וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי מת, מי חי ולאן ממשיכים מכאן: כל התשובות בעקבות "הנוקמים: מלחמת האינסוף"

30.4.2018 / 0:19

הסיום המסקרן של סרט הגיבורים הגדול הותיר את המעריצים עם המון שאלות פתוחות לגבי המשך דרכו של היקום המורחב. מי מהגיבורים סיים את דרכו ומי רק מתחיל, מה משמעות סצנת הפוסט-קרדיטים וכיצד ישתלבו סרטי מארוול הבאים? כל השאלות והתשובות, כולל ספוילרים חמורים לסרט

יח"צ - חד פעמי

מה לעזאזל קרה שם בסוף?

זהירות, ספוילר כמובן: "הנוקמים: מלחמת האינסוף" הוא הלכה למעשה סרט מרדף אחרי אבני הנצח, שמתנהל בכל רחבי הגלקסיה. עם השגת אבן התבונה של ויז'ן, תאנוס (ג'וש ברולין) משלים את האבן השישית על כפפת הנצח, ומשיג את האפקט השלם של השילוב בין כולן גם יחד. בנקישת אצבעות אחת הוא מוחק מקיום מחצית משוכני היקום, וביניהם שורה ארוכה של גיבורים.

מי מת, מי "מת" ומי נותרו בחיים?

עוד לפני נקישת האצבעות הקטלנית של תאנוס, התוודענו לכמה מיתות אכזריות שנראות סופיות ומוחלטות. לוקי (טום הידלסטון), היימדייל (אידריס אלבה), ויז'ן (פול בטאני), האספן (בניסיו דל טורו) וגאמורה (זואי סלדנה) סיימו את חלקם ביקום הגיבורים המורחב, ואף שמיד נעלה כאן תיאוריות שונות לגבי שינויים אפשריים, נדמה שאלו לא יהיו רלוונטיים אל החמישייה הזאת. כמו כן, כל חברי "המסדר השחור" מצאו אף הם את מותם במהלך עלילת "מלחמת האינסוף".

לאחר ההחרבה של תאנוס נראות הדמויות הבאות "מתאדות" מקיום: ספיידרמן (טום הולנד), הפנתר השחור (צ'דוויק בוסמן), שומרי הגלקסיה (מלבד רוקט ונבולה), דוקטור סטריינג' (בנדיקט קמברבאץ'), פאלקון (אנתוני מקי), חייל החורף (סבסטיאן סטן), מכשפת השני (אליזבת אולסן), מריה היל (קובי סמולדרס) וניק פיורי (סמואל ל. ג'קסון).

לצד המתים, נותרו כמה וכמה גיבורים מרכזיים בחיים, ובהם: קפטן אמריקה (כריס אוונס), איירון מן (רוברט דאוני ג'וניור), ת'ור (כריס המסוורת'), וור מאשין (דון צ'ידל), הענק הירוק (מארק רופאלו), האלמנה השחורה (סקרלט ג'והנסון), רוקט (בראדלי קופר), נבולה (קארן גילן), שורי (לטיסיה רייט), אוקויה (דנאי גורירה) ומ'באקו (וינסטון דיוק). אל הרשימה הזאת אפשר להוסיף את הדמויות והגיבורים שלא נכללו ב"מלחמת האינסוף", ויכולים להצטרף לחבורה בסרט הבא: הוקאיי (ג'רמי רנר), ואלקירי (טסה תומפסון), אנטמן (פול ראד) והצרעה (אוונג'לין לילי).

הנוקמים: מלחמת האינסוף. פורום פילם,
נשאר בחיים. איירון מן/פורום פילם

האם הגיבורים שהתאדו באמת מתים?

הסברה המובילה והמוסכמת על כולם היא שהתאדות הגיבורים אינה מעידה על סיום דרכם של הגיבורים. טכנית, מפני שלחלקם (שומרי הגלקסיה, ספיידרמן) יש כבר סרטים עתידיים בלוח, ואחרים (הפנתר השחור, דוקטור סטריינג') רחוקים רק אישור רשמי מסרטים שכאלה. אבל גם מעשית לא נראה סביר שעולם הגיבורים באמת יכול להתקיים בלי דמויות כל כך משמעותיות. בגרסת הקומיקס הייתה זו נבולה, חדורת הנקם בתאנוס, שגנבה את כפפת האינסוף והחזירה את הזמן לאחור באמצעות אבן הזמן כדי לעורר מחדש את הגיבורים (ואיתם ואת מחצית האנושות, חשוב להזכיר) שמתו. האם זה יהיה גם הפתרון ב"הנוקמים 4"? את זה נגלה רק בשנה הבאה. כמו כן, נשאלת השאלה: אם אכן זהו הפתרון, מדוע החזרת הזמן לאחור לא מעוררת לחיים גם את הגיבורים שלא התאדו? אולי בכל זאת הפתרון שיימצא כאן יהיה אחר.

הנוקמים: מלחמת האינסוף. פורום פילם,
האם ואיך יחזרו?/פורום פילם

מה קרה בסצנת הפוסט-קרדיטים?

בהמשך ישיר לסיומו של הסרט, ממשיכה סצנת הבונוס של הסרט את התאדות האנושות, בדגש על ניו יורק. ההתאדות מובילה לשרשרת של תאונות דרכים והתרסקות של מסוק. רגע לפני שהוא מתאדה בעצמו, מספיק פיורי לשלוח הודעה לאיתורית של דמות שטרם נחשפה בפנינו עד כה: קפטן מארוול.

מי היא קפטן מארוול?

קרול דנברס (ברי לארסון) היא טייסת קרב, שתאונה בה ה-DNA שלה מתערבב עם ישות חייזרית, מעניקה לה כוחות על, שיהפכו אותה לקפטן מארוול. הסרט בכיכובה, שייצא לאקרנים במרץ 2019 (חודשיים בדיוק לפני "הנוקמים 4") יהיה למעשה פריקוול שמתרחש בשנות ה-90. פיורי ודנברס הכירו במהלך שירותה הצבאי של דנברס ונותרו חברים במשך עשורים, והסרט צפוי להציג לנו לא רק מה גרם לו לאבד את עינו, אלא בעיקר מדוע הוא סומך על דנברס שתציל את העולם. סביר כמובן להניח שלקראת סיומו של הסרט תקפוץ העלילה קדימה בזמן אל הרגע שבו דנברס נקראת אל הדגל על ידי פיורי.

בגרסת הקומיקס, ארגון שילד שבראשו עמד פיורי, הקים ארגון בן בשם S.W.O.R.D, שיועד להילחם באיומים חייזריים. הארגון, שנחשף לראשונה בקומיקס מאת ג'וס ווידון ב-2005, כולל את דנברס וחברים נוספים מבין האקס-מן. מאחר וענייני זכויות מונעים בשלב זה את שילובם של האקס-מן ביקום של מארוול, ההשערה היא שדנברס תהיה הכוח המוביל מאחוריו, וככזו תחזיק בכוח משימה מיוחד למאבק בטיטאן המטורף. קווין פייגי, הנשיא הכל יכול של מארוול, התבטא בעבר לגבי קפטן מארוול ואמר שהיא הגיבורה החזקה ביותר מבין הגיבורים שנחשפו עד כה ביקום המורחב. גם כאן יש יותר מרמז ליכולתה להפוך את הקערה.

עוד באותו נושא

בדרך למקום הראשון בכל הזמנים: הפתיחה ההיסטורית של "הנוקמים: מלחמת האינסוף"

לכתבה המלאה

איך מאורעות "מלחמת האינסוף" ישתלבו ב"אנטמן והצרעה"?

כמו "קפטן מארוול", גם מאורעות "אנטמן והצרעה" מתרחשים לפני "מלחמת האינסוף", מה שפותר את הסתירה בין החורבן העצום של ניו יורק בסיומו של הסרט, לבין השלמות של העיר בטריילרים של "אנטמן והצרעה". כזכור, סקוט לאנג (פול ראד) שילם מחיר יקר על השתתפותו ב"מלחמת האזרחים" והושם במאסר בכלא שמור במיוחד.

ואולם, לא סביר שמארוול שיבצה את "אנטמן והצרעה" קרוב כל כך ל"הנוקמים: מלחמת האינסוף", רק כדי לזרוק אותנו לעלילת צד בלתי רלוונטית. על פי הידוע לנו עד כה, חלק ניכר מעלילת סרט ההמשך של "אנטמן" יעסוק בחיפוש אחר הצרעה המקורית, ג'נט ואן דיין (מישל פייפר), אשתו של האנק פים (מייק דאגלס), ממציא טכנולוגיית הכיווץ. על פי הגרסה שמציג פים בסרט המקורי, ואן דיין אבדה בשנות השמונים בתוך היקום התת-מולקולרי (Quantom Realm). האירוע התרחש כשוואן דיין ניסתה לעצור טיל סובייטי שהיה בדרכו לארה"ב, ולשם כך הסירה את הווסת על חליפתה שמגביל את יכולתה להתכווץ. בזכות המהלך הזה, הצליחה הצרעה להסתנן את ליבת הטיל ולהסיטו ממסלולו, אך בהיעדר הווסת המשיכה להתכווץ עד אין קץ ואבדה אל תוך היקום הקטן והמסתורי.

ב"אנטמן" הוכיח סקוט לאנג שהוא מסוגל לחזור מהיקום התת-מולקולרי, ומכאן סביר שנפתחת האפשרות לשובה של ואן דיין אל המציאות. ובכלל, נראה שהמקום המסתורי והאבוד הזה לא מקבל כל כך הרבה זמן מסך לחינם. השערה מלומדת מצביעה על כך שגם הגיבורים שהתאדו עשויים להגיע אליו ולהיכלא בתוכו. שובה של ואן דיין ממנו עשוי לספק דרך להגיע אליו בשנית.

סצנת היקום התת מולקולרי מתוך "אנטמן"

הטריילר של "אנטמן והצרעה"

איזו סגירת קצוות קטנה התרחשה ב"מלחמת האינסוף"?

ב"קפטן אמריקה" מ-2011, גבר סטיב רוג'רס על יוהאן שמידט (הוגו וויבינג), המוכר גם כ"הגולגולת האדומה". שמידט היה קצין נאצי בכיר וראש אגף כלי הנשק המתקדמים של היטלר, שביקש להשתמש בטסרקט (אבן החלל) לצרכי הרייך השלישי. בסיום הסרט נופל שמידט לתוך קרע בזמן ונעלם. המוות הלא סופי הזה העסיק לא מעט תיאוריות מעריצים באשר לגורלו של שמידט, עד ש"מלחמת האינסוף" קשרה את הקצוות בכך שהציגה אותו כשומר של אבן הנשמה הממוקמת על פני כוכב חייזרי ושומם.

מה הקשר בין "הנוקמים" ל"משפחה בהפרעה"?

ובכן, אנחנו יודעים מה הקשר: אחד מהפרויקטים הראשונים של האחים אנתוני וג'ו רוסו, במאי "הנוקמים: מלחמת האינסוף", היה סדרת הפולחן "משפחה בהפרעה" ("Arrested Development"). הם ביימו עבור הסדרה הקומית מספר פרקים, בכללם הפיילוט. אחת מהקשתות העלילתיות ב"משפחה בהפרעה" הייתה ניסיונו של טוביאס פיונקה (דיוויד קרוס) להצטרף לבלו מן גרופ, השלישיה הפופולרית שצבועה בכחול ומופיעה ברחבי העולם. לשם כך טוביאס צבע את כל גופו בכחול אפילו שאין לכך שום סיבה, ואף הסתובב ברחבי העיר ונטמע ברקע של סצנות אחרות בסדרה.

כך בדיוק היה גם בסרט החדש של "הנוקמים". כאשר שומרי הגלקסיה מגיעים אל האספן (בניסיו דל טורו) בניסיון לעצור את ת'אנוס, אחד מהדברים שהוא אוצר אצלו הוא בובה בגודל טבעי שנראית ממש כמו טוביאס הצבוע בכחול, לבוש במכנסוני הג'ינס שלו מאחר שהוא "never-nude" - אינו מסוגל אף פעם להתפשט. זו הייתה קריצה מחממת לב של האחים רוסו לראשית דרכם ולמעריציהם מאז תחילת הדרך.

מחווה למשפחה בהפרעה בסרט הנוקמים מלחמת האינסוף. צילום מסך
האיש בכחול מאחור/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully