וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מירי רגב מתעללת בקולנוע הישראלי ורוצה לסתום פיות"

15.7.2018 / 9:59

פרסום ראשון: על רקע הצעת החוק שמקדמת שרת התרבות שתעניק למשרדה את היכולת לשלוט על תקציבי קרנות הקולנוע, יתקיים מחר בכנסת כינוס חירום להצלת הקולנוע ביוזמת הח"כים זנדברג, שלח, יונה ורוזנטל ובהשתתפות עשרות שחקנים, במאים ומפיקים: "נגן על היצירה המקומית"

מירי רגב. ראובן קסטרו
מירי רגב/ראובן קסטרו

פרסום ראשון: על רקע הצעת החוק שמקדמת שרת התרבות מירי רגב להעניק למשרדה את היכולת לשלוט על תקציבי קרנות הקולנוע ובחירה במימון סרטים, יתקיים מחר ב-12:00בכנסת כנס חירום להצלת הקולנוע הישראלי. הכנס יתקיים ביוזמת יו"ר מרצ ח"כ תמר זנדברג, ח"כ עפר שלח (יש עתיד), ח"כ יוסי יונה (המחנה הציוני) וח"כ מיקי רוזנטל (המחנה הציוני). הכנס ייערך בשיתוף קרן הקולנוע הישראלי ואיגוד המפיקים לקולנוע וטלוויזיה בישראל וצפויים להגיע אליו עשרות נציגים ודמויות מובילות מעולם הקולנוע הישראלי ביניהם שחקנים, מפיקים, במאים ותסריטאים.

"למירי רגב יש בעיה", מסרה יו"ר מרצ, ח"כ תמר זנדברג. "יוצרי הקולנוע חופשיים מדי. אולי חלקם שמאלנים. חלק מהסרטים ביקורתיים. האמת היא שמירי רגב כנראה פשוט לא צופה בקולנוע ישראלי. דווקא השנים האחרונות הן שנות פריחה לקולנוע שלנו - הוא ממלא אולמות, זוכה בפרסים ומציג על המסך גיוון תרבותי גדול מאי פעם, אבל מבחינת רגב - מה שווים כל ההישגים אם לא שולטים ביוצרים? יצירה חופשית ועצמאית לא בתכניות של שרת התרבות, שהחליטה הפעם להתעלל באחת התעשיות הישראליות המצליחות והמוצלחות".

וואלה טוק  - הראיון המרכזי עם יעקב אילון ותמר זנדברג 20.3.18. ראובן קסטרו
תמר זנדברג/ראובן קסטרו

ח"כ עפר שלח, יו"ר שדולת התרבות, הוסיף: "‏חוק הקולנוע של מירי רגב הוא חוק רע, שיש בו לא רק ניסיון לשלוט פוליטית בסרטים שייעשו בישראל, אלא גם הטיה לא ראויה של כספי ציבור. החוק כולו מצחין מאינטרסנטיות, בורות וכוחנות. מירי רגב דורכת על ההצלחה של הקולנוע הישראלי ברגל גסה. אני קורא לכל חברי הכנסת שעתיד הקולנוע יקר לליבם, להצטרף אלינו למאבק. אחרת גם הם יהיו שותפים לחיסול הצלחה ישראלית מופלאה".

ח"כ פרופ' יוסי יונה אמר כי רגב "שואפת להיות הצנזורית והקומיסרית של התרבות" וכי "אסור לאפשר לזה לקרות", ואילו ח"כ רוזנטל הוסיף: "מאחורי המשחק המשובח של מירי רגב עומד ניסיון נואל של שרת התרבות להכפיף את הקולנוע למרותה ולדרוס את היצירה הישראלית על מנת לגרוף הון פוליטי. ניאבק במזימתה לסתום פיות ונגן על היצירה המקומית".

עוד באותו נושא

"מירי רגב פופוליסטית, לא דואגת לפריפריה ופועלת משנאה עיוורת"

לכתבה המלאה
ח"כ עפר שלח, אירוע שבתרבות כפר סבא. 21 במאי 2016. ניב אהרונסון
"דורכת ברגל גסה". עפר שלח/ניב אהרונסון

בין עיקרי הרפורמה של רגב, שהוצגו בשבוע שעבר במסיבת העיתונאים: הקמת מאגר לקטורים שיבחנו את התסריטים המוגשים לקרנות הקולנוע, "בדיוק כפי שיש מאגר דירקטורים ומאגר רואי חשבון", כלשון השרה; אפשרות לערעורים בערכאות שונות, פנימיות וחיצוניות, על כל החלטה של כל קרן; מסלול "חוכמת ההמונים", שיפנה תקציבים למען עידוד של סרטים מסחריים תוצרת הארץ שהצליחו בקופות; גיוון יתר בהרכב הלקטורים: 30 אחוז מתוכם יהיו נשים, 40 אחוז יבואו מהפריפריה; הקמת קרן אזורית לעידוד יוצרים מהפריפריה ומיהודה ושומרון; מענקים כספיים ומנגד גם סנקציות, שיעודדו שילוב נשים בהנהלות של גופים קולנועיים וימנעו משך כהונה ארוך של מנהלי קרנות ושל חברי ועד המנהל; ושקיפות מוחלטת בפני הציבור של כל מהלכי הקרנות.

רגב הודתה במסיבת העיתונאים כי רצונה האמיתי היה לבטל תכף ומיד את קרנות הקולנוע כולן, אך כיוון שזו שנת בחירות, אין בכוחה לעשות זאת. "אם הייתי בתחילת הקדנציה, הייתי סוגרת אותן ומקימה במקומן מכון קולנוע לאומי", אמרה. בתשובה לשאלת וואלה! תרבות, איך הלקטורים החדשים יידעו להבדיל בין סרטים ביקורתיים לסרטים שעוברים על חוק הנאמנות, השיבה השרה רגב: "תאמין לי שהם יידעו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully