וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האח הגדול: הבנות שולפות סכינים, הבנים שולחים ידיים

רות אלבז

14.5.2018 / 7:15

בנות הבית יוצאות למתקפת שיימינג על תמי, בזמן שאינה זוכה לטיפול זוגי קריפי של רועי. לירז מלמדת את שמס על טיבם של ערבים, וקרב התרנגולים בין תומר וישראל על התקציב מסתיים בתבוסה מוחצת. רות אלבז על השבוע שהיה ב"האח הגדול"

צילום מסך

יכול להיות שהפמיניזם האמיתי נמצא דווקא באח הגדול? אחרי פרק שכולו על טהרת הנשים, נשים ועוד שאריות, האירועים בבית עוד עשויים להפוך לדיון בחוג למגדר. הפרק כולו סבב את ההעצמה הנשית בחסות "אישה לאישה זאב". אמנם המשימה הסודית המוצהרת הייתה שלאילן יש חוש שישי, אבל המשימה הסודית האמיתית הייתה האם כל הנשים בפרק יבכו? כמעט והצלחנו.

במסווה של פיקניק פסטורלי, פתחו בנות הבית במתקפת שיימינג נרחבת על תמי, שכמוה, על פי דובר צה"ל, לא ראינו מאז מלחמת ששת הימים. בין היתר הותקפו התפרצויות הזעם שלה בבקרים, וכמובן פתיחת השמפניות לשימוש עצמי - שנמצאות כבר ברגעים אלה בעיצומה של חקירה עם שם של ארבע ספרות במשטרה. תמי בוכה, אבל זה כידוע עובד בעיקר עם גברים. נשים מכירות את הטריק. עם שוך הקרבות, הכל נרגע וכולן מתגבשות סביב הדלקת נרות נשית. ככה זה מסורת ישראלית: שישי בבוקר לינץ', בערב קידוש.

האח הגדול 2018 פרק 13 במאי. צילום מסך
תמי מציגה: אידאולוגיה שאף פעם לא גורמת לאנשים להדיח אותך/צילום מסך

רשימת המוחרמות של הבנות כוללת גם את אינה, שזוכה בנוסף לבונוס שיחמיא לכל אישה: שיחה עם נציג אומנות הפיתוי בבית, רועי. הוא מאשים אותה שהיא ילדה ושיש לה מטענים כלפיו, ובכלל, היא גם לא יודעת לדבר. חבל שהיא לומדת מאנשים ישירים ופתוחים, שמאמינים בדיאלוג ומיד לאחר מכן מעמיד אותה להדחה. שבוע בבית וכבר יש לנו מועמד ראשון לדוש השנה. עכשיו רק נשאר שיעשה על זה פואטרי סלאם.

בכלל, מזל שיש בנים בסביבה להתנחם ולהירגע על כתפם. סמואל, למשל, מבהיר לאינה ש"בפנים יש לה לב טוב", וישראל ממשיך את אבחנות הלייזר האלה עם "את ילדה טובה, יש לך מה להציע". תודה לשניכם כפרות, נשמע אם תצרפו את זה גם למכתב בשביל ריאיון העבודה הבא שלה.

עוד באותו נושא

האח הגדול: החוש השישי שלנו אומר שהגיע הזמן להדיח את עופר ואסי

לכתבה המלאה
האח הגדול 2018 פרק 13 במאי. צילום מסך
כן אינה, גם אנחנו/צילום מסך

לא הכל שטחי בבית, יש גם ויכוחים אידיאולוגיים עמוקים. ללירז, למשל, אין שום דבר אישי נגד ערבים. כלומר, הם כולם מחבלים כמובן, אבל זה לא אישי. זאת אבחנה אקדמית אגבית, שנועדה לפתח שיחת מסדרון, ולא ברור למה שמס נעלבת ממנה. חבל שהיא לא מעריצה את "פאודה" כמו לירז, ולומדת שבסכסוך הזה יש רק צד אחד שצודק.

מועדון הקרב של הגברים לא אכזב אף הוא, וסיפק לנו את הסיבוב הראשון בין תומר וישראל. ובזמן שהנשים נאבקות על הגדרה עצמית, הגברים כמובן עסוקים כמובן בדיוני תקציב. כסף הוא כוח, והמנצח הוא זכר האלפא. ולראייה, ישראל מנצח את המאבק ומניח את ידיו על בנות העדר, מריה ומגי. תומר המובס מגיע לחדר האחות כדי להתלונן על כך שישראל שולח ידיים לנשואות ותפוסות, ושומר לעצמו את החלק השני: הוא לא משאיר לי כלום.

האח הגדול 2018 פרק 13 במאי. צילום מסך
חבל על הוויכוח שמס, זה לא אישי. זאת עובדה/צילום מסך

ציטוטים

אורלי: "לא באנו מהסוסייטים" (אולי תצאי במופע חדש "אורליטה מהסוסייטים).

טאי: "אני מפרגן לאנשים רק לא בפנים שלהם" (החבר שכל אחד רוצה לידו).

ישראל לתומר: "אתה בנאדם קלאס" (הקיו להתחיל במכות).

ישראל: "אני לא יודעת לבטאות את עצמי" (זה נכון ישראל).

האח הגדול 2018 פרק 13 במאי. צילום מסך
עדיין שניים יותר מדי. מנחי האח הגדול/צילום מסך
האח הגדול 2018 פרק 13 במאי. צילום מסך
זה מה שהיא אמרה/צילום מסך
האח הגדול 2018 פרק 13 במאי. צילום מסך
ברור אחינו, הכל באהבה/צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • האח הגדול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully