וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה שניה ברציפות: מירי רגב לא תגיע לפסטיבל קולנוע דרום

29.5.2018 / 21:01

שרת התרבות דוגלת בקידום הפריפריה, אך זו שנה שניה ברציפות בה לא נענתה להזמנה לבוא לפסטיבל קולנוע בשדרות. לפני שנתיים הגיעה וספגה קריאות בוז. משרד התרבות: "נבצר מהשרה להשתתף כי היא שוהה בחו"ל". עם זאת, השרה חוזרת יום לפני אירוע סיום הפסטיבל

שרת התרבות מירי רגב בפסטיבל קאן, מאי 2017. אלי סבתי, מערכת וואלה!
פסטיבל קאן יותר עדיף, לא? מירי רגב/מערכת וואלה!, אלי סבתי

מאז שנכנסה לתפקיד שרת התרבות, החודש לפני 3 שנים, מכריזה שרת התרבות שוב ושוב על חשיבות קידום הפריפריה. עם זאת, לוואלה! תרבות נודע כי זו השנה השניה ברציפות שרגב לא נענית להזמנה להגיע לאירוע הפתיחה או לאירוע הסיום של פסטיבל קולנוע דרום, פסטיבל הקולנוע הפריפריאלי היחיד בארץ. אי הגעתה הצפויה עוררה מורת רוח בקרב כמה מהסטודנטים והסטודנטיות שהינם הרוח החיה מאחורי הפסטיבל.

לפני שנתיים דווקא הגיעה רגב לאירוע הפתיחה של הקרנת סרטי בוגרי החוג לקולנוע במכללת ספיר, שהתקיים במסגרת פסטיבל קולנוע דרום, ונאומה נתקל בהפרעות. לאחר שאמרה "לא ניתן קול למי שפוגע בחיילי צה"ל ותורם למסע ההשחרה השקרי נגד מדינת ישראל", נשמעו בקהל בתגובה קריאות בוז רמות.

שרת התרבות והספורט מירי רגב. ניב אהרונסון
השרה מירי רגב/ניב אהרונסון

שאלנו את דוברת המשרד מדוע נוהגת כך רגב, האם לאי הגעתה לפסטיבל יש קשר לקריאות הבוז שספגה לפני שנתיים ואיך זה מתיישב עם הצהרותיה כי תקדם את הפריפריה. מדוברות המשרד נמסר: "משרד התרבות והספורט בראשות השרה רגב תומך בפסטיבל קולנוע דרום ובסינמטק שדרות. השרה רגב נכחה לפני מספר חודשים בכנס שדרות במכללת ספיר ורואה חשיבות רבה בכל מפגש עם היוצרות והיוצרים באזור הדרום. כידוע למארגני הפסטיבל, נבצר מהשרה רגב להשתתף בפסטיבל הקרוב מאחר והיא שוהה בחו"ל. כל ניסיון לייחס סיבות הזויות כאלה ואחרות להיעדרות השרה אינו אלא ניסיון נלוז להטעות את הציבור".

השרה צפויה לחזור מחו"ל ב-6 ביוני. לכן נראה שלא נבצר ממנה להגיע לאירוע הסיום של הפסטיבל, שיתקיים ב-7 ביוני. מדוע היא לא תגיע, זו השנה השניה ברציפות?

"בערב הפתיחה של הפסטיבל השרה שוהה בחו"ל ובמהלכו השרה אינה יכולה לקחת בו חלק עקב מחויבויות קודמות אחרות. השרה שמחה וגאה על האירועים הרבים המתקיימים בפריפריה הגיאוגרפית והחברתית של מדינת ישראל. הלוואי והייתה יכולה השרה רגב להגיע ולכבד את כל אותם אירועים בהם המשרד תומך או יוזם. הגענו למצב טוב, תודה לאל. השרה מאחלת למשתתפות ולמשתתפים בפסטיבל קולנוע דרום ליהנות מפסטיבל מקצועי, איכותי ומעניין".

עוד באותו נושא

"למרכז כבר אין שום דבר להציע": ריאיון עם קאיד אבו-לטיף על פסטיבל קולנוע דרום

לכתבה המלאה

ח"כ קסניה סבטלובה (המחנה הציוני) מסרה: "אז מסתבר שהשרה רגב שמרשה לעצמה להגיב בבוטות ובגסות לכל מי שמעז להתנגד לה, מפחדת מכמה שריקות בוז בפסטיבל קולנוע דרום, ולכן תיעדר ממנו בפעם השנייה ברציפות. בפסטיבל קאן הבינלאומי, לעומת זאת, היה לרגב כל כך חשוב להגיע ולהפתיע את כולם בפרובוקציית השמלה, אולי כי ידעה ששם הקהל יבלע רוק ולא יעביר עליה ביקורת בפומבי. שרת התרבות של ישראל חייבת להבין שקאן זה לא כאן, ומה שקורה כאן הוא מה שחשוב, גם אם הוא מצריך אותה להתמודד עם ביקורת לא נעימה בצד היוצרים הישראלים עליהם אמון משרדה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully