וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחוות תודה למעריצים: נטע ברזילי צפויה להופיע בכיכר רבין מחר בערב

13.5.2018 / 14:40

לוואלה! תרבות נודע כי זוכת האירוויזיון הטרייה, נטע ברזילי, תנחת בשעה 5 לפנות בוקר בנתב"ג ולפי התכנון היא צפויה להופיע מחר בערב בכיכר רבין כמחוות תודה למאות אלפי מעריציה. זוכי אירוויזיון נוספים משנים קודמות עשויים לקחת חלק במופע

אימג'בנק GettyImages

זוכת האירוויזיון, נטע ברזילי, תנחת בשעה 5 לפנות בוקר בישראל לאחר עצירה בת כמה שעות בטורקיה. אם הכול ילך כשורה - היא צפויה לקיים מחר (שני) ב-19:30 בערב הופעת חינם בכיכר רבין בתל אביב, כמחוות תודה למאות אלפי מעריציה - כך נודע לוואלה! תרבות. זוכי אירוויזיון נוספים משנים קודמות עשויים אף הם לקחת חלק במופע. רשימת המשתתפים המלאה תפורסם מחר.

נציגת ישראל לאירוויזיון נטע ברזילי כבשה הלילה את אירופה כשניצחה בגמר האירוויזיון 2018 והחזירה את האירוע בפעם הרביעית לירושלים. "תודה רבה שבחרתם משהו שונה. תודה רבה. אני אוהבת את המדינה שלנו. בשנה הבאה - בירושלים", אמרה עם ניצחונה על הבמה. לאחר שהופיעה בליסבון מול מעל 11 אלף איש, נטע ברזילי זכתה ב-529 נקודות בסך הכול. למקום השני הגיע "Fuego" הקפריסאי עם 436 נקודות ואת המקום השלישי תפס "Nobody But You" האוסטרי עם 342 נקודות.

במסיבת עיתונאים שקיימה בלילה עם עיתונאים ישראלים אמרה נטע: "אני לא חושבת שיש בן אדם שהניצחון הזה לא מגיע לו. זה מגיע לכולנו ולכולנו מגיע לשמוח מתישהו. איזו תקופה מגעילה עברנו ואיזה כיף שיש את הרגעים האלה מדי פעם שאנחנו יכולים להתרפק עליהם ולהגיד "אהלן, אני ישראלי ואיזה כיף זה להיות ישראלים". תראו מה עשינו ואני לא מדברת רק על המשלחת. כל הכוח שקיבלתי מהארץ במכתבים, הודעות, אנשים. כל הגב הזה שנלחמתי בו כל העונה ופתאום קיבלתי רוח מטורפת מישראל ואני מקדישה את הניצחון הזה לכולם. זה של כולנו".

צילום: באדיבות תאגיד השידור, עריכה: יוסי אלטר

את יודעת שנכנסת עכשיו לדפי ההיסטוריה של מדינת ישראל?

"צחוקים. אני מתכוונת להיות אמנית, יוצרת ומוזיקאית. אני מתכוונת לקום בעוד יומיים, אחרי הקונקשן בטורקיה, ולכתוב את השיר החדש שלי עם המפיק שלי אבשלום ושותפים שנאסוף בדרך".

יצא לך לחשוב איך החיים שלך הולכים להשתנות?

"אני חושבת שדווקא זה מאוד מפקס. אני נהנית לגור בדירת שותפים, הם הדבר הכי מדהים בעולם וזה לא להיות לבד, הכי כיף".

עוד באותו נושא

אליקו מכחיש את הטענה להצבעה אסטרטגית: "פרגנו לשיר של קפריסין"

לכתבה המלאה
נטע ברזילי, אירוויזיון 2018. AP
נטע ברגע הזכייה/AP

זכור, שיטת הניקוד באירוויזיון מתחלקת ל-12 נקודות מקסימליות שיכולים צוותי השיפוט בכל מדינה להעניק לביצוע, ול-12 נקודות מקסימליות שהקהל באותה מדינה יכול להעניק. צרפת וסן-מרינו היו המדינות היחידות שהעניקו לישראל 24 נקודות מטעם הקהל והשופטים. רומניה, מולדובה, ספרד וצ'כיה הגיעו כמעט לרף העליון עם 22 נקודות בסך הכל שהוענקו לנטע ברזילי מטעמן. גם איסלנד ואוסטריה (19), רוסיה, אוסטרליה וארמניה (18) היו נדיבות כלפי הנציגה הישראלית.

מן הצד הפחות אוהד התייצבו סלובניה שהעניקה לישראל נקודה אחת בלבד (מצד השופטים) וכמוה גם מונטנגרו. גם פורטוגל (2 נקודות - אחת מהשופטים ואחת מהקהל) ודנמרק (3 נקודות מהשופטים) נכנסו לרשימה השחורה. מדור נפרד לחלוטין של סגירת חשבונות נפתח עם אסטוניה, שלא העניקה לישראל ולו נקודה אחת. היו גם מדינות בהן הקהל חיפה על קמצנות השופטים בניקוד. כך, למשל, הקהל הקפריסאי העניק לנטע 10 נקודות (לעומת השופטים שהעניקו לה 0), וכמוהו גם הקהל הפולני והגרמני. באזרבייג'ן העניק הקהל 12 נקודות מלאות, שהצטרפו לנקודה בודדת מצוות השיפוט. בסך הכל צברה ישראל 529 נקודות שהובילו את נטע אל הניצחון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully