וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחאה הצליחה? "בחורים טובים" של עומר אדם לא נכנס לפלייליסט של גלגלצ

31.7.2018 / 18:23

נכון לעכשיו, השיר החדש ומעורר המחלוקת של עומר אדם - לא נכנס לפלייליסט הנחשק של תחנת הרדיו. בגלגלצ טוענים כי אין קשר לביקורות החריפות. גם גורמים בסביבת הזמר לא מתרגשים: "לא מתעסקים באישו הזה בכלל"

"בחורים טובים", שירו החדש ומעורר המחלוקת של עומר אדם, לא נכנס היום (שלישי) לפלייליסט של גלגלצ. השיר, שנכתב על ידי איליה רוסליו ויצא ביום שישי האחרון, עורר ביקורת רבה בקהילה הלהט"בית תחת הטענה כי מדובר
בשיר טרנספובי, בעקבות השורה: "הורדנו את הבגדים כמו שמקלפים בננות צהובות, וגילינו בתאילנד שהבנות לא בדיוק בנות".

מגלגלצ טוענים כי "אין שום קשר", אך קשה שלא לתהות האם אי הכניסה לפלייליסט קשורה לביקורות הרבות על השיר, בעיקר כשמדובר באחד הזמרים הכי מצליחים בישראל, שרוב השירים האחרונים שלו נכנסו לפלייליסט של התחנה, ואף זכה במצעד השנתי האחרון של גלגלצ ו-וואלה! NEWS בתור איש השנה.

"עומר הוא לא אמן שצמח בגלגלצ אלא בעבודה קשה של שנים בשטח עם קהל נפלא", אומר גורם מסביבתו של אדם בשיחה עם וואלה! תרבות. "זה לא משהו שאמור להשפיע על הקריירה שלו, כל שיריו האחרונים נכנסו ומעמדו בחוץ איתן. לא כל שיר נכנס לפלייליסט על השבוע הראשון וגם לא השני. השיר עובד בשטח מצויין, יש לו למעלה ממיליון צפיות, הוא מקום ראשון בסרטונים החמים ובכל פלטפורמה אחרת. בסביבתו של עומר והצוות הניהולי לא מתעסקים באישו הזה בכלל".

השיר "אוהבת אותי אמיתי" בביצוע עומר אדם. צילום סטילס: רמי זרינגר,
עומר אדם/צילום סטילס: רמי זרינגר

כזכור, לאחר צאת השיר "בחורים טובים", נשמעו ביקורות רבות כנגדו בשל השורה השנויה במחלוקת. "מילות השיר החדש של עומר אדם הן סוג מאוד מוכר וכמעט בנאלי אפילו של טרנספוביה", אמרה שלשום (ראשון) לוואלה! תרבות אלה אמסט, טרנסג'נדרית ופעילה בעמותת "מעברים". "ברור שכוונת המשורר היא לנשים טרנסיות, שהרבה מאוד גברים מגיעים תאילנד כדי לצרוך שירותי זנות מהן. האמירה 'לא בדיוק בנות' מרתיחה ומתסכלת. היא מתייחסת לנשים טרנסיות, נשים לכל דבר ועניין, שחלק מהזמן שונות גופנית, ושוללת מאיתנו את הזכות שלנו להזדהות כנשים ולחיות בתור בתור מי שאנחנו. השורה זורקת את הזכות הזאת הצדה בשביל הומור מאוד זול, בלשון המעטה".

גם להקת טיפקס מתחה ביקורת על אדם, וכתבה בפוסט בעמוד הפייסבוק שלה אתמול: "עומר אדם, כפרה עליך. גם לנו היתה שורה שבטעות פגעה... בסוף השיר 'פרח השכונות' היו המילים 'יש לך פרצוף טראנסג'נדרי כזה'. ברגע שקלטנו שמישהי נפגעה החלפנו את המילים, ואנחנו שרים 'יש לך פרצוף אינטרקונטיננטלי כזה' או 'יש לך פרצוף אינטרגלקטי כזה'. זה פשוט אחינו, תחליף את המילים בהופעה ובא לציון וציונה גואל וגואלת".

עוד באותו נושא

דנה אינטרנשיונל: "שמחה שעומר אדם חגג בתאילנד עם בנות מכל הסוגים"

לכתבה המלאה
עומר אדם בסמי עופר. אלדד אלוני,
עומר אדם/אלדד אלוני

מנגד, מי שיצאה להגנתו של אדם היא הזמרת דנה אינטרנשיונל, החולקת עם אדם יחצ"ן משותף. "ברור שאני לא מסכימה עם האמירה בשיר, אבל צריך להתרכז במאבקים הנכונים ולא בשטויות", אמרה אתמול לוואלה! תרבות. "אני שמחה שהילד התבגר, נסע לתאילנד עם החברים, וחגג שם עם בנות מכל הסוגים, חוויה שהרשימה אותם כל כך עד שהוא אפילו מספר על זה בשיר. בעיני זו האמירה הכי מקסימה בשיר".

התייחסות נוספת לסערה היתה אתמול בתכנית "פרס ישראל" המגישים ארז טל ועידית הרשקוביץ ברדיו תל אביב. טל אמר על השורה "גילינו בתאילנד שהבנות לא בדיוק בנות", בציניות האופיינית: "אין מה לעשות, זה באמת מאוד פוגע. ולא ככה צריך להגיד את זה. להגיד לכם איך צריך להגיד את זה?", ואז השמיע טל קטע מהבית האחרון של השיר "תפסתי ראש על הבר" של שלום חנוך, שבו הוא שר: "מה ששם הרגשתי זה נכון/ זה לא גברת - זה אדון". "עכשיו זה עובר", סיכמו מגישי התכנית.

יש לציין כי ההחלטה לא סופית וייתכן והשיר יעלה לדיון בוועדת הפלייליסט במהלך השבועות הקרובים.

עומר אדם סרב להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully