וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודש לפרשת הקוקאין: מה קרה לקריירה של יובל המבולבל?

5.7.2018 / 17:00

הוא איבד תפקיד של פרזנטור, הוחרם על ידי עיריית נהריה וערוץ "הופ" מתלבט אם לחדש איתו חוזה. מנגד, ההופעות מפוצצות והסרט בכיכובו יעלה כמתוכנן. חודש לאחר פיצוץ פרשת הקוקאין והבילויים המפוקפקים בדקנו מה קרה לקריירה של כוכב הילדים הענק

צילום: ניב אהרונסון עריכת וידאו:ניר חן

יובל שם טוב, המוכר יותר כיובל המבולבל, אוהב להזכיר בהופעותיו את העיר הבבלית "נהרדעא". אבל ייתכן שאת העיר הצפונית נהריה הוא כבר פחות מחבב. לוואלה! תרבות נודע כי עיריית נהריה החליטה לא להזמין את שם טוב להופעה במסגרת אירועי הקיץ בעיר בשל פרשת הקוקאין והבילויים המפוקפקים שנקשרה בשמו של כוכב הילדים הנערץ. דובר העירייה אישר את הפרטים.

הקריירה של שם טוב חטפה מהלומה נוספת בעקבות פרשת הקוקאין, כאשר הוחלט להוציא את דמותו של יובל המבולבל מהקמפיין הפרסומי של "Resultz" (תכשיר נגד כינים לילדים) של חברת לפידות, כך טוען גורם המקורב לחברה בשיחה עם וואלה! תרבות. מדובר בקמפיין רחב היקף שכלל בין השאר סרטוני רשת ומודעות בבתי מרקחת - שהוסרו לאחר פיצוץ הפרשה.

"הפרסומים על יובל שם טוב הם שערורייה שאין כדוגמתה", מסביר המקורב לחברה. "התכשיר פונה לקהל יעד של ילדים, ויובל עכשיו הוא לא בדיוק המודל הרצוי לילדים. לכן הפסיקו לעבוד איתו, ומחפשים כעת פרזנטור חדש". מקבוצת לפידות נמסר בתגובה: "הופתענו מהפרסומים, ונקבל החלטות בהתאם להתפתחויות".

מחר (שישי) יחלוף בדיוק חודש מאז היום הגורלי בקריירה של יובל המבולבל שבו התפוצצה הפרשה, ונדמה שהכוכב נאלץ להתמודד עם קצת יותר מסתם מהמורה קטנה בדרך. לצד אובדן הקמפיין של תכשיר הכינים והנסיגה של עיריית נהריה מהכוונה להזמינו, גורמים אחרים בתעשייה עדיין מתלבטים אם לשתף פעולה עם שם טוב: החל מערוץ הופ שניהל איתו מערכת יחסים הדוקה ועד לבתי מלון מסוימים באילת שעדיין לא בטוחים אם יזמינו אותו השנה לככב במופעי הקיץ.

אבל אין צורך לשלוף עדיין את הממחטות, שכן לצד החריקות נראה שרוב העסקים של שם טוב מתנהלים כרגיל. ההופעות ממשיכות להתקיים והאולמות ממשיכים להתמלא. "האגדה התבלבלה", מופע ילדים לצד צמד "הקלמרים" (אודי ואביעד) שיוצג במלון ישרוטל רויאל גארדן באילת פעמיים בשבוע - הוא דוגמה מובהקת להצלחה של שם טוב שעדיין מצליחה לתפקד. גם המופע "מעשה בחמישה בלונים" מצטייר כהצלחה. אין פלא ששם טוב מיהר לפרסם ברשתות החברתיות את לוח ההופעות העמוס שלו הקיץ. בנוסף, סרט בכיכובו, "יובל גיבור בעננים", יעלה כמתוכנן בחודש הבא.

אין ספק שהמותג "יובל המבולבל" נפגע, אך קולות המחאה ברשתות החברתיות על אורח חייו המפוקפק לכאורה לא הורגשו כפי שניתן היה אולי לצפות. כך שהקריירה של מר עגבנייה אולי נחתכה קלות, אך בהחלט לא נקצצה דק ובטח לא הפכה לקטשופ.

עוד באותו נושא

"רכש סמים בהזדמנויות שונות": יובל המבולבל יעיד נגד נאשם בסחר בסמים

לכתבה המלאה
יובל שם טוב, יובל המבולבל, מגיע לביצה. ראובן קסטרו
יובל שם טוב/ראובן קסטרו

"עוקבים ושוקלים את המשך שיתוף הפעולה איתו"

"הפרסומים האחרונים מאוד מטרידים את מנהלי ערוץ הופ. נוצר דיסוננס בין יובל המבולבל האדם לתכנים שלו בערוץ. אנחנו עוקבים ושוקלים את המשך שיתוף הפעולה איתו, ועוד אין הכרעה איך לנהוג"

"לגדול בידיים טובות" הוא הסלוגן שמזוהה עם ערוץ "הופ", אך מאז הפרשה יש לא מעט הורים שסבורים שילדיהם לא מופקדים בזרועות הנכונות בתקופה האחרונה, לפחות במישור החינוכי.

גורמים בתעשיה טוענים כי בהופ היו התלבטויות אם לחדש לשם טוב את החוזה, אולם בערוץ לא מאשרים ולא מכחישים זאת. במקביל, גורם בערוץ הסביר לוואלה! תרבות, כי הפרסומים האחרונים "מאוד מטרידים את מנהלי הערוץ. נוצר דיסוננס בין יובל המבולבל האדם לתכנים שלו בערוץ. אנחנו עוקבים ושוקלים את המשך שיתוף הפעולה איתו, ועוד אין הכרעה איך לנהוג".

בפנייה לאלונה אבט, מנכ"לית ערוץ הופ, בשאלה האם ימשיכו לעבוד עם שם טוב על רקע הביקורת, השיבה אבט בכתב: "השאלה לגבי יובל שם טוב אינה רלוונטית מכיוון שלא צפויות הפקות חדשות בהשתתפותו. כרגע מוקרנים רק שידורים של הפקות קיימות".

לוואלה! תרבות נודע, כי פסטיבל הופ קטנטנים בכיכובו של יובל שם טוב (ולצדו דוד חיים ומולי וצומי) שתוכנן להתקיים בהיכל התרבות בתל אביב בסוכות, נדחה לפסח. גורמים בעולם הבידור לילדים מעריכים שאחת הסיבות לדחייה היא הפרסומים המביכים על שם טוב. האמנם? "הדחיה התקבלה מטעמים הפקתיים בלבד, ללא שום קשר לכל השמועות סביב יובל המבולבל", מכחיש שי יוכלמן, מבעלי חברת ההפקות "יוכלמן-אשר", המפיקה את הפסטיבל.

יובל המבולבל. ניר פקין
יובל שם טוב/ניר פקין
מנכ"ל דן פנורמה באילת: "טרם קיבלנו החלטה אם לבטל או לא לבטל את ההופעה שלו. אנחנו עוד מטכסים עצה בנושא ובוחנים את האפשרות לקיום ההופעה לצד חלופות אחרות"

גורם נוסף בתעשייה טען בפני וואלה! תרבות, כי הופעתו המתוכננת של שם טוב במלון דן פנורמה שבאילת, שנקבעה לסוף השבוע של ט' באב, בוטלה אף היא בעקבות פרשת הקוקאין. בשיחת טלפון לשירות הלקוחות של המלון אישרו כי שם טוב לא יופיע. עם זאת, בשיחה נוספת עם גיא אדירן, מנכ"ל בית המלון, נטען כי עדיין לא התקבלה החלטה סופית בנושא: "טרם קיבלנו החלטה אם לבטל או לא לבטל את ההופעה שלו. אנחנו עוד מטכסים עצה בנושא ובוחנים את האפשרות לקיום ההופעה לצד חלופות אחרות".

"יובל גיבור בעננים" הוא השם האירוני של סרט חדש לילדים בכיכובו של שם טוב, בבימויו של אביעד קידר. לצדו של שם טוב משחקים עודד פז, ורד פלדמן ולירית בלבן. בשיחה עם וואלה! תרבות, קידר הסביר כי הסרט יעלה כמתוכנן בחודש אוגוסט. "יובל איש מדהים, אין אנשים כאלה", אומר קידר. גם מטעמו של המפיק משה אדרי נמסר כי לא יחול שינוי במועד עלייתו לאקרנים.

בעוד ששם טוב מוחרם על ידי עיריית נהריה, הוא צפוי להופיע בעיריות אחרות ובהן אשקלון ואשדוד. בתשובה לשאלת וואלה! תרבות איך מתיישבת הזמנה של שם טוב להופעה בפני ילדים על רקע הפרסומים המביכים, דובר עיריית אשדוד הסביר: "תכנית הקיץ באשדוד נסגרה כבר לפני כמה חודשים, הרבה לפני הפרסומים בנדון. ככל הידוע לנו, עד כה לא הוגש כתב אישום וברור כי מבחינה חוזית איננו יכולים לבטל את ההופעה".

חנה ספירס. צילום מסך
יובל שם טוב וראש הממשלה נתניהו/צילום מסך
seperator

"גרם לי לברוח מהצרות"

לפני חודש פורסם לראשונה בכלי התקשורת על חקירותיו של שם טוב, שנחשד ברכישת כמות גדולה של קוקאין באמצעות רשת של סחר בסמים, שחבריה חשודים בהפצתם. גם בחברת החדשות פורסמה גרסתו של שם טוב מתוך חקירותיו באזהרה. במהלכן התוודה כי צרך סמים ועשה בהם שימוש ברגעי משבר: "זה גרם לי לברוח מהצרות", צוטט בחקירתו. כמו כן, חלק מההתכתבויות בין שם טוב ומאור עלל (החשוד בסחר בסמים) נחשפו.

כשנשאל לגבי התדירות בה הוא צורך קוקאין, ענה: "אני לא זוכר, אולי חמישים פעם בשנה" והוסיף: "זה עושה לי התרגשות, ריגוש ובריחה מהמציאות". יש לציין כי שם טוב נחקר גם בחשד לתיווך בין מכריו לסוחר הסמים שלו.

כשבוע לאחר חשיפת הפרשה, פרסם רז שכניק במוסף "7 לילות" (ידיעות אחרונות) כתבה שעוסקת בהרגלי הצריכה של כוכב הילדים וטען כי הוא מבזבז עשרות אלפי שקלים בחודש על קוקאין. בכתבה תוארו גם "בילויים מפוקפקים בבתי מלון" ודווח על חובות כבדים אליהם נקלע, שהוערכו בסדר גודל של כמה מאות אלפי שקלים ועד מיליונים בודדים".

"יום אחד צילמו אותו יוצא ממוסד מפוקפק, אבל איש לא פרסם, ריחמו עליו. זה היה לפני כמה שנים וזה בהחלט משהו שהוא הוציא עליו כסף", צוטט מקורב בכתבה. עוד פורסם באותו עיתון, כי אשתו של שם טוב מודעת לעניין. "הוא הבטיח שיפסיק", ציין החבר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יובל שם טוב/מערכת וואלה!, צילום מסך
ד"ר חיים מהל: "אני מאוד מתפלא שמוסדות המדינה, משרד החינוך והרשות למלחמה בסמים לא קמים ולא צועקים. איפה שרת התרבות שלנו? זה מאוד חמור. עיריות שמזמינות אותו להופיע לא פועלות בסדר"

על רקע הפרסומים המטרידים האלה, העובדה ששם טוב זוכה להצלחה רבה בהופעותיו עוררה את כעסו של ד"ר חיים מהל, לשעבר ראש אגף טיפול ושיקום ברשות הלאומית למלחמה בסמים, תפקיד אותו מילא כ-20 שנה. "בנאדם שעוסק בפעילות תרבותית עם ילדים שמשתמש בקוקאין - זה נשמע רע מאוד", אומר ד"ר מהל לוואלה! תרבות. "אני מאוד מתפלא שמוסדות המדינה, משרד החינוך והרשות למלחמה בסמים לא קמים ולא צועקים. איפה שרת התרבות שלנו? זה מאוד חמור. עיריות שמזמינות אותו להופיע לא פועלות בסדר, אין פה בכלל שאלה. מה המסר שהן מעבירות פה לנוער? הן מעבירות מסר שלמעשה אפשר להשתמש בסמים ובמקביל להופיע בפני ילדים. זה לדעתי רע מאוד".

"לפי התיאורים שלו, יובל משתמש כבד", הוסיף מהל. "קוקאין זה לא הירואין, לא חייבים להשתמש בו כל יום כשמכורים. קוקאין זה בהחלט לא דבר פשוט. זה לא קנאביס. תחת ההשפעה של קוקאין עושים כל מיני דברים. הוא גורם לאלימות ולתוקפנות. זה לא משהו קל הדבר הזה. אני לא יכול להגיד על יובל שהוא תחת השפעת קוקאין עושה אחת, שתיים, שלוש. אבל זה לא ראוי מה שמסתבר שהוא עושה. ולו רק העובדה שהוא עובר על החוק בצורה כזאת".

אלי פיניש מחקה את יובל המבולבל לאחר פרוץ פרשת הקוקאין

"עדיין מוקדם לעשות בדיקה אמיתית של היקף הפגיעה בקריירה שלו"

לא מפתיע שקריירות של אמנים ישראלים לא קורסות בעקבות פרשות דומות, או חמורות יותר. רק נזכיר שפסטיבל חיפה העניק פרס למשה איבגי כשהוא תחת חקירה משטרתית, זאב רווח הדליק משואה על רקע טענות להטרדה מינית ותיאטרון הקאמרי מעלה מחזמר משירי אייל גולן על אף המחאה. כך שכוכב ילדים שצורך קוקאין לא באמת צריך להיות מודאג. אפילו "ארץ נהדרת" פירגנו לו בחיקוי והעניקו לו את השם: "נהרקוס".

יש מי שלא חוסך במחמאות על שם טוב ומודה שהפגיעה בקריירה שלו לא מאוד דרמטית: "אני חושב שהתדמית הציבורית שלו היא של אדם טוב ומקסים, ואני גם מכיר אותו ככזה", מסביר גורם בכיר בתעשיית הבידור לילדים. "מהיכרות אישית ארוכת שנים, הוא אדם מדהים ואני חושב שזה עובר הלאה לקהל. הוא עושה המון טוב ושמח לילדים, שלא לדבר על כל ההתנדבויות שלו. גם אם הייתה פה איזושהי מעידה מסוימת, הקהל שם את הדברים על המאזניים, ובסופו של דבר הוא נשאר אמן שאוהבים לאהוב אותו".

גורם בכיר נוסף מעולם הבידור לילדים, חושב דווקא אחרת: "יובל, על פי פרסומים, עשה שימוש בסם מאוד קשה, לא חוקי ובעליל לא חינוכי, ובכך נתן דוגמא רעה לילדים. הוא מתפרנס מהופעות בפני גני ילדים או עיריות שקונות מופעים לגני ילדים. עכשיו העיריות האלה ישקלו יותר מפעם אחת אם ראוי להזמין אותו או לא. כשמדובר בכוכב ילדים, בודקים בציציות. אין ספק שזה יפגע. אני מעריך שמספר ההופעות שלו בעיריות מאז הפרשה ירד בכ-20 אחוז. לדעתי הפגיעה היא רק במוסדות ציבוריים שצריכים לתת דין וחשבון מוסרי.

"לעומת זאת, מבחינת הקהל שרוכש כרטיסים להופעות שלו, לא היתה שום פגיעה, והוא עדיין מופיע הרבה מאוד. בשלב הזה לדעתי עדיין מוקדם לעשות בדיקה אמיתית של היקף הפגיעה בקריירה שלו. כי הופעות הקיץ נסגרו הרבה זמן מראש, ולכן הלוח שלו מלא. בוא נחכה ונראה אם הוא יקבל בחנוכה מחזמר גדול או לא. אני חושב שמה שקרה עם אייל גולן אחרי הפרשה יקרה גם ליובל - תהיה פגיעה נקודתית מסוימת למשך תקופה, במוסדות ציבוריים ישקלו אם להזמין אותו להופעה, אבל תוך שנה הכל יעבור וישכחו את זה".

seperator

שירלי גולדשטיין מ"מגה הפקות", המייצגת את יובל שם טוב, מסרה: "הנטען כביכול בכתבה אינו תואם את המציאות וזאת בלשון המעטה. יובל שם טוב ממשיך וימשיך לשמח את ילדי ישראל בכישרונו הרב ומתוך אהבה אין סופית לילדים ולעשייתו. הקהל מצביע ברגליו ולוח ההופעות של יובל מדבר בעד עצמו. מאחלים קיץ שמח לכל הורי וילדי ישראל. נתראה על הבמות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully