וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיבוץ מצוין לנטע בגמר האירוויזיון - מזנקת באתרי ההימורים

יניב דורנבוש, שליח וואלה! תרבות לליסבון

11.5.2018 / 0:12

16 מדינות כבר הבטיחו את מקומן בגמר האירוויזיון שייערך במוצ"ש, ו-10 מדינות הצטרפו אליהן אמש לאחר חצי הגמר השני. במהלך הלילה פורסם סדר השירים לערב הגמר ונטע הגרילה שיבוץ מצוין. יניב דורנבוש מדווח מליסבון

באדיבות כאן 11

שיבוץ מצוין לישראל בגמר האירוויזיון. אמש התקיים חצי הגמר השני של האירוויזיון ועשר מדינות נוספות העפילו לגמר התחרות. זמן קצר לאחר מסיבת העיתונאים של העולות לגמר פורסם סדר השירים בערב הגמר. ביום שלישי נטע הגרילה השתתפות בחלקו השני של הגמר הגדול ואמש מפיקי התחרות שיבצו את השיר TOY במקום ה-22 מתוך 26 שירים.

השתתפות בחלקו השני של המשדר הארוך נחשבת כמועדפת, משום שהצופים נוטים לזכור את השירים האחרונים טוב יותר. למרות זאת שירים מנצחים מגיעים גם מהחלק הראשון, כך למשל סלבדור סוברל, זוכה התחרות בשנה שעברה שובץ כשיר מספר 11, מונס זלמרלוב הביא את האירוויזיון לשוודיה משיר מספר 10.

קפריסין, שצפויה להתחרות בנטע ברזילי ראש בראש שובצה במיקום ה-25. את הגמר תפתח אוקראינה שאירחה את התחרות בשנה שעברה ותסגור איטליה שמשתתפת בגמר באופן אוטומטי. ספרד קיבלה את שיר מספר 2, מיקום שממנו מעולם לא יצאה הזוכה ב-62 שנות התחרות.

עוד מועמדים בולטים בחמישייה המובילה בסוכנויות ההימורים: צרפת תעלה עם שיר מספר 13, ליטא שיר מספר 14, ושוודיה שיר מספר 20. סלובניה, אלבניה וסרביה מדורגות אחרונות בסוכנויות ההימורים, הן תשובצנה במיקומים 3, 12 ו-10 בהתאמה. כל הנתונים נכונים לשעה 3:30 שעון ישראל והם עשויים להשתנות ביממה הקרובה בהתאם לחזרות הגנרליות.

כבר היום בשעה 15:00 תתקיים החזרה הגנרלית הראשונה לגמר האירוויזיון. מיד לאחריה נפרסם סרטון בן שתי דקות מתוך החזרה. בשעה 22:00 תיערך החזרה החשובה שבה קובעים השופטים את הניקוד. אנחנו נהיה בחדר העיתונאים ונעביר לכם לקראת חצות שידור חי מחדר העיתונאים בעמוד הפייסבוק של וואלה! תרבות וננסה להבין ביחד האם אתם צריכים להכין את בגדי הים שלכם לקראת קפיצה למי המזרקה בכיכר רבין.

הזמרת ג'סיקה מובוי, נציגת אוסטרליה, מבצעת בחצי הגמר השני של האירוויזיון בליסבון את שירה 'We Got Love'. AP
הזמרת ג'סיקה מובוי, נציגת אוסטרליה, מבצעת בחצי הגמר השני של האירוויזיון בליסבון את שירה 'We Got Love'/AP

16 מדינות כבר הבטיחו את מקומן בגמר האירוויזיון שייערך במוצ"ש ועשר המדינות שהעפילו הלילה לגמר השלימו את התמונה. נטע ברזילי שלנו יכלה לצפות הערב בחצי הגמר השני של האירוויזיון ברוגע וללא לחץ, אחרי שהביאה את ישראל לגמר רביעי ברציפות כבר ביום שלישי האחרון.

המדינות שצלחו הלילה את שלב חצי הגמר הן: סרביה, מולדובה, הונגריה, אוקראינה, שוודיה, אוסטרליה, נורווגיה, דנמרק, סלובניה והולנד. לראשונה בתולדות התחרות לא עלו לגמר רוסיה ורומניה.

בכך הן מצטרפות לאלבניה, צ'כיה, ליטא, אסטוניה, בולגריה, אוסטריה, פינלנד, אירלנד, קפריסין וכמובן ישראל שעלו לגמר שלשום. פורטוגל המארחת וכן איטליה, בריטניה, גרמניה, ספרד וצרפת משתתפות בגמר אוטומטית. נציין כי עם תום ההופעות, סוכנויות ההימורים שבו להאמין בישראל והעלו את נטע אל המקום השני תוך כדי צמצום משמעותי של יחס ההימורים. אם לשפוט לפי הסוכנויות - במוצאי השבת הקרובה צפוי קרב ראש בראש בין ישראל לקפריסין.

שלשום הגדרנו לכם את המופע הנוצץ של אירופה כחיוור יחסית למה שהתרגלנו בשנים האחרונות, הלילה קיבלנו מקבץ שירים עוד פחות טובים, שלא לומר גרועים. גם הפעם לאחר אות הפתיחה המיתולוגי של האירוויזיון קיבלנו תמונות מרחבי בירת פורטוגל וגם הפעם ארבע המנחות סבלו מכתיבה חלשה ולא נראה שהן ייכנסו להיכל התהילה של מנחות האירוויזיון.

עוד באותו נושא

נטע ברזילי לאילנה דיין: "אם ארזה 40 קילו ואהיה כוסית - זו בחירה שלי"

לכתבה המלאה
הזמרת ג'וליה סמוילובה, נציגת רוסיה, מבצעת בחצי הגמר השני של האירוויזיון בליסבון את שירה 'I Won't Break'. AP
הזמרת יוליה סמוילובה, נציגת רוסיה, מבצעת בחצי הגמר השני של האירוויזיון בליסבון את שירה 'I Won't Break'/AP

ראשון עלה לבמה אלכסנדר ריבאק מנורווגיה, שכבר זכה באירוויזיון ב-2009 עם השיר Fairytail. בניגוד לדנה אינטרנשיונל שהגיעה כזוכה ולא צלחה את שלב חצי הגמר בהשתתפותה השנייה, ריבאק עלה לגמר, אך התרסק בסוכנויות ההימורים מהמקום השני אל המקום השישי.

אחר כך עלו לבמה רומניה, סרביה וסן מרינו. רומניה עלתה לגמר הגדול בכל שנה שבה השתתפה. סן מרינו נחשבת לבדיחה של האירוויזיון, השנה לא הייתה שונה. שיר מספר 5 שייך לדנמרק, הוויקינגים נתנו הופעה טובה אך לא חפה מזיופים, למרות זאת הם נחשבים לפייבוריטים בקרב חובבי אירוויזיון לא מעטים. זאת על אף הקלישאות הרבות שהם העמיסו על הופעתם.

הזמרת הרוסייה בליווי כותבי השיר הישראלים נתנה הופעה לא טובה כפי שהיה צפוי. מדובר בשיר חלש וניכר כי הטלוויזיה הרוסית "נתקעה" עם ההבטחה לתת לה להופיע השנה, לאחר שבשנה שעברה הופעתה באוקראינה נפסלה בשל כניסתה לחצי האי קרים שסופח לרוסיה בניגוד לחוק האוקראיני. מולדובה שעלתה אחריה נתנה הופעת סלפסטיק משובחת במיוחד לקול תשואות הקהל. זו דוגמה מעולה לאיך עושים העמדת אירוויזיון מנצחת לשיר בינוני במקרה הטוב. למעשה, בשנתיים האחרונות מולדובה הפכה למומחית בתחום ההעמדות המלהיבות לשירים משמימים.

אחרי שיר הקאנטרי של הולנד שמקומו בתחרות לא ברור עלתה לבמה ג'סיקה מאובוי מאוסטרליה. היא כבר השתתפה באירוויזיון 2014 בקופנהאגן בחלק האמנותי. שנה לאחר מכן אוסטרליה הצטרפה למשפחת האירוויזיון והשנה הזכות להתחרות ניתנה למי שהתחילה את הכל. ההופעה הייתה בינונית למדי וממש כמו 2014 לא נטולת זיופים. במהלך השבוע האחרון הידרדרו האוסטרלים בסוכנויות ההימורים בעקביות מהמקום השלישי עד למקום ה-20 הלילה. השיר של גאורגיה הרדים את הקהל באולם וכנראה גם את זה שבבית, פולין העירה בשיר פופ לא רע אך גם לא מלהיב מדי.

השלישיה DoReDos, נציגי מולדובה, מבצעים בחצי הגמר השני של האירוויזיון בליסבון את שירם 'My Lucky Day'. AP
השלישיה DoReDos, נציגי מולדובה, מבצעים בחצי הגמר השני של האירוויזיון בליסבון את שירם 'My Lucky Day'/AP

מלטה עלתה עם אותו השיר שמייצג אותה כבר שנים מספר, וכשנראה היה שהערב הזה אבוד לגמרי הגיעה הונגריה בשיר מטאל שחישמל את האולם וסוף סוף נראו פרצופים מתעוררים. אחרי לטביה עלה לבמה בנימין השוודי עם שיר גנרי במיוחד אך עם בימוי מדהים, אולי הטוב ביותר באירוויזיון השנה שסובל מבמה מוגבלת ומכוערת במיוחד.

אם לא נרדמתם עד מונטנגרו ושרדתם גם את השיר המשמים הזה, אתם כנראה בעלי סיבולת גבוהה במיוחד, אך סביר להניח שסלובניה שאבה מכם את שארית האנרגיה שעוד נותרה בכם עם שיר והופעה שיגרמו לכם להגיד שלוש מילים שראשי התיבות שלהן הן WTF. אוקראינה מעולם לא נשארה בשלב חצי הגמר וגם השנה השיר שלהם, שסגר את חצי הגמר הגרוע ביותר אי פעם, עלה לגמר בקלות.

גמר האירוויזיון בהשתתפות נטע ברזילי והשיר TOY ישודר במוצאי השבת הקרובה בשעה 22:00 בכאן 11 וגם אנחנו כאן בוואלה! תרבות נלווה את המשדר עם עדכונים חיים. ביום שישי בשעה 22:00 נהיה בשידור חי בפייסבוק שלנו מהחזרה הגנרלית החשובה ביותר שבה השופטים קובעים את הניקוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully