וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלכת אירופה: נטע ברזילי ניצחה בגמר האירוויזיון

יניב דורנבוש, שליח וואלה! תרבות לליסבון

12.5.2018 / 22:00

נטע ברזילי כבשה את אירופה וניצחה באירוויזיון שנערך בליסבון. היא סיפקה ביצוע מעולה בגמר וזכתה לרוב הקולות. ראש הממשלה צלצל לנטע ואמר: "יש לי שתי מילים בשבילך - כפרה עליך". בשנה הבאה: האירוויזיון חוזר לירושלים

ניב אהרונסון

נטע ברזילי מלכת אירופה: נציגת ישראל לאירוויזיון ניצחה בגמר האירוויזיון 2018 והחזירה את האירוע בפעם הרביעית לירושלים. "תודה רבה שבחרתם משהו שונה. תודה רבה. אני אוהבת את המדינה שלנו. בשנה הבאה - בירושלים", אמרה עם ניצחונה על הבמה. לאחר שהופיעה בליסבון מול מעל 11 אלף איש, נטע ברזילי זכתה ב-529 נקודות בסך הכול. למקום השני הגיע "Fuego" הקפריסאי עם 436 נקודות ואת המקום השלישי תפס "Nobody But You" האוסטרי עם 342 נקודות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם נטע לאחר ניצחונה ואמר לה: "יש לי שתי מילים לומר לך - כפרה עלייך. את השגרירה הכי טובה של ישראל. ישבנו וצפינו בך ואמרנו 'נטע, נטע, נטע'. אוהבים אותך". בהצבעות של ועדות השיפוט המקצועיות, ישראל קיבלה 12 נקודות מסן מרינו, אוסטריה, צ'כיה, צרפת ופינלנד.

במסיבת העיתונאים הרשמית שהתקיימה מיד לאחר הזכייה, אמרה ברזילי: "אני חושבת שכולם נתנו הופעה מדהימה הערב, אבל מישהו היה חייב לנצח. ההמתנה לתוצאות, במשך כחצי שעה, הייתה החלק הכי קשה מבחינתי. זה היה נורא".

ברזילי הוסיפה: "אני גאה ושמחה להביא את האירוע הקסום הזה לישראל. אין כמו מסיבה ישראלית ואתם תגלו את זה בשנה הבאה".

הזוכה הישראלית גם שלחה מסר לחוגגים בכיכר רבין: "איזה כיף לנו, זכינו באירוויזיון. איזה כיף שהצלחנו להגיע לכל כך הרבה לבבות, איזה כיף שאנחנו מצליחים לשנות את התדמית של המדינה. הגיע הזמן. מגיע לנו".

ברזילי התייחסה גם למסלול שעברה: "לא תכננתי שום דבר, אבל אז זכיתי (ב'הכוכב הבא'), וברגע שזכיתי הבנתי שאני יכולה לעשות משהו מיוחד למען הרבה אנשים. אני עושה את מה שאני עושה כדי לתת דוגמה והשראה. אני מאוד מאושרת מזה. אני חוגגת את עצמי, לא משנה מה הגודל שלי, מה השיער שלי ומה הקול שלי. אני צריכה להיות עצמי ולהקשיב לעצמי".

לסיכום, ברזילי התייחסה גם לזוכה מן השנה שעברה, הפורטוגלי סלבדור סובראל, שהתבטא בחריפות כנגד "Toy" בימים האחרונים ואז נדרש להעביר לה את השרביט בתום הטקס הנוכחי. "הרגשתי שהוא כיבד אותי הערב", אמרה. "בכל מקרה, אני שולחת לו אהבה ורק אהבה".

הביצוע של נטע ברזילי בגמר:

לוואלה! תרבות נודע כי השופטים של ישראל באירוויזיון 2018 החליטו במכוון לנקוט במהלך אסטרטגי ולא להעניק אף נקודה למתחרה הגדולה, קפריסין. בצוות השופטים היו חברים אליקו, גל אוחובסקי, דפנה לוסטיג, יעקב למאי וחגי אוזן שהחליף את איה כורם שחלתה.

נטע ברזילי זוכה באירוויזיון 2018. AP
נטע חוגגת/AP
גרמניה הביאה אל הבמה המשעממת של השנה מסך שעליו יוקרנו וידאו-ארט ותמונות של אבות ובניהם. השיר שאף אחד לא ספר עד לא מזמן נכנס כבר אתמול לטופ 5 ועשוי להביא לגרמניה את ההישג הטוב ביותר שלה מאז 2010

ראשונה עלתה לבמה אוקראינה עם השיר Under the Ladderשכבר על ההתחלה הכניס אותנו לאווירה האירוויזיונית במופע פירוטכני. אלפרד ואמאיה הספרדים עלו לשיר מספר 2, המספר הכי שנוא בתולדות האירוויזיון, מכיוון שב-62 שנות תחרות מעולם לא זכה השיר השני. בלדה שקטה שזכתה לאהדה אצל חלק מהחובבים, אחרים טענו שמוקדם מדי להרדים את קהל הצופים. סלובניה שרה "תודה, לא", בדיוק מה שיעבור לכם בראש כשתצפו בשיר ובתקלה המבוימת. סזאר סמפסון מאוסטריה אולי לוקה בחוסר כריזמה, אך השיר שלו היה נעים לצפייה וההעמדה טובה ביחס לבמה המוגבלת השנה.

שיר מספר 6 החזיר אל במת האירוויזיון את הגימיק השחוק של שמלה עם מקרנים עם שיר אופרה ויכולות ווקאליות מרשימות, אך בשיר שלא כל אוזן מסוגלת לעכל. אלכסנדר ריבאק הנורווגי עלה אחר כך בשיר ששייך יותר לפסטיגל ולא נראה שיצליח לשחזר את ההישג שלו משנת 2009, אז זכה בתחרות. השיר השמיני של פורטוגל היה מונוטוני ומשעמם והמדינה שלחופי האוקיינוס האטלנטי לא תתמודד על זכייה כפולה. בזמן השיר של סורי הבריטית קרתה מיני-סערה כשצופה קפץ לבמה והפריע באמצע השיר. ההתפרצות לא הפריעה לזמרת שהמשיכה לשיר בקור רוח מעורר פליאה. את השיר העשירי ביצעה סרביה.

גרמניה הביאה אל הבמה המשעממת של השנה מסך שעליו יוקרנו וידאו-ארט ותמונות של אבות ובניהם. אלבניה בשיר רוק ובביצוע קולי מעולה בשיר 12, שיר הפליטים של צרפת ובגדים בעיצוב ז'אן פול גוטייה בשיר 13. הזמר הצ'כי על תקן חביב הנערות עלה אחר כך ונתן ביצוע מוגבל ביחס למה שתוכנן, משום שנפצע בגבו עם תחילת החזרות לפני כשבועיים. רסמוסן מדנמרק נתנו ביצוע עמוס בקלישאות אירוויזיון, כולל המודולציה המפורסמת, מכונות רוח ואף שלג. למרות זאת, מדובר בשיר שמצליח לסחוף.

רגע ההתפרצות לבמה בזמן השיר הבריטי:

נטע ברזילי אירוויזיון 2018. AP
ראש בראש. נטע ואלני הקפריסאית/AP

ג'סיקה מאובוי מאוסטרליה עלתה עם שיר מספר 16 בשמלה נוצצת ולא מחמיאה. שרה אלטו מפינלנד צעקה את השיר שלה "מפלצות". הבולגרים שעלו אחריה נחשבו לפייבוריטים לזכייה, אך ביממה האחרונה התרסקו בסוכנויות ההימורים עד כדי יציאה מהטופ 10. שיר מספר 19 הוא בדיוק הסיבה שבגללה צופים באירוויזיון, מופע סלפסטיק ופאן המספר על מערכת יחסים בין אישה לשני גברים וארון איקאה משוכלל. בנימין אינגרוסו השוודי עלה אחריהם עם מה שנראה כמו ההעמדה הטובה ביותר בתחרות, כל כך טובה עד שהשוודים שכחו שצריך גם שיר בתחרות.

בצעד אמיץ ההונגרים עלו עם שיר מטאל. הסגנון פופולארי בחלקים נרחבים של מזרח אירופה, כך גם בגרמניה, והם העריכו שזה עשוי לתפוס את הקהל הצעיר. מדובר בשיר מצוין ובביצוע מעולה. לאחר מכן, עצרנו כאמור את נשימתנו ונטע ברזילי עלתה לבמה והפגיזה עם ביצוע אדיר שבזכותו היא כבשה את אירופה.

עוד באותו נושא

שיבוץ מצוין לנטע בגמר האירוויזיון - מזנקת באתרי ההימורים

לכתבה המלאה
אנגליה אירוויזיון 2018 בריטניה מתפרץ לבמה צופה ג'ימי ג'אמפ. AP
רגע הקפיצה על הבמה בזמן השיר האנגלי/AP

שיר מספר 23 מיד אחרי ישראל הוא שיר הקאנטרי של הולנד. שיר 24 הוא השיר של אירלנד.

שיר 25 ולפני אחרון הוא של קפריסין. אלני פוריירה נולדה באלבניה והיגרה עם משפחתה ליוון, אך לאחר שרשות השידור היוונית דחתה אותה מספר פעמים היא החליטה לנסות את מזלה באי השכן. את הערב סגרה איטליה בשיר Non mi avete fatto niente שהציג משפטים בשפות שונות, בהם גם משפט בעברית.

אירוויזיון 2018, נטע ברזילי. AP
נטע בגמר/AP
צ'כיה אירוויזיון 2018. AP
השיר הצ'כי/AP
קפריסין אלני פוריירה אירוויזיון 2018. AP
מקום שני. אלני מקפריסין/AP
חגיגות ניצחון נטע ברזילי באירוויזיון ה-13 במאי 2018. ראובן קסטרו
חגיגות בכיכר רבין לאחר ניצחונה של נטע/ראובן קסטרו
חגיגות ניצחון נטע ברזילי באירוויזיון ה-13 במאי 2018. ראובן קסטרו
חגיגות בכיכר רבין לאחר ניצחונה של נטע/ראובן קסטרו
חגיגות זכיית נטע ברזילי באירוויזיון כיכר רבין תל אביב 13 במאי 2017. מערכת וואלה! NEWS
עיריית תל אביב מפרגנת/מערכת וואלה! NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully