וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העשירים שמרגישים שיש להם זכות: הסדרה החדשה של HBO

שחר פלד, ניו יורק

3.6.2018 / 0:11

הדרמה החדשה של HBO, שמגיעה במקביל גם לישראל, מציבה במרכזה משפחה שהיא בת דמותן של האימפריות המשפחתיות ששולטות כיום בשווקי התקשורת בכל העולם, ושופכת אור אל תוך מסדרונות אפלים של תככים ומזימות שרק קרובי משפחה יכולים לבשל. שחר פלד שוחחה עם כוכבי ויוצרי הסדרה

הסדרה "יורשים" של HBO. HBO,
תככים ומזימות שרק קרובי משפחה יכולים לבשל. "יורשים"/HBO

תחת ההגדרה המילונית של הביטוי "סכין בגב" מופיעה התמונה של משפחת רוי. זוהי משפחה פיקטיבית אמנם - הנמצאת במוקד הסדרה החדשה של HBO, "יורשים" (משודרת החל מיום שני בצמוד לארה"ב ב-HOT, yes וסלקום TV) - אבל היא בת דמותן של האימפריות המשפחתיות ששולטות כיום בשווקי התקשורת בכל העולם, והיא שופכת אור אל תוך מסדרונות אפלים של תככים ומזימות שרק קרובי משפחה יכולים לבשל.

במרכזה אב המשפחה, איל התקשורת לוגאן רוי (זוכה האמי בריאן קוקס), שבפרק הראשון חוגג את יום הולדתו ה-80. בעודו שולט במשפחתו ובקונגלומרט שהקים ביד רמה ובפה מתובל פקודות וקללות, הוא מתחיל לאבד שליטה על מצבו הבריאותי. אל הריק שלכאורה נוצר נכנסים ארבעת ילדיו: בראשם קנדל (ג'רמי סטרונג המצוין מ"מכונת הכסף") שהיה עד כה מספר שתיים בחברה וחיכה בסבלנות לתורו; רומן (קירן קאלקין, כבר מזמן לא רק אח של) הפוץ חסר המעצורים, או מה שנקרא בעגה המקצועית דושבאג; שיב (שרה סנוק) הבת היחידה שמנסה להוכיח לעצמה, ולאביה, שהיא מסוגלת לבד; והאח הבכור (אלן ראק מ"ספין סיטי") שממש לא מעוניין להיות חלק מעולם העסקים הדורסני.

הסדרה "יורשים" של HBO, קירן קאלקין. HBO,
מזכיר את דמותו בסדרה. קירן קאלקין, "יורשים"/HBO

"יש הרבה מגבלות ביצירת סדרה על משפחות אמיתיות, צריך מאוד להיזהר", מספר יוצר ותסריטאי הסדרה ג'סי ארמסטרונג, שעבד עליה עם הבמאי זוכה האוסקר אדם מקיי ("מכונת הכסף"). השניים ניסו בעבר לכתוב תסריט על המיליארדר רופרט מרדוק, שמחזיק במעצמת המדיה "ניוז קורפ" והתמודד ב-2011 עם שערוריית האזנות הסתר שביצע אחד העיתונים שבשליטתו, אבל הפרויקט לא צלח. את ההשראה ל"יורשים" ספג ארמסטרונג מהתחקיר שביצע על מרדוק ומשפחות מדיה אחרות כמו משפחת רדסטון (בעלת השליטה על CBS ו-Viacom) ומשפחת דיסני (אולפני דיסני וחברת ABC), וגם מצפייה בסדרה התיעודית "הג'ינקס" שעקבה אחר המיליונר-רוצח רוברט דרסט.

"המחשבה על אנשים עשירים וממה אתה יכול להתחמק אם אתה עשיר" עניינה את ארמסטרונג במיוחד, כמו גם ציטוט שחזר ונאמר על ידי מרדוק ורדסטון כשנשאלו, בנפרד, על תכניות הירושה שלהם. על פי דיווחים שניהם ענו, באופן כמעט זהה: "אני לא צריך תוכנית כי לא אמות לעולם". אבל כל עוד הטכנולוגיה לחיי נצח עדיין בשלבי פיתוח, סוגיות המורשת והירושה הן הכוח המניע של הנפשות הפועלות - במציאות ובסדרה. חובבי עולם המדיה ודאי יאתרו את הקווים המקבילים לסיפורם של מרדוק וילדיו, אבל השחקן הסקוטי הוותיק בריאן קוקס דווקא רואה הקבלות למשפחה אחרת שזורות לאורך פרקי הסדרה.

עוד באותו נושא

ביל היידר: "אני שחקן די גרוע, אז 'בארי' באה לי טבעי"

לכתבה המלאה
הסדרה "יורשים" של HBO, היאם עבאס. HBO,
יודעת להשתלב בכל מצב ומקום. היאם עבאס, "יורשים"/HBO
"יש ילדים שמרגישים שיש להם כל זכות, קצת כמו הזוג שהגיע אליכם לישראל", אומר בריאן קוקס, ומתייחס כמובן לאיוונקה טראמפ וג'ארד קושנר, "ואתה תוהה מי אלה האנשים המזוינים האלה ובאיזו זכות הם באים להכריז על שגרירות אמריקאית בעיר, בזמן שחורבן מתרחש לא רחוק משם"

"יש ילדים שמרגישים שיש להם כל זכות, קצת כמו הזוג שהגיע אליכם לישראל", הוא אומר, ומתייחס כמובן לאיוונקה טראמפ וג'ארד קושנר, "ואתה תוהה מי אלה האנשים המזוינים האלה ובאיזו זכות הם באים להכריז על שגרירות אמריקאית בעיר, בזמן שחורבן מתרחש לא רחוק משם". לטענת קוקס בן ה-71, ששורשיו ב"להקה השייקספירית המלכותית", הסדרה היא למעשה עיבוד מודרני של המחזה הטרגי "המלך ליר", בה ההורה לא דאג כמו שצריך לחינוך ולגידול הילדים. "פריבילגיה מובילה לתחושה שמגיע להם והם יכולים לעשות מה שהם רוצים, אז הם מתנהגים בצורה שהיא מרתיחה".

בשביל שחקן צעיר מדובר בהזדמנות מצוינת. "זה ממש כיף לגלם מישהו שאומר ועושה כל העולה על רוחו כי פשוט אין לכך שום השלכות, כי הוא כל כך עשיר", קאלקין אומר. "לרומן אין את החלק הזה במוח שאומר 'אולי אל תאמר את זה? אולי זה יעצבן מישהו?' אז זה מאתגר אחר כך לחזור הביתה ולחסום את החלק הזה מהחיים האמיתיים".

קצת כמו בסדרה, קירן קאלקין גדל בצל אחיו הגדול מקולי, שהתפרסם בשנות ה-90 עם סרטי "שכחו אותי בבית" ומאז, ובכן, קצת נשכח. אבל קירן בן ה-36, שגם היה ילד-שחקן (ואף שיחק לצד אחיו ב"שכחו אותי בבית"), הצליח לתחזק קריירה לא רעה מאז בסרטים כמו "אבי הכלה", "סקוט פילגרים נגד העולם" ו"איגבי" (עבורו היה מועמד לגלובוס הזהב) ואף הבליח בעונה השנייה של הסדרה המצליחה "פארגו".

"מאוד התחברתי לדינמיקה המוזרה הזאת בין האחים בסדרה", קאלקין אומר. "ארבעתנו מאוד שונים כשחקנים וכדמויות, ולי במציאות יש שישה אחים וכולנו שבע צורות שונות של שיגעון, כך שאני בהחלט שואב גם מזה".


מחפשים המלצות או רוצים להמליץ על סדרות חדשות? רוצים סתם לדבר על טלוויזיה? הצטרפו לקבוצה שלנו בפייסבוק, שידור חופר

הסדרה "יורשים" של HBO, בריאן קוקס. HBO,
פריבילגיה מובילה לתחושה שמגיע להם. בריאן קוקס, "יורשים"/HBO

לצוות השחקנים המרשים הצטרפה גם היאם עבאס, זוכת פרס אופיר לשחקנית הראשית בסרט הישראלי "עץ לימון". במקור מנצרת, עבאס חיה בצרפת מאז שנות ה-80 והיא טווה חיבור אל הדמות המסתורית שהיא מגלמת, מרשה, אשתו השלישית של אב המשפחה, אותה היא מכנה "האלמנט הזר".

"אני יודעת להשתלב בכל מצב ומקום שאני צריכה, ובעיניי מרשה היא גם אדם כזה", עבאס אומרת. "אני לא צריכה להתאמץ כדי להבין או לפרש אותה. היא אדם שראה עולם, מדבר מספר שפות, מגיע מרקע שונה, טעון בהיסטוריה וקונפליקט. היא חלק מהעסק המשפחתי, ולמרות שאינה הולכת למשרד, היא בקיאה בנעשה והיא בשליטה כי היא במערכת אמון אמיתית עם האיש שלה".

הסדרה "יורשים" של HBO', אלן ראק. HBO,
לא מעוניין להיות חלק מזה. אלן ראק בתפקיד האח הבכור, "יורשים"/HBO

יחסי אמון ואהבה הם אכן בגדר עוף זר בסדרה. לא רק הסכינים המושחזות שננעצות במטפוריות אל תוך בשר הדמויות יערערו את רכי הלב, אלא גם ואולי בעיקר שטף הנאצות וניבולי הפה שאנשים בעמדות כוח - בייחוד באזור הרובע הפיננסי של ניו-יורק - כה ידועים לשמצה בהם. "ב-HBO זה פאק-פסט (Fuck-fest), אפשר לעשות מה שרוצים", ארמסטרונג צוחק כשהוא מתייחס לחברת הכבלים שאינה כפופה לרגולציית השידור הציבורי האמריקאי.

הגסויות והרוע הם אולי מה שמפרקים את המשפחה הלא-מתפקדת ממילא, אבל הם גם הקו המחבר ואולי המושיע של הדמויות, ואין כמו המדיום הטלוויזיוני כדי לעקוב אחר, איך, אם בכלל, הן משתנות. "זה ריתוך של חווית תיאטרון וחוויה של סרט אל הדבר האהוב עלי, שהוא הסיפור הארוך, כי בו יש את הרגישויות וגם את המסתורין שגורמים לצופה להיות מרותק", קוקס מסכם.


"יורשים" משודרת בימי שני החל ממחר ב-yes, HOT וסלקום TV.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully