטמן. עומר ברגותי, מראשי ה-BDS, אמר לניו יורק טימס: "הצעד הזה, כשהוא מגיע מסופרסטארית ישראלית-אמריקאית, הוא אחת ההוכחות הכי חזקות עד כה למידה שבה המותג 'ישראל' הפך לרעיל, גם במעגלים ליברלים בהוליווד. אני חש שהרגע הדרום אפריקאי שלנו הולך ומתקרב", סיכם, בהתייחסו לכך שחרם תרבותי מסיבי שהופעל בזמנו על דרום אפריקה הוביל לסיום משטר האפרטהייד בה.

גם בישראל סערו כמובן הרוחות, כאשר שרת התרבות והספורט מירי רגב, השר לביטחון הפנים גלעד ארדן וחברי כנסת - מגיבים כולם לביטול הגעתה של פורטמן. הגדיל לעשות חבר הכנס אורן חזן ששלח מכתב לשר הפנים אריה דרעי, ובו דרישה לבטל את אזרחותה הישראלית של פורטמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully