וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלכה והגנגסטר: המופע של ביונסה וג'יי-זי נוגע בשלמות

ניר יהב, ורשה

4.7.2018 / 0:25

חזרנו נפעמים מהמופע המשותף של ביונסה וג'יי-זי שראינו בוורשה. במשך שעתיים ורבע ו-36 שירים, לוקחים הפאוור קאפל של עולם המוזיקה את עשרות האלפים למסע מטלטל ומרתק בקרביים של הנישואים שלהם, ומצליחים לכבוש את הקהל בשלל דרכים. בקיצור, אל תעזו לפספס את ההופעה הזאת

ביונסה ג'יי זי. GettyImages
פאוור קאפל. ביונסה וג'יי-זי/GettyImages

האמת חייבת להיאמר מיד בהתחלה: מעולם לא הייתי מומחה גדול למוזיקה של ביונסה או לזו של ג'יי-זי. מעולם גם לא התחברתי אליה בצורה יוצאת דופן. כלומר, אני מחבב מאוד את השירים של השניים - כל אחד בז'אנר שלו כמובן - ואת חלקם אני אפילו אוהב מאוד, אבל מעולם לא דמיינתי שאקפוץ בשיגעון בהופעה שלהם. למעשה, מעולם לא דמיינתי שבכלל ארצה ללכת להופעה שלהם. אלא שכמו שקורה מדי קיץ, גם הפעם מתקיים אירוע מוזיקלי עולמי שקשה להתעלם ממנו, והפעם זה סיבוב ההופעות הבינלאומי המצליח של קווין בי וג'יגה. לאחר שביני לבין עצמי הבנתי שלא אוכל להתעלם מהאירוע, מיהרתי להזמין כרטיס טיסה לוורשה כדי לצפות בצמד שנמצא כעת בעיצומו של סיבוב ההופעות האירופאי שלו. חזרתי משם עם מסקנה פשוטה: אל תעזו לפספס את ההופעה הזאת.

מי שמגיע למופע רואה במה סטנדרטית ומסך לבן ענק עם כיתוב בשחור: OTR2 (ראשי תיבות של שם סיבוב ההופעות שלהם - On The Run 2). אלא שמהר מאוד מתברר לקהל שהבמה המשעממת הופכת לפלטפורמה אדירה של צבעים, ריקודים, אש ומוזיקה מעולה. המופע נפתח עם קטע וידאו מרהיב שמזמין את הקהל להיכנס לתוך סיפור האהבה של "הגנגסטר והמלכה". ומה אין בקטע הווידאו הזה? יש בו הכול: סמים, זעם, בגידות, ילדים, תינוקות, מרדפים, משטרה, נצרות, ילדות, בגרות, קיטש, שנאה, חתונה, ואהבה. הרבה הרבה אהבה.

ביונסה ג'יי זי. GettyImages
למרות הקיטש זה עובד.ביונסה וג'יי-זי/GettyImages

מיד אחרי הקרנת הווידאו הראשון ולקול צרחות הקהל, יורדים ביונסה וג'יי-זי אל הבמה באמצעות מעלית (רמז עבה לתקרית המעלית האלימה שאירעה ב-2014, שבמהלכה תקפה סולנג', אחותה של ביונסה, את ג'יי-זי) כשביונסה לבושה בשמלה בצבע חום, וג'יי בבגדים לבנים מכף רגל ועד ראש. הם פותחים בביצוע משותף לשירו של ג'יי-זי, "Holy Grail", כשאת מקומו של ג'סטין טימברלייק תופסת קווין בי. משם הם ממשיכים ללא שהות לשיר "Part 2" של הראפר, ומיד לאחר מכן ללהיט הענק של השניים "Bonnie and Clyde".

המופע של ביונסה וג'יי-זי שונה מכל מופע מוזיקלי שהורגלנו אליו. הוא שובר את המבנה המוכר של שיר שאחריו מחיאות כפיים וחוזר חלילה, ובמקום זאת מספק לקהל ירי מאסיבי של שיר אחרי שיר אחרי שיר - ירי שמופרע לעתים על ידי קטעי הווידאו על אודות חייהם של השניים. הצמד לא מאפשר לעשרות האלפים שהגיעו להופעה להשתעמם ולו לחלקיק של שנייה. במשך שעתיים ורבע הם שרים 36 שירים ולוקחים את הקהל למסע מטלטל ומרתק בתוך הקרביים של הנישואים שלהם. זאת רכבת הרים מדויקת מאוד שיודעת להניח את הקהל במקומות ספציפיים, לספק הצצה לרגע מסוים, לטשטש רגע אחר, לרגש, לטלטל, להפתיע, להצחיק, ולגרום לאלפים ברגע אחד לצרוח מהתלהבות או להשתולל מרוב שמחה. גם בשירים הפחות-מוכרים (והיו, ברוך השם, לא מעט כאלה) הקהל נותר דרוך, סקרן ומהופנט. רק כדי לסבר את האוזן, ביונסה לא שרה את "Halo" (!) ולא אף אחד מהלהיטים של דסטיניז צ'יילד. ועדיין, הפה נותר פעור לכל אורך ההופעה.

עוד באותו נושא

אפקט שחור: "Everything is Love" חופר באהבה ובמגלומניה של ביונסה וג'יי זי

לכתבה המלאה
ביונסה ג'יי זי. GettyImages
הגנגסטר והמלכה. ביונסה וג'יי-זי/GettyImages

בשנים האחרונות הגיעו לישראל לא מעט זמרים בינלאומיים שהציגו סטנדרט גבוה מאוד מבחינה הפקתית. ההופעה של ביונסה וג'יי-זי בוורשה חשפה בפנינו כמה מעט ראינו ולאן עוד ניתן לשאוף. בין שני מסכי הענק בצדי הבמה נבנה קיר ריבועים ענק, שבתוך כל אחד מהם הופיע נגן או רקדן שהוסיף צבע להופעה הצבעונית ממילא, ולעתים ביונסה וג'יי-זי בעצמם קפצו במפתיע לאחד הריבועים הללו. המופע כלל גם שימוש נרחב בבמה צפה שהתקרבה למרכז האצטדיון (ועוררה היסטריה בקרב המעריצות שלפתע ראו את ביונסה קרובה אליהם מאי פעם ולא דרך המסכים), בזיקוקים, באש, ברקדניות נפלאות וכמובן בתלבושות. למעשה, קשה לספור כמה פעמים החליפו קווין בי וג'יגה את בגדיהם.

שלא תטעו: חגיגת הצבעים, הווידאו, הריקודים, התלבושות, הזיקוקים והאש הזו לא גרעה ולו במעט מהחוויה המוזיקלית העצומה שנחוותה בהופעה. מופעי הפירוטכניקה לא האפילו על המהות ולא הביסו את הצלילים. עם קול מושלם ויכולת ריקוד אלוהית (ביונסה), עם מנהיגות אדירה וכריזמה חייתית (ג'יי-זי), שלח הפאוור קאפל של המוזיקה חץ לתוך הלבבות של הקהל וכבש אותו בשלל דרכים. אם יש אירוע מוזיקלי אחד שצריך לראות השנה בעולם, יש לנו יסוד סביר להאמין שההופעה של בי וג'יי הוא האירוע הזה.

ביונסה ג'יי זי. GettyImages
ומאחור - הריבועים ועליהם הנגנים. ביונסה וג'יי-זי/GettyImages
seperator

לרכישת חבילות להופעות של ביונסה וג'יי-זי באירופה, אשר כוללות מלון, טיסות וכרטיס גולדן רינג ניתן לבדוק כאן

ביונסה ג'יי זי. GettyImages
ביונסה וג'יי-זי/GettyImages
ביונסה ג'יי זי. GettyImages
ביונסה וג'יי-זי/GettyImages
ביונסה ג'יי זי. GettyImages
ביונסה וג'יי-זי/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully