וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: התיאטרון הלאומי הבימה פסל את המחזמר משירי אייל גולן

4.6.2018 / 11:27

על רקע המחאה נגד העלאה בקאמרי של המחזמר המבוסס על שירי אייל גולן, לוואלה! תרבות נודע כי היוצר מאור זגורי הציע קודם את המחזמר לתיאטרון הלאומי הבימה - ונדחה. גורם בכיר בהבימה: "לסירוב היה גם נימוק מוסרי. לא היתה סיבה אידיאולוגית או אמנותית להעלות אותו"

עריכת וידאו:ניר חן

פרסום ראשון: התיאטרון הלאומי הבימה פסל את המחזמר "זה אני", המבוסס על שיריו של אייל גולן, שכתב המחזאי מאור זגורי. גורם בכיר בתיאטרון אומר לוואלה! תרבות: "לסירוב היה גם סיבה מוסרית". לאחר הדחיה מצד התיאטרון הלאומי, פנה זגורי לתיאטרון הקאמרי, שכידוע אימץ את המחזמר באופן שנוי במחלוקת, מה שעורר מחאה עזה על כך.

"המחזמר של זגורי הוגש להבימה וההצעה נדחתה", מגלה לוואלה! תרבות גורם בכיר בהבימה. "התנהלו כמה פגישות בעניין ולבסוף הוחלט שלא - מכל הסיבות האפשריות. כל העניין הזה של מחזות זמר שמבוססים על שירים של אמנים, צריכה להיות סיבה חזקה מספיק לעשות אותם. אידיאולוגית, אמנותית. בהצעה המדוברת - זה לא בא לידי ביטוי. לסירוב היתה גם סיבה מוסרית על רקע הפרשה ההיא".

מאיר קוטלר, המייצג את מאור זגורי: "אין תגובה".

הבימה. ראובן קסטרו
התלבטו - ופסלו. תיאטרון הבימה/ראובן קסטרו

מאז שהוכרז על העלאת המחזמר משירי גולן, הובעו מחאות רבות כנגד העלתו על רקע מעורבתו של גולן ב"פרשת הקטינות", בין השאר מצד שחקני ועובדי הקאמרי, פורום יוצרות התיאטרון, התארגנות מורים ואנשי תקשורת. מנגד, מי שהביעה תמיכה במחזמר היא שרת התרבות מירי רגב.

כפי שנחשף אמש בוואלה! תרבות, השחקן והבמאי המוערך דרור קרן, איש תיאטרון הקאמרי, שלח אתמול מכתב חריף למנכ"ל הקאמרי, רן גואטה, וליו"ר הוועד המנהל, עופר שחל, ובו הביע גם הוא את מחאתו על ההחלטה להעלות את המחזמר. בין השאר כתב קרן: שחקן ובמאי הקאמרי, דרור קרן, במכתב למנכ"ל התיאטרון, רן גואטה, וליו"ר הוועד המנהל, עפר שחל, שהגיע לידי וואלה! תרבות: "רציתי לשתף אתכם באיך אנחנו מרגישים, שחקנים ועובדים בתיאטרון, שחשבו שזאת בדיחה. רציתי לספר לכם, לשתף אתכם במבוכה, בתדהמה, ובבושה, שעולה בשיחות שלנו בשבוע האחרון. יש פה, אצלנו בבית, תחושות קשות. תחושה של אובדן דרך וערך. של מכירת חיסול כללית (...) מה הבושה? כשאנחנו מתחבאים מאחורי מילים גדולות כמו 'אמנות', 'חופש הביטוי', ו'פנייה לקהלים אחרים', תוך התעלמות מעוול ושפל מוסרי, מטובת האדם, מטוב ורע, מ'עשה ואל תעשה'. תיאטרון שמתבלבל במקומות האלה חוטא למראה שהוא אמור לכוון אל החברה שהוא חי בה. משמיט את הצידוק לקיומו (...) בשנה שבה בכל העולם, גברים בעמדות מפתח שניצלו נשים רק כי יכלו, מוקעים ומקבלים אות קלון, אצלנו מסתבר הם מקבלים מלוכה. הוד והדר. זה לא תיקון 'מזרחי' כפי שאמרה שרת התרבות, וזו לא 'פניה לקהלים חדשים', זאת קודם כל יריקה בפני הקורבנות של אייל גולן ובפרצוף של כל מי שחושב שזה פסול".

עוד באותו נושא

"המחזמר משירי אייל גולן - יריקה בפרצוף הקורבנות שלו"

לכתבה המלאה
מאור זגורי גוט טאלנט. אבי כהן
בא קודם כל להבימה עם הרעיון - ונדחה. מאור זגורי/אבי כהן
מנכ"ל הקאמרי, רן גואטה. ראובן קסטרו
כרגע, המחזמר עדיין יעלה אצלו. רן גואטה/ראובן קסטרו
אביב גפן אייל גולן קשת יואב צפיר פורמט. דייב שחר
"צריכה להיות סיבה מספיק טובה להפיק מחזות זמר כאלה. הפעם, לא היתה". אייל גולן/דייב שחר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully