וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש בראש מול קפריסין: צפו בנטע ברזילי בחזרה הגנרלית לגמר

יניב דורנבוש, שליח וואלה! תרבות לליסבון

11.5.2018 / 17:22

המיקרופון של נטע ברזילי לא נשמע במהלך החזרה הגנרלית לקראת הגמר שייערך מחר בלילה. עם זאת, בשידור עצמו הסאונד עבר ונטע נשמעה מצוין. באתרי ההימורים מסתמן קרב ראש בראש בין ישראל לקפריסין. צפו בביצוע של נטע ברזילי בחזרה

צלמים זמניים מורשים

(בווידאו: הביצוע של נטע ברזילי בחזרה הגנרלית לפני הגמר)

החזרה הגנרלית הראשונה לקראת גמר האירוויזיון התקיימה היום (שישי) בשעה 13:18 שעון ליסבון, 18 דקות של איחור. לאחר תקלות והפסקת הצילומים במהלך החלק הפותח של האירוע שישודר מחר בשעה 22:00 בכאן 11, החל מצעד המשלחות בהשתתפות נטע ברזילי וישראל.

במהלך הביצוע של נטע בחזרה, נרשמה תקלה קטנה כשהמיקרופון שלה לא נשמע. עם זאת, לוואלה! תרבות נודע כי מדובר היה בתקלה באולם בלבד וכי בשידור עצמו הסאונד עבר. גורמים שצפו בחזרה הגנרלית של נטע מסרו כי היא נשמעה מצוין, "טוב יותר מהביצוע שלה בחצי הגמר". הביצוע המצוין של נטע - שתעלה לבמת הגמר כשיר מספר 22 מתוך 26 - לא נסתר מסוכנויות ההימורים ששבו כבר אתמול לצמצם את היחס ולהעלות אותה למקום השני. אלני פוריירה מקפריסין עדיין מובילה וגם היא מצמצמת את יחס ההימורים - וזה בהחלט מתחיל להיראות כמו קרב ראש בראש בין ישראל לקפריסין. פוריירה תעלה לבמה כשיר מספר 25 ולפני אחרון, מה שיוסיף מתח עבור שתי המשלחות.

ואם כבר במהמרים עסקינן - אצלם יש ממש רעידת אדמה. החל מאתמול בחצות, לאחר הכרזת עשר העולות האחרונות לגמר האירוויזיון, יחסי ההימורים החלו להצטמצם ולהשתנות עבור כמה משלחות, מה שהוביל לצניחה אצל מדינות אחרות. נדגיש כי כל מה שאתם קוראים כאן כעת נכון לשנייה שבה השורה נכתבה. הכול משתנה בכל דקה ודקה.

למעקב אחר מצב ההימורים

באדיבות כאן 11

הזינוק של אירלנד

בשנות ה-90 אירלנד הייתה המדינה המצליחה ביותר באירוויזיון ומחזיקה בשיא של שבעה ניצחונות, היחידה שזכתה שלוש פעמים ברציפות, היחידה שהביא מתוכה זמר שזכה פעמיים בתחרות. אבל בשנים האחרונות אירלנד מתרסקת. בארבע השנים האחרונות היא כלל לא הגיעה לגמר ובשנה שלפני סיימה במקום ה-26 והאחרון עם חמש נקודות עלובות. גם השנה אף אחד לא ספר את ראיין או'שונסי ושירו Together שהתמודד בחצי הגמר הראשון מול נטע ברזילי. ב-7 במאי, לאחר החזרות הגנרליות אירלנד דורגה במקום ה-30 בסיכויי הזכייה. למחרת עלתה למקום ה-21. ב-9 במאי, לאחר שהוכרזה בין עשר העולות לגמר עלה או'שונסי לקום ה-16. כעת אירלנד מדורגת במקום השלישי בסיכויי הזכייה.

השיר אגב, לא שודר בסין שמשדרת את האירוויזיון בשנים האחרונות בגלל שהשיר מציג מערכת יחסים חד-מינית. סין צנזרה גם את השיר של אלבניה מכיוון שלפי חוק חדש שנכנס במדינה בתחילת השנה, אסור להראות קעקועים בטלוויזיה. איגוד השידור האירופי (EBU) לא ראה את הדברים בעין יפה ואסר על סין לשדר את משדר הגמר.

עוד באותו נושא

שיבוץ מצוין לנטע בגמר האירוויזיון - מזנקת באתרי ההימורים

לכתבה המלאה
נטע ברזילי אירוויזיון 2018. AP
נטע ואלני, ראש בראש/AP

גרמניה היא עוד מדינה שמדהימה את סוכנויות ההימורים. ב-30 באפריל, עם פתיחת החזרות, מישאל שולטה דורג במקום ה-22. כשהחלו החזרות לחצאי הגמר (גרמניה משתתפת אוטומטית בגמר) הוא טיפס למקום ה-15. היום הוא כבר מדורג במקום החמישי. ב-2010 גרמניה זכתה בתחרות האירוויזיון בפעם השנייה בתולדותיה ובשנתיים הבאות סיימה בטופ 10. אך הגרמנים בתחתית, כשבשלוש השנים האחרונות הם סיימו במקום ה-27 והאחרון עם אפס נקודות, ה-26 והאחרון, ובשנה שעברה במקום ה-25 והלפני אחרון. זו ממש לא חוכמה להשתפר משם, אך לסיים בטופ 5 יחשב כהישג ענק בגרמניה.

אסטוניה, בולגריה, אוסטרליה וצ'כיה שנחשבו לפייבוריטיות עד לפני ימים בודדים צנחו בהימורים למקומות ה-10, 11, 12, ו-13 בהתאמה. גם אלכסנדר ריבאק הנורווגי שמנסה להיות הזמר הראשון מאז ג'וני לוגן האירי שמנצח פעמיים באירוויזיון נופל בהימורים מהמקום ה-2-3 (וגם זמן קצרצר במקום הראשון) אל המקום השמיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully