וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להחזיר עטרה ליושנה: סרט של יוצר "שבאבניקים" על ש"ס יפתח את פסטיבל הקולנוע ירושלים

19.6.2018 / 7:00

"הבלתי רשמיים", סרטו המסקרן של אלירן מלכה המבוסס על סיפורה של ש"ס, יוציא לדרך את פסטיבל הקולנוע ירושלים בשלהי יולי הקרוב. "אי הכלבים", סרט האנימציה המוערך של ווס אנדרסון, ינעל את החגיגה בעיר הבירה

יח"צ - חד פעמי

לראשונה מזה שנים, סרט ישראלי יפתח את פסטיבל הקולנוע ירושלים, שיתקיים כמיטב המסורת בקיץ הקרוב. משבצת הפתיחה של האירוע נחשבת אחת היוקרתית בתעשייה המקומית, ובשנים האחרונות איישו אותה סרטים בינלאומיים שהוקרנו קודם לכן בתחרות הרשמית של פסטיבל קאן. הפעם, נפל הכבוד בחלקו של "הבלתי רשמיים", סרטו העלילתי הארוך הראשון של אלירן מלכה, יוצר הלהיט הטלוויזיוני "שבאבניקים".

הסרט מתרחש בירושלים, שנת 1983, ומתבסס על סיפורה של תנועת ש"ס. במרכז העלילה עומד בעל בית דפוס עם חוש צדק מפותח, המקים רשימה חרדית-מזרחית שתרוץ לעירייה. עם הזמן, הוא ואנחנו נגלה כי אמונה, יושרה ופוליטיקה לא הולכות ביחד.

לפי הדיבור בתעשייה, הסרט מרשים ומרתק גם באמירותיו וגם בצורת עשייתו. נוסף לכך, הוא מציג צוות שחקנים משובח: שולי רנד, שלא נראה על המסך הגדול מאז הופעתו ב"אושפיזין" לפני 14 שנה, ובצידו גם יעקב כהן, צחי גראד, יגאל נאור, גולן אזולאי ויואב לוי - וכן אור לומברוזו, שזכתה לפני כחודש בפרס התיאטרון לשחקנית המבטיחה על הופעתה בהצגה "בדמי ימיה", וזהו תפקידה הקולנועי המשמעותי הראשון.

הבלתי רשמיים. ירון שרף,
הקאמבק של שולי רנד. מתוך "הבלתי רשמיים"/ירון שרף

את "הבלתי רשמיים" הפיקה דורי מדיה פארן, והוא יוצג בערב הפתיחה בהקרנה פתוחה לקהל הרחב בבריכת הסולטן, תחת כיפת השמים. זה יקרה ב-26 ביולי, ומיד לאחר מכן ייהנה הסרט מהפצה מסחרית ברחבי הארץ

מעניין לציין כי "הבלתי רשמיים" הוא למעשה הסרט הישראלי הראשון שפותח את הפסטיבל מאז "לצוד פילם" ב-2013. גם "ערבים רוקדים" היה אמור לזכות לכבוד הזה ב-2014, אך הקרנתו במסגרת ערב הפתיחה בוטלה בשל האירועים הביטחוניים באותו קיץ עגום.

הפסטיבל עצמו, שמתקיים השנה מאוחר מהרגיל בשל המונדיאל וסיבות אחרות, יימשך עד החמישה באוגוסט. יוקרנו בו מעל מאה תוצרים, שרובם טרם נחשפו, אבל יחד עם ההכרזה על מה יקרה בערב הפתיחה, נודע גם מה נראה בליל הנעילה. הפעם מדובר ב"אי הכלבים", סרט אנימציית הסטופ-מושן של וונס אנדרסון, שמוקדם יותר השנה פתח את פסטיבל ברלין וזכה לביקורות מהללות.

עוד באותו נושא

ריאיון עם שירה נאור על "שבאבניקים"

לכתבה המלאה
מתוך הסרט "אי הכלבים". פסטיבל ברלין,
מברלין לירושלים. מתוך "אי הכלבים"/פסטיבל ברלין

"אי הכלבים" מתרחש בעולם עתידני, בו מגלות הרשויות את כל ההולכים על ארבע לאי מבודד, ועוקב אחר ילד היוצא לשם כדי לחפש את חברו הטוב ביותר. צוות הדיבוב כולל את בריאן קרנסטון, פרנסס מקדורמנד, גרטה גרוויג, טילדה סווינטון, ג'ף גולדבלום, הארווי קייטל, ליב שרייבר, סקרלט ג'והנסן וביל מוריי. גם סרט זה ייצא כאן לאקרנים לאחר הקרנתו בירושלים.

כמו כן, נחשפו היום כמה אירועים מיוחדים שיתקיימו לראשונה במסגרת הפסטיבל. בין אלה, בולטים "קולנוע מים", המבטיח לאפשר לקהל לצפות בסרטים מתוך סירות שיצופו במימיה של בריכת ענק. נוסף לכך, יהיו שלל הקרנות המוניות במחיר סמלי ובתנאים קונבנציונליים יותר, הופעות של כוכבי היפ-הופ מקומיים ועוד. המשך יבוא.

מתוך הסרט "אי הכלבים". פסטיבל ברלין,
חיכינו חיכינו ובסוף זה מגיע. מתוך "אי הכלבים"/פסטיבל ברלין
מתוך הסרט "אי הכלבים". פסטיבל ברלין,
כל ההיפסטרים יבוא. ומתוך "אי הכלבים"/פסטיבל ברלין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully