וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דנה אינטרנשיונל: "שמחה שעומר אדם חגג בתאילנד עם בנות מכל הסוגים"

30.7.2018 / 12:49

דנה אינטרנשיונל משיקה היום את "מי האיש", שיר וקליפ חדש, לא מתרגשת מסערת עומר אדם - ואפילו יוצאת להגנתו: "ברור שאני לא מסכימה עם האמירה בשיר, אבל צריך להתרכז במאבקים הנכונים ולא בשטויות". צפו בקליפ המרגש החדש

בימוי והפקה: פילמה הפקות צלם: יונתן קובץ' עריכה: סם לביא

מלכת הפופ דנה אינטרנשיונל, יוצאת היום להגנתו של עומר אדם. כל זאת לאחר לא מעט כעסים שהופנו כלפי הזמר אתמול (ראשון) מצד הקהילה הלהט"בית - שהאשימה אותו בטרנספוביה ובהצגת נשים טרנסיות באופן פוגעני בשירו החדש "בחורים טובים" שכלל את השורה השנויה במחלוקת: "וגילינו בתאילנד שהבנות לא בדיוק בנות".

בשיחה עם דנה אינטרנשיונל, שמתקיימת במקביל להשקת "מי האיש", שיר וקליפ חדש של הדיווה שיבוצע על לראשונה על הבמה באירועי מצעד הגאווה בירושלים, מתייחסת אינטרנשיונל לסערת עומר אדם וטוענת כי מדובר בביקורות מיותרות המחבלות במאבקי הקהילה. בהמשך, ציינה את התגייסותו של אדם למען הקהילה במקרים אחרים.

"נכון שבחוקי הפוליטיקלי קורקט החדשים לא מנסחים את הדברים כמו שהוא אמר אותם בשיר", היא מסבירה. "אז מה. אפשר פשוט להסביר ולהגיד. עומר צריך לקבל חיבוק גדול מהקהילה וגם התנצלות. לא צריך להיות כל כך רגישים, אנחנו מספיק בטוחים בעצמנו, ואפשר פשוט להסביר את זה בצורה אחרת. כשהכרתי אותו בפעם הראשונה ב'כוכב נולד' הוא היה עדיין קטין, למרות שהוא נראה בדיוק כמו היום. אני שמחה שהילד התבגר, נסע לתאילנד עם החברים, וחגג שם עם בנות מכל הסוגים, חוויה שהרשימה אותם כל כך עד שהוא אפילו מספר על זה בשיר. בעיני זו האמירה הכי מקסימה בשיר".

דנה אינטרנשיונל בקליפ לשיר "מי האיש". יח"צ,
אפשר פשוט להסביר. דנה אינטרנשיונל מתוך הקליפ החדש/יח"צ

דרכם של עומר אדם ודנה אינטרנשיונל הצטלבה לראשונה כשזאת האחרונה היתה שופטת ב"כוכב נולד". במהלך האודישן של אדם התעורר דיון בשולחן השופטים, היא מצדה, הייתה הראשונה לטעון כי מדובר בבחור שעוד יהפוך לכוכב. "אני נורא שמחה שהילד המאומץ שלי עשה מאז 'כוכב נולד' את הדרך המדהימה הזאת, והפך לאחד הזמרים האהובים בארץ. מי שמכיר אותו יודע שזה לא רק השירים והכישרון אלא גם האופי המיוחד, המקסים והנדיר שלו. עומר שייך לדור שלא עושה עניין מנטייה מינית. זה הדבר הכי טבעי לו, הוא היה הזמר המזרחי הראשון שהופיע במצעד הגאווה והקליט שיר לכבוד זה. ככה שאני חושבת שמה שעשו לו אתמול הוא מיותר ואפילו מחבל למאבק של הקהילה".

נראה שאת עושה לעומר אדם הנחות. את מסכימה עם טענתו בשיר, לפיה בנות טרנסיות אינן בנות?

"ברור שאני לא מסכימה עם זה. ישנן בנות וישנן בנות, וכולן מקסימות ומעניינות בדרכן. אבל אני לא חושבת שהוא התכוון להגיד משהו מעליב, ואנחנו צריכים להתרכז במאבקים הנכונים ולא בזוטות ושטויות. אני רוצה בשם הקהילה לשלוח לו חיבוק".

עוד באותו נושא

זעם בקהילה הלהט"בית על עומר אדם: "שירו החדש - טרנספובי"

לכתבה המלאה
דנה אינטרנשיונל ועומר אדם. רחל וינשטוק, יח"צ,
להתמקד בדברים החשובים. עומר אדם, דנה אינטרנשיונל/רחל וינשטוק, יח"צ

השיר "מי האיש" שיצא היום, המבוסס על תהילים ולחן של ברוך חייט, כולל חמישים נגנים מתזמורת סימפונט רעננה בניצוחו של דודי זבה, עשרים וחמישה ניצבים, חמישה זמרי ליווי, שני מפיקים מוזיקליים ודיווה אחת ויחידה.

"זה היה משהו שחששתי ממנו, כי אני לא באה מהמקומות המוזיקליים האלה. אני אוהבת סאונדים וצלילים אחרים. אבל כששמעתי מה שהמנצח דודי זבה עשה, זה ריגש אותי נורא ואפילו עשה חשק להמשיך את שיתוף הפעולה איתם, ואולי לעשות מופע של השירים האלה עם עיבודים כאלה. נוצר בינינו חיבור ודיברנו על זה. ההרגשה לעבוד עם מנצח ו-50 נגנים היא באמת משהו אחר וחוויה שונה מלהופיע עם חמישה רקדנים חתיכים בלי חולצות. אולי נעשה שילוב בין השניים". מספרת על שיתוף הפעולה הראשון שלה עם סימפונט רעננה.

"כשפנו אלינו מחברת מיקרוסופט לשתף פעולה במצעד בירושלים, החלטנו לעשות משהו שיהיה שונה מהאופי של הדברים שעושים במצעדים בתל אביב ויתאים לירושלים. השיר הזה, שזכור לי מהילדות, מעביר את המסר הכי חשוב של היהדות: 'בקש שלום ורדפהו'. ואני חושבת שאין אמירה יותר חשובה מזו. אני יודעת שזה לא קליפ אופייני למצעדי גאווה, והיה לי חשש שלא כולם יתחברו לזה כמונו. שלחנו את זה אתמול לכמה חברים, וכשגל אוחובסקי התקשר להגיד שהוא בכה כשהוא ראה את הקליפ, נרגעתי. אם לב האבן שלו הצליח להתרגש עד כדי דמעות, אז כנראה שהמסר הצליח לעבור".

דנה אינטרנשיונל ונגני תזמורת סימפונט רעננה מתוך צילומי הקליפ לשיר "מי האיש". רחל וינשטוק,
דנה אינטרנשיונל ונגני תזמורת סימפונט רעננה מתוך צילומי הקליפ לשיר "מי האיש"/רחל וינשטוק

מה יחסך לסערת הפונדקאות ואפליית הגייז?

"אני תמיד מעדיפה להסתכל על חצי הכוס המלאה. בדיעבד יצא מזה משהו מאוד חשוב ואפילו היסטורי. אי אפשר לשנות סדרי עולם ביום אחד, וצריך להבין שכדי לנצח במאבק צריך סבלנות, אורח רוח ואני מאמינה שאנחנו בדרך לשם".


מצעד הגאווה בירושלים מופק על ידי הבית הפתוח בירושלים לגאווה וסבלנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully