וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל דוקאביב 2018: התוכנית המלאה

24.4.2018 / 9:54

מדודו טסה ועד אריק קלפטון, מסרטים טריים ומדוברים ועד קלאסיקות: התפריט המלא של החגיגה התיעודית שתקיים במתחמים שונים בתל אביב בחודש הבא

ראובן קסטרו

בעוד פחות מחודש ייפתח פסטיבל דוקאביב, אירוע הדגל של הקולנוע הדוקומנטרי בישראל, ולאחר שכבר נחשפה התחרות הישראלית שלו, היום פורסם התפריט המלא של החגיגה, ובה מעל מאה סרטים.

הפסטיבל יפתח ב-16 במאי בסינמטק תל אביב ויימשך כעשרה ימים במתחמים שונים ברחבי העיר. היום פורסם כי את משבצת הפתיחת קיבל "דודו טסה והכוויתים: אל תהיה כל כך צנוע, אתה לא כזה גדול". מאחורי השם הקצרצר הזה מסתתר דוקו המלווה את המוזיקאי הלוהט עת הצטרף למסע ההופעות של רדיוהד בארצות הברית. מיד לאחר ההקרנה, תתקיים הופעה של טסה, שתועבר בשידור חי בעמוד הפייסבוק הרשמי של האירוע.

כמו כן, פורסמו שמות הסרטים הבינלאומיים שיוקרנו בדוקאביב. בין אלה, בולטים כמה מן היצירות הדוקומנטריות המדוברות של השנה. למשל, "ואלס לוולדהיים", שעורר התלהבות רבה בפסטיבל ברלין האחרון. הבמאית הוותיקה רות בקרמן, שתגיע להקרנות בתל אביב, עוקבת בו אחר תעשיית השקרים של המנהיג האוסטרי בשמו נקרא הסרט, פושע מלחמה שהפך לנשיא המדינה ומזכ"ל האו"ם.

דודו טסה והכוויתים. ניקול וויט,
יפתח. מתוך "דודו טסה והכוויתים: אל תהיה כל כך צנוע, אתה לא כזה גדול"/ניקול וויט

יוקרן גם "אקס-ליבריס", האפוס החדש (שלוש שעות ו-17 דקות!) של פרדריק וייזמן, הבכיר והוותיק מבין יוצרי הדוקו שעוד פועלים היום, העוקב הפעם אחר הספרייה הציבורית בניו יורק. מארצות הברית מגיע גם "RBG - רות ביידר גינסבורג", סרט תיעודי טרי על השופטת העליונה שכזכור היתה אמורה לקבל את פרס בראשית שבסופו של דבר הלך לנטלי פורטמן. אך למרבה האירוניה, זכייתה בו בוטלה לפי הפרסומים בשל עמדותיה הליברליות מדי לטעמו של הממסד הנוכחי.

כרגיל, כמה מן הסרטים המעניינים ביותר יהיו ביוגרפית של מוזיקאיות, מוזיקאים ועוד אושיות. למשל, סרטי דוקו על ג'ואן ג'ט, אריק קלפטון וגרייס ג'ונס, וכן תוצר חדש ומדובר על מעצב האופנה המנוח אלכסנדר מקווין. כדאי לשים לב גם ל"הנסיך והדיבוק" המהולל על הקולנוען הפולני מיכל ושינסקי ו"המשוררת" על הסעודית פורצת הדרך חיסה הלאל. בגזרת הקלאסיקות יוקרנו כמה פנינים של ממש, ובהן "קראמב" ו"טיטיקאט פוליז" וכמו כן תתקיים לראשונה תחרות מסקרנת לסרטי דוקו קצרים. בקיצור, יש למה לחכות.

לפרטים נוספים, ראו האתר הרשמי של הפסטיבל.

עוד באותו נושא

משה כחלון, המחתרת היהודית וסמי בורקס: התפריט המקומי של דוקאביב 2018

לכתבה המלאה
RBG. דוקאביב,
אין פרס בראשית, יש סרט. מתוך "RBG - רות ביידר גינסבורג"/דוקאביב
ואלס לוולדהיים. דוקאביב,
קודם הסעיר את ברלין ועכשיו יגיע לתל אביב. מתוך "ואלס לולדהיים"/דוקאביב
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שלוש שעות ו-17 דקות. מתוך "אקס ליבריס"/מערכת וואלה!, צילום מסך
מקווין. דוקאביב,
הפאשניסטות, התפקדו. מתוך "מקווין"/דוקאביב
אריק קלפטון. דוקאביב,
כרגיל הגזרה המוזיקלית היא אחת השיאים. מתוך הדוקו על אריק קלפטון/דוקאביב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully