וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליקו מכחיש את הטענה להצבעה אסטרטגית: "פרגנו לשיר של קפריסין"

13.5.2018 / 12:10

השדרן אליקו, חבר בצוות השופטים הישראלי בתחרות, התראיין הבוקר (א') לאולפן וואלה! NEWS ואמר שהצביע "לפי מה שראה על המסך". זאת לנוכח חשיפת וואלה! תרבות כי הצוות לא העניק ניקוד לקפריסין משיקולים שאינם אמנותיים. וגם: מי מבין המדינות נתנה נקודות לישראל - וכמה?

אימג'בנק GettyImages

בצל הזכייה המרגשת של נטע ברזילי אמש בגמר תחרות האירוויזיון בליסבון, עלו טענות נגד צוות השופטים הישראלי בנוגע לאופן ההצבעה, כפי שנחשף בוואלה! תרבות. לטענת מקורב לצוות השופטים, ברגע שקפריסין עלתה בדירוג ההימורים והדיחה את ישראל מהמקום הראשון, חברי הצוות החליטו לא להעניק ליריבה ניקוד בתחרות. חבר צוות השופטים, השדרן אליקו, התייחס הבוקר לטענות באולפן וואלה! NEWS: "נתנו לאוסטריה, פרגנו לשיר של אלני, (המתמודדת אלני פוריירה, הקפריסאית), פשוט בשיטת הניקוד היא לא קיבלה אף נקודה", אמר.

לדבריו, ביצוע השיר של קפריסין היה מוצלח בחצי הגמר, "אבל הוא הלך וירד", כלשונו. "אני לא חושב שבתקנון של צוות השופטים יש תקנון שאוסר לתת לקפריסין או סלובניה ניקוד. אומרים 'תשפטו על פי השואו, הלחן והמילים'. זה מה שראינו וזה מה שעשינו. בסופו של דבר, אם היינו מנקדים והולכים עם כל אחד בצורה קטנונית, אוסטריה לא הייתה מקבלת אף נקודה".

אליקו מדבר במשדר וואלה! NEWS על הצבעת השופטים הישראלים:

צילום מסך

כזכור, שיטת הניקוד באירוויזיון מתחלקת ל-12 נקודות מקסימליות שיכולים צוותי השיפוט בכל מדינה להעניק לביצוע, ול-12 נקודות מקסימליות שהקהל באותה מדינה יכול להעניק. צרפת וסן-מרינו היו המדינות היחידות שהעניקו לישראל 24 נקודות מטעם הקהל והשופטים. רומניה, מולדובה, ספרד וצ'כיה הגיעו כמעט לרף העליון עם 22 נקודות בסך הכל שהוענקו לנטע ברזילי מטעמן. גם איסלנד ואוסטריה (19), רוסיה, אוסטרליה וארמניה (18) היו נדיבות כלפי הנציגה הישראלית.

מן הצד הפחות אוהד התייצבו סלובניה שהעניקה לישראל נקודה אחת בלבד (מצד השופטים) וכמוה גם מונטנגרו. גם פורטוגל (2 נקודות - אחת מהשופטים ואחת מהקהל) ודנמרק (3 נקודות מהשופטים) נכנסו לרשימה השחורה. מדור נפרד לחלוטין של סגירת חשבונות נפתח עם אסטוניה, שלא העניקה לישראל ולו נקודה אחת. היו גם מדינות בהן הקהל חיפה על קמצנות השופטים בניקוד. כך, למשל, הקהל הקפריסאי העניק לנטע 10 נקודות (לעומת השופטים שהעניקו לה 0), וכמוהו גם הקהל הפולני והגרמני. באזרבייג'ן העניק הקהל 12 נקודות מלאות, שהצטרפו לנקודה בודדת מצוות השיפוט. בסך הכל צברה ישראל 529 נקודות שהובילו את נטע אל הניצחון.

עוד באותו נושא

נטע ברזילי: "מעולם לא חלמתי גדול כל כך, נטע הילדה רק רצתה להיות רזה"

לכתבה המלאה
הניקוד באירוויזיון לישראל. צילום מסך
הניקוד המשוקלל המלא שהוענק לישראל במהלך הערב (צילום מסך)/צילום מסך

כאשר מומחה האירוויזיון ומחבר הספר "שלוש דקות של נצח", אלון אמיר, שאל את אליקו איך ייתכן שבחצי הגמר העניקו 12 נקודות לקפריסין ואז 0 בגמר, ענה האחרון שהביצוע של קפריסין בחצי הגמר הצטיין, ולכן בשלב זה, בניגוד לגמר, השיר זכה לניקוד גבוה מטעם הצוות הישראלי. כשהואשם בפנקסנות וסיכול ממוקד של השיר הקפריסאי, ענה שגם "קפריסין נתנו אפס לישראל" והוסיף, "אני לא יכול לאשר (את הטענות), שפטתי לפי מה שראיתי ואהבתי על המסך". לסיכום ענה לאמיר: "תשפוט בדרכך, ותביא אתה את האירוויזיון לכאן".

בשבוע שעבר התארח אליקו בתכנית "העולם הבוקר" ברשת 13 והתייחס לאופן ההצבעה שלו. "קודם כל מי שמכיר אותי יודע שאני בדרך כלל עושה את מה שהלב שלי מרגיש", אמר למראיין, אברי גלעד. "יחד עם זאת אנחנו נצטרך לתת תמיכה ועזרה כי אנחנו רוצים את האירוויזיון שנה הבאה פה, אתה יודע, בכל זאת, יש לנו סיכוי גדול".

בהתייחס לדברים, מקורב לוועדה אמר אתמול לוואלה! תרבות: "שני שופטים בלבד - יעקב למאי וחגי אוזן - לא השתתפו בסיכול הממוקד של קפריסין. קפריסין לא קיבלה מהשופטים אפילו נקודה, כי השקלול הוא של כל השופטים ביחד. חבר בוועדת השיפוט התבאס על אוזן ועל למאי שהם נתנו נקודות לקפריסין. למאי אמר בוועדה: זה לא יישמע הגיוני שישראל לא תיתן אפילו נקודה אחת לקפריסין, שהוא שיר מאוד חזק, יגידו שאנחנו לא מבינים במוזיקה, איך דבר כזה לא מקבל אפילו נקודה? אז אמרו לו בוועדה: אל תדאגו, גם שם בקפריסין חבר השופטים שלהם לא יביא לנו אפילו נקודה. הם יודעים שזה פייט, הם יודעים שזה פוליטי. השופט גל אוחובסקי הגיע כמו טיל מונחה לסיכול ממוקד של קפריסין. השופטים ראו את החזרה הגנרלית, הקהל עף על השיר ובוועדת השיפוט שמו לב שזה ווינר. הייתה בוועדה שתיקה לאחר מכן. נאמר בוועדה: מה עושים? איך מתעלמים מפצצה כזאת? ואוחובסקי אמר: 'אנחנו לא אוהבים את השיר הזה'. קפריסין לא קיבלה אפילו נקודה".

נטע ברזילי, אירוויזיון 2018. AP
אחרי הזכייה (צילום: AP)/AP
נטע ברזילי, אירוויזיון 2018. AP
המתמודדת הקפריסאית (צילום: AP)/AP
נטע ברזילי, אירוויזיון 2018. AP
בדרך לבמה ברגע הזכייה (צילום: AP)/AP
חגיגות ניצחון נטע ברזילי באירוויזיון ה-13 במאי 2018. ראובן קסטרו
חגיגות בכיכר (צילום: ראובן קסטרו)/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully