וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדורי השינה, הבגידה והזעם: כל התגובות לדרמה סביב ביטולה של "רוזאן"

30.5.2018 / 11:33

רוזאן מאשימה את כדורי השינה, השותפים שלה מתנערים ממנה, ABC העלימה ממנה כל זכר, תומכי טראמפ טוענים כי מדובר בצביעות וגם הנשיא עצמו הגיב בעוקצנות. כל התגובות וההתפתחויות סביב דרמת ביטולה של אחת הסדרות המדוברות של השנה

יח"צ - חד פעמי

בקושי עברו 24 שעות מאז שיגרה רוזאן בר את הציוץ הגזעני שהוביל לביטול הקאמבק הטלוויזיוני המצליח שלה ואולי גם חיסל לה את הקריירה, ואמריקה רועשת בעקבות שלל התפתחויות ותגובות סביב הפרשה הזו.

תזכורת מהירה: הקומיקאית פרסמה אתמול ציוץ בו התייחסה לוואלרי ג'ארט, יועצת קרובה לשעבר של אובמה, ואשה שחורה שמוצאה מוסלמי, בו כינתה אותה יציר כלאיים של "האחים המוסלמים" ושל "כוכב הקופים".

לאחר מכן, בר מחקה את הציוץ המחריד והתנצלה עליו, אך זה כבר היה מאוחר מדי. רשת ABC הודיעה על ביטול העונה הנוספת של "רוזאן", שאמורה היתה לעלות לאוויר בשנה הבאה, וזה רק נדבך אחד בכדור השלג שהתחיל להתגלגל.

רוזאן בר. AP
מסעירה את ארצות הברית. רוזאן בר/AP

התירוץ של רוזאן

במוקד העניינים עומדת כמובן רוזאן בר עצמה. אף שאיימה כי תפרוש מטוויטר, היא חזרה אליו בניסיון לספק הסברים והתנצלויות. את האשמה תלתה בכדורי שינה, אמביאן ליתר דיוק, העומדים לדבריה מאחורי הציוצים מרחיקי הלכת בשתיים לפנות בוקר. אשם נוסף: יום החופש, כתוצאה מסוף השבוע של יום הזיכרון (הממוריאל דיי), שבגינו היתה ערה כל כך מאוחר.

הקומיקאית פנתה גם לצייצנים הרבים המגנים על דבריה וביקשה מהם - "עשיתי מעשה בלתי נסלח, אל תגנו עליי. הלכתי רחוק מדי והטעות שלי לא ראויה להגנה".

עוד באותו נושא

רשת ABC מבטלת את "רוזאן" עקב ציוץ גזעני של רוזאן בר

לכתבה המלאה
פרומו רוזאן 2018, ג'ון גודמן, רוזאן בר. yes,
אין מה להגן. בר יחד עם ג'ון גודמן, "רוזאן"/yes

המשפחה הטלוויזיונית מתנערת

מי שבוודאי לא מגן על בר הם מאות אנשי הצוות של "רוזאן" שאיבדו בגללה את פרנסתם, והעובדה שהתנצלה בפניהם בציוץ נוסף לא משפרת כמובן את מצב רוחם ובושתם. שרה גילברט, המגלמת בסדרה את בתה וגם שימשה בה מפיקה, צולמה כשהיא נראית עגמומית ביותר וקודם לכן צייצה "אני מאוכזבת, בלשון המעטה. הציוצים של רוזאן מחליאים ולא משקפים את תפיסת העולם של אף אחד בצוות. כל כך עצוב וקשה לנו. יצרנו סדרה שאנחנו מאמינים בה, שאנחנו גאים בה - ושנבדלת לחלוטין מן הדעות ומן המילים של חברת צוות אחת".

ג'ון גודמן, המגלם את בעלה של רוזאן בסדרה, לא הגיב רשמית אך נתפס גם הוא בעיני המצלמות במצב רוח קודר ביותר. מייקל פישמן, המגלם את בנו, שלמרבה האירוניה יש לו בסדרה המחודשת קשר עם אשה שחורה, הצהיר: "זה מהימים הקשים בחיי. הציוצים של רוזאן פוגעניים ובלתי נסבלים. רע לי כל כך, לא רק בשביל הסדרה אלא גם בשביל כל מי שנתנו לה את לבם ואת נשמתם והקהל שהזמין אותנו לסלון שלהם".

אמה קני, המשחקת בסדרה את נכדתה של רוזאן, צייצה כי תיכננה לפרוש ממנה בעקבות הציוצים הגזעניים, אך אז גילתה שהיא כבר בוטלה ממילא. "אני פגועה, נבוכה ומאוכזבת. אין מחילה לאמירות של רוזאן".

טום ארנולד, שהיה בן זוגה של רוזאן וגם כיכב בסדרה בעבר, לא גילה חסד עם זוגתו לשעבר והצדיק את החלטת ABC, שכזכור שייכים לתאגיד דיסני. הוא בירך את מקבלי ההחלטות באמרו: "כל הכבוד על ההחלטה, שיש לה משמעויות כספיות קשות לתאגיד אבל נכונות לאמריקה".

רוזאן. yes,
המשפחה התפרקה. מתוך "רוזאן"/yes

גם האמי הלך

הסנקציות נגד "רוזאן" לא מסתכמות באי חידושה לעונה נוספת. גם פרקי העונה שכבר שודרה בחודשים האחרונים הורדו מן הערוצים ומשירותי הסטרימינג השונים בארצות הברית, וסביר להניח שלא יחזרו לשם בקרוב.

כמו כן, ABC הקפיאה את הקמפיין שניהלה למען הסדרה לקראת המירוץ לאמי, העלימה אותה מן האתר הרשמי של הרשת ולמעשה עשתה כל מאמץ כדי למחוק ממנה בזריזות כל זכר.

עם זאת, מבחינה טכנית, חברי האקדמיה לטלוויזיה עדיין יוכלו להצביע לסדרה ולאנשי הצוות שלה, שהמועמדויות שלהם שרירות וקיימות. תיאוריה אחת גורסת כי החברים השמרניים יותר באקדמיה, שזו ההזדמנות להזכיר כי אחד מהם הוא גם הנשיא דונלד טראמפ בכבודו ובעצמו, עשויים לעשות דווקא ולהצביע לה כהצבעת מחאה, אבל השאלה היא כמה כאלה באמת כבר יש.

ייתכן גם כי יהיו כאלה שאמנם לא יצביעו בעד רוזאן בר עצמה, אבל כן יגלו סולידריות עם חבריה לסדרה שכמובן לא אשמים בדבריה, ויעניקו את קולם לגודמן, גילברט וכדומה.

גם האפשרות הזו היא בגדר ספוקלציה בלבד, וזה המקום להדגיש עד כמה הציוצים הגזעניים עוררו שאט נפש בהוליווד, שביקשה להתנער לחלוטין מן הקומיקאית הסוררת. שונדה ריימס, קומיל נאנג'יאני, ג'וליאן מור, בריאן קרנסטון, מיני דרייבר, אוונה דוורני, דון צ'ידל ואחרים - כולם הביעו התנגדות נחרצת לאמירותיה של הבדרנית השנויה במחלוקת ותמיכה מוחלטת בסנקציות נגדה. נוסף לכך, גם הסוכנות בה הייתה חתומה הוקיעה אותה משורותיה.

"למה מותר להגיד 'קוף' על טראמפ?"

אך כמובן שצריך לזכור שתעשיית הבידור היא לא תמונת מראה של החברה האמריקנית המפולגת והמפוצלת, וברשת היו גם לא מעטים שהגנו על בר, לרוב בטיעונים דמגוגיים. הטענה המרכזית היתה על כך שלא ננקטו בעבר צעדים דומים נגד הקומיקאי ביל מאהר, אף שהשווה בין הנשיא טראמפ לקוף - הצטדקות המתעלמת מכך שאי אפשר להקביל זאת להשוואה של אשה שחורה לקופה, מה עוד שהקומיקאית הוסיפה חטא על פשע ועשתה כך תוך שימוש בסרט "כוכב הקופים", שהוא בכלל אלגוריה על גזענות נגד שחורים. כלומר, שיא ההשתנה מן המקפצה.

טענה נוספת היתה כנגד דיסני, לא רק הבעלים של ABC אלא גם של ESPN, שלא פיטרה את קית' אולברמן אף שכינה את הנשיא טראמפ "נאצי". בקיצור, לדברי המגיבים מנגד, התרבות האמריקנית לוקה בצביעות ועושה איפה ואיפה: מתנכלת למי שפוגע ביועצות של אובמה אבל מאפשר פתחון פה משלוח רסן למי שמלעיז על טראמפ.

בסופו של דבר, גם הנשיא עצמו הגיב - ובעוקצנות כמובן. כמעט יממה לאחר ההכרזה על ביטול הסדרה, הוא התייחס לכך שבוב איגר, מנכ"ל דיסני, התקשר לג'ארט לבשר לה ראשונה על הצעד והבהיר לה כי התאגיד לא יסבול הערות כמו של רוזאן: "וואלה, הוא אף פעם לא התקשר לדונלד ג'יי. טראמפ (השימוש בגוף שלישי במקור) להתנצל בפניו על הדברים ה-א-י-ו-מ-י-ם (ההדגשה במקור) שנאמרו עליו בערוץ. אולי סתם פספסתי את השיחה?"

ובואו לא נשכח את הקורבן

ואחרי כל ההשלכות וההתפתחויות, אסור לשכוח את הקורבן עצמה, ואלרי ג'ארט: המקורבת לאובמה, ובמקרה גם אישה שחורה ומוסלמית, בה ירתה רוזאן את חיציה.

ג'ארט התראיינה אמש (שלישי שעון ארצות הברית) לתקשורת האמריקנית והגיבה על הדברים: "אני עצמי בסדר", אמרה, "אבל אני דואגת לכל האנשים שאין להם מעגל של חברים ושל עוקבים שיבואו להגנתם - אנשים שחווים גזענות יומיומית. אני חושבת שהרגע הזה צריך להפוך ללקח לכולנו, שנלמד ממנו".

הריאיון של ג'ארט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully