וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך הוא שרד את זה: השערוריות המופרעות של אוזי אוסבורן

14.6.2018 / 0:00

לקראת הגעתו של אוזי אוסבורן להופעה בישראל, אנחנו חוזרים אל כמה מהשערוריות הגדולות ביותר שהיה מעורב בהן, בין אם קרו בוודאות ובין אם ככה האגדה מספרת. ההתמכרויות, אינספור המעצרים, מדינות שאסרו עליו את הכניסה אליהן, וכמובן העטלף והיונה שראשיהם קופדו

אוזי אוסבורן. יח"צ,
מועמד רציני לתואר כוכב הרוק הפסיכי ביותר שדרך על פני האדמה. אוזי אוסבורן/יח"צ

איכשהו הצליח אוזי אוסבורן לשרוד את אחת מקריירות הרוק המפוארות והמופרעות שיצא לנו להכיר. בעשור הקודם נחשפנו בעיקר לתדמית המטורללת שטיפח לעצמו כאב המשפחה הלא מתפקדת בסדרת הריאליטי "האוסבורנס" אבל אוסבורן זכה לתהילת עולם כסולן של בלאק סבאת' - אחת מלהקות הרוק החשובות בהיסטוריה, עם קריירת סולו אימתנית שנמשכה מספר עשורים פרועים, ואתה לא זוכה לפרסום כזה רק מללכת לכנסייה בימי ראשון ולתרום לנזקקים. בשיא הפרסום שלו אוסבורן סיפק יותר כותרות מקים קרדשיאן - שלל התמכרויות, נשיכות עטלפים, אינספור מעצרים ומדינות שאסרו עליו את הכניסה אליהן. האיש הוא מועמד רציני לכתר כוכב הרוק הפסיכי ביותר שדרך על פני האדמה, ויש לנו את ההוכחות לכך. טוב, סוג של. חלקן ללא ספק שמועות על דברים שלא בטוח שהתרחשו, אבל הן ללא ספק תורמות למיתוס.

ב-1982 בזמן הופעה אוסבורן נשך את ראשו של עטלף על הבמה, מה שהפך למיתולוגיית הרוק מספר אחת של כל הזמנים. כמו רוב הסיפורים הגדולים בהיסטוריה, גם זה קרה בטעות. מעריץ זרק עטלף לבמה, אוסבורן היה בטוח שמדובר בעטלף פלסטיק ונשך אותו מול קהל של 5,000 איש. היינו מאמינים לו גם לולא עניין היונה שקרה שנה לפני זה, אבל הזריקות נגד כלבת שספג מיד אחרי ההופעה ערערו אותנו קלות, וכנראה גם אותו.

כולם מדברים על העטלף הסלב שחייב לאוסבורן את הקריירה שלו, אבל אף אחד לא מדבר על היונה ששלף בזמן פגישה עם ראשי חברת ההקלטות של CBS ב-1981. הוא רצה להותיר רושם מסוים על עצמו לאנשי היח"צ של החברה, ולכן שלף יונה וערף את ראשה עם השיניים לעיני הנוכחים ההמומים, שכנראה לא רגילים למנהגים של אנגלים.

בלק סבאת' פרצה בעידן שבכותרות היו צ'ארלס מנסון ורציחות של מלאכי הגיהנום, והתפרסמה עם שירים כמו "Paranoid" ,"War Pigs" ו-"Iron Man", שהניחו את היסודות למוזיקת המטאל והרוק הכבד וקבעו גם את הסטנדרט לחיי הוללות. בשיאם דרשו חברי הלהקה וקיבלו סעיף בחוזה שמימן להם קוקאין בסך 75 אלף דולר שהוטס אליהם לכל מקום במטוס פרטי. התקציב היה חודשי.

עוד באותו נושא

הכול או כלום, עד המוות: האובססיות המטורפות של האמנים הגדולים

לכתבה המלאה

ב-1984 יצאה בלק סבאת' לסיבוב הופעות משותף עם מוטלי קרו. הלהקות עשו הנג באוטובוס ועשו מה שלהקות רוק עושות בזמנן הפנוי - הסניפו חצי מקולומביה וניסו להגעיל אחד את השני כמו האנשים הבוגרים שהם. בהזדמנות הזו הסניף אוסבורן שורה של נמלים שנקלעה לסיטואציה לתומה, וזכתה לטיול חייה במערות האף של אוסבורן. המקור לסיפור הוא טומי לי, אחד שאם הוא זוכר לך משהו, כנראה הרשמת אותו באמת.

בימים הפרועים ביותר של אוסבורן, היה זה עניין שבשגרה שהיה מתעורר ולא זוכר מה קרה בלילה שלפני. על כן לא התרגש כשהתעורר בתא כלא אלא היה בטוח שזו בדיחה שהוצאה מהקשרה, עד שהשוטר בישר לו שהוא מואשם בניסיון לרצח של שרון אוסבורן אשתו. אוסבורן לא זיהה אותה בלילה וחשב שהיא פורץ.

בלאק סבאת'.
כמה הרס. בלאק סבאת'

בערב אחר, כשאוסבורן אמור היה לצאת להופעה, שרון העלימה לו את כל הבגדים בניסיון למנוע ממנו לצאת. לא רק שזה לא עזר, אוסבורן נעצר בטקסס לבוש בשמלה של שרון כשהוא משתין על אתר היסטורי. הוא לא הורשה לנגן בסן אנטוניו למעלה מעשור אחרי האירוע.

ב-1978 כמעט נוצר השיקוץ "בלק היילן". במהלך סיבוב הופעות של בלק סבאת' עם ואן היילן, אוסבורן נעלם בנאשוויל. בזמן שכולם חיכו לדרישת כופר מהחוטפים שלו, דיוויד לי רות, סולן ואן היילן, כמעט עלה להופיע במקומו, אלא שהתברר כי הוא לא יודע את המילים לשירים של הלהקה. אוסבורן, שפשוט התעלף במלון הלא נכון, חזר והופיע כמתוכנן. העולם ניצל.

ייתכן שהסיפור האהוב עלינו סופר על ידי טוני איומי, גיטריסט בלק סבאת', באוטוביוגרפיה שלהם. זוכרים את הפעם ההיא שהחבר שלכם נכנס עם כריש אמיתי לחדר מלון שלכם ושבר את הכל ? אז לטוני יש כזה סיפור.

בזמן סיבוב הופעות בגרמניה, אוסבורן השתכר במסעדה, התפשט ועלה על השולחן עירום. הוא לא הוזמן לגרמניה במשך כמה שנים טובות לאחר מכן.

אוסבורן הוזמן לארוחה רשמית בבית הנשיא בתקופת כהונתו של ג'ורג' בוש, וצרח על 1,800 אורחים כשהוא שיכור כלוט. בימיו של טראמפ אירוע כזה מתקבל על הדעת, אבל באייטיז עוד כיבדו את המעמד.

כששודרה סדרת הריאליטי "האוסבורנס", אוזי היה נוהג ליטול 25 כדורי ויקודין ביום (משכך כאבים במרשם רפואי) בנוסף ל-42 תרופות נוספות. רשימת הסמים שהצהיר עליה כוללת הרואין, LSD, קוקאין, משככי כאבים במרשם ועוד. לא נותר לנו אלא למחוא כפיים לכבד שלו שעמד במשימה בהצלחה.

אוזי אוסבורן, קלי אוסבורן, רוב אוסבורן, שרון אוסבורן. Jason Kempin, GettyImages
גם המשפחה לא טמנה ידה בצלחת. האוסבורנים/GettyImages, Jason Kempin

רק לאחרונה אוסבורן והגיטריסט המיתולוגי שלו זאק וויילד (שמגיע איתו להופעה בארץ) זרקו מסך טלוויזיה בגודל 50 אינץ' מחדר במלון בקומה התשיעית. המלון חייב אותם ב-38 אלף דולר על הנזק.

ב-2004 אוסבורן מת והוחזר לחיים אחרי תאונת דרכים קשה, כשהטרקטורון שלו התהפך בנסיעה בשטח. אוסבורן היה בתרדמת במשך שמונה ימים ובאורח פלא התעורר, כי מה זה תרדמת אחרי שהיית מעולף עשור מחייך.

כשאתה עושה הרבה סמים, דברים כמו להדליק נפצים במסדרון של מלון נשמעים הגיוניים. כשמגיע חשבון של 200,000 דולר על הנזק ואתה מתעורר בתא מעצר באמצע סיבוב הופעות בינלאומי, טוב, זה עדיין מצחיק.

אוזי אוסבורן יופיע ב-8 ביולי בלייב פארק ראשון לציון במסגרת סיבוב הפרידה העולמי שלו, עם מופעי פתיחה של אורפנדלנד והגרייט מאשין. כרטיסים ניתן לרכוש כאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully