וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשת ABC מבטלת את "רוזאן" עקב ציוץ גזעני של רוזאן בר

29.5.2018 / 20:58

למרות ההצלחה האדירה של "רוזאן", שהייתה הסדרה הנצפית ביותר בעונה החולפת בארה"ב, ABC החליטה לבטל אותה בעקבות ציוץ גזעני של הכוכבת, שכינתה יועצת לשעבר של ברק אובמה "קופה"

יח"צ - חד פעמי

הסדרה "רוזאן", שחזרה לחיים בחודש מרץ השנה עם עונה חדשה כ-21 שנים אחרי שירדה לראשונה מהמסך, מבוטלת. זה קורה למרות העובדה שהעונה נחלה הצלחה אדירה ברייטינג וכבשה את המקום הראשון בטבלאות המדרוג. הסיבה לכך היא ציוץ בטוויטר שפרסמה מוקדם יותר היום (שלישי) הכוכבת והיוצרת שלה, רוזאן בר. בציוץ התייחסה בר לוואלרי ג'ארט, יועצת לשעבר של ברק אובמה, וכתבה: "האחים המוסלמים וכוכב הקופים עשו תינוק - ואלרי ג'ארט".

מאז בר כבר הספיקה למחוק את הציוץ ולפרסם התנצלות. "אני מתנצלת בפני ואלרי ג'ארט ובפני כל האמריקאים", כתבה. "אני באמת מצטערת על שהתבדחתי על הפוליטיקה שלה ועל המראה שלה. הייתי אמורה להיות חכמה יותר. סלחו לי - הבדיחה שלי הייתה בטעם רע". עוד הוסיפה שבכוונתה לעזוב את טוויטר.

אלא שכאמור, זה לא עזר לה. הקומיקאית וונדה סייקס, המשמשת כאחת המפיקות בתוכנית, הגיבה אף היא בטוויטר וכתבה שאינה מתכוונת לחזור לתוכנית. שרה גילברט, המגלמת בסדרה את דרלין, בתה של רוזאן, כתבה כי דבריה של בר "נתעבים ולא משקפים את האמונות של הקאסט והצוות שלנו או של כל מי שקשור לסדרה שלנו. אני מאוכזבת ממעשיה, בלשון המעטה".

רוזאן. yes,
לא תחזור על אף ההצלחה. "רוזאן"/yes

ההסתייגויות לא מנעו מ-ABC להתערב לבסוף ולהודיע כי היא מבטלת את הסדרה. בהצהרה רשמית מסרה נשיאת הרשת צ'אנינג דאנגי כי "דבריה של רוזאן בטוויטר היו נתעבים, דוחים ולא עולים בקנה אחד עם הערכים שלנו, והחלטנו לבטל את הסדרה שלה". העונה ה-11, שכבר הייתה בשלבי הפקה מוקדמים ואמורה הייתה להגיע למסך בסתיו הקרוב (כולל כאן אצלנו ב-yes), לא תזכה לראות אור יום.

לרוזאן בר יש היסטוריה של ציוצים פוגעניים ושנויים במחלוקת שמלבים תיאוריות קונספירציה. בציוץ נוסף היום, בר - היהודיה בעצמה - חזרה על טענה שקרית בנוגע לאיל הון היהודי ההונגרי-אמריקאי ג'ורג' סורוס, וכתבה כי הוא "נאצי שבגד בחבריו היהודים שנרצחו במחנות ההשמדה הגרמניים וגנב את העושר שלהם". באפריל האחרון נאלצה להתנצל על ציוץ שבו כתבה כי הנשיא האמריקאי דונלד טראמפ שחרר מאות ילדים ששימשו כעבדי מין, טענה חסרת שחר שהקימה עליה המוני תגובות נגד שהעמידו אותה על טעויותיה.

עוד באותו נושא

הביאה השנייה: הסיפור מאחורי "רוזאן" הוא הסיבה להצלחה האדירה שלה

לכתבה המלאה
הסדרה רוזאן, סיום הסדרה, רוזאן בר, ג'ון גודמן, שרה גילברט.
קאסט הסדרה "רוזאן" בגלגולה הקודם

"רוזאן", שגלגולה הראשון שודר בין השנים 1988 ל-1997, הייתה בין הסיטקומים החלוציים שנוצרו כתגובת נגד למשפחות הטלוויזיוניות המושלמות של שנות השמונים, בפרט "משפחת קוסבי" המצליחה. היא הפכה להצלחת ענק ולאורך שש שנותיה הראשונות דורגה בעקביות בחמשת הסדרות הנצפות בארה"ב, ולפרקים אף הייתה הנצפית ביותר. היא עקבה אחר משפחת קונור בת למעמד הצווארון הכחול, עם הורים חסרי סבלנות שלא מהססים לסנוט בילדיהם וזה בזה, אבל עדיין כמובן אוהבים ועוזרים זה לזה. בר זכתה על תפקידה באמי פעם אחת, ואילו לורי מטקאלף שגילמה את אחותה לקחה את הפרס שלוש פעמים. בין הכוכבים שהחלו בסדרה את דרכם בתפקידי אורח ניתן למנות גם ג'ורג' קלוני בתפקיד אורח מתמשך, ובין כותביה מאז היו גם ג'וס ווידון ("באפי", "הנוקמים") ונורם מקדונלד ("סאטרדיי נייט לייב"). בישראל היא שודרה בערוץ הראשון.


מחפשים המלצות או רוצים להמליץ על סדרות חדשות? רוצים סתם לדבר על טלוויזיה? הצטרפו לקבוצה שלנו בפייסבוק, שידור חופר

רוזאן בר. יח"צ,
על גזענות משלמים. רוזאן בר/יח"צ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully