וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעוני מחפיר לגיבורת על: רובי רוז היא סיפור סינדרלה שלא זקוק לנסיך

15.8.2018 / 7:43

התעללות מינית, אלימות קשה, עוני מחפיר ויציאה מהארון בגיל 12 הם רק חלק מהסיפור של "באטוומן" הבאה - אז למה המעריצים גרמו לה לסגור את חשבון הטוויטר שלה וחנקו אותה עם הודעות נאצה?

רובי רוז. GettyImages
נפרדה מ-12.8 מיליון עוקבים/GettyImages

החיים של השחקנית רובי רוז תמיד היו נגועים במידה כזו או אחרת בדרמות. הכוכבת ההוליוודית שמתחזקת מראה אנדרוגיני נחשק, היא הרבה יותר מסיפור סינדרלה בתספורת קצרה וחליפות מעודכנות. רק בשנה האחרונה היא התמודדה עם שמועות על הפרעות אכילה, עברה ניתוח פולשני בגב שריתק אותה לכיסא גלגלים, יציאה מהארון בגיל 12 - וכתוצאה מכך נידוי אלים ובריונות, עוני מחפיר, אבא מתעלל וגילוי עריות. עם רזומה מורכב שכזה, לא מפתיע שהיא לוהקה לתפקיד גיבורת העל הלסבית הראשונה. אבל נראה שהמעריצים של "באטוומן", דווקא פחות התלהבו מרעיון.

השבוע נאלצה רוז להיפרד מ-12.8 מיליון העוקבים שלה בטוויטר ולסגור את העמוד הפרטי שלה. כל זאת מאחר שהמעריצים של "באטוומן", החליטו להעלות את רוז כקורבן החדש של שיח פוליטיקת הזהויות. מרגע הכרזת הליהוק שלה לתפקיד, היא נאלצה להתמודד עם טרולינג והודעות נאצה מכוערות. הם טענו שהיא לא מספיק מוכשרת, לסבית או יהודייה כדי להיכנס לנעלי אשת העטלף. וזו רק ההתחלה.

אבל על אפם ועל חמתם, רוז רגילה להיות גיבורת העל של המציאות שלה. תהילה ופרסום לא נראו באופק של השחקנית האוסטרלית שמעולם לא חלמה על בית ספר יוקרתי לאמנויות, רחוקה מהוליווד ותא משפחתי מתפקד. כשהיא חיה מהיד לפה, מורחקת מאביה, מנהלת מלחמת הישרדות עם אמה האמנית. גם המהפך לגיי אייקון מנערה צעירה ורדופה שיצאה מהארון כבר בגיל 12 לא היו משהו שיכלה לדמיין, בטח לא בכל פעם ששכבה על מיטת בית חולים אחרי שחטפה מכות מבריונים בבית הספר. אולי לפעמים הכל כן מסתדר בסוף?

"ג'נדר פלואידיות אומרת שאני לא חייבת להרגיש כאילו אני צריכה לשבת על אחד מהקצוות של הספקטרום. אני יכול להיות בדיוק באמצע וזה מאפשר לי ליהנות מכל מה שטוב בשני המינים", כתבה רוז, שמגדירה את עצמה כג'נדר פלואידית (מונח שמתאר זהות מינית של מי שמרגיש/ה שאין לו/ה מגדר קבוע). מה שהופך אותה לאתגר מעניין וחשוב בשיח המגדרי.

עוד באותו נושא

העונה השישית של "כתום זה השחור החדש" היא שילוב של מרץ מחודש עם עייפות החומר

לכתבה המלאה

לדבריה, לאורך כל גיל ההתבגרות היא דווקא העדיפה לעבור ניתוח לשינוי מין ולהפך לבן. "היינו כל כך עניים כשהייתי ילדה, אבל בכל פעם שמצאתי חמישה סנט מיותרים - העברתי אותם לקופת חיסכון שהוקדשה לניתוח". עם הזמן הודתה רוז שוויתרה על הרעיון, על מנת שתוכל להביא ילדים לעולם בבוא העת. במקום זה היא מטפחת לוק אנדרוגיני לוהט ונחשק במיוחד בעולם האופנה, שמעדיף לטשטש את גבולות המגדר ככל שניתן. כך החיסרון והבושה הפכו ליתרון שהעניק לה כניסה חלקלקה יותר לעולם האופנה.

באופן הזה, בשנת 2002 המזל של רוז התחיל סוף סוף להאיר לה פנים. המראה הייחודי שלה זימן לה לא מעט עבודות דוגמנות ופרסים בתחרויות יופי מקומיות. היא הופיעה בכל המגזינים הנחשקים: "ווג", "מארי קלייר", "קוסמופוליטן" ו"מקסים". היום היא כבר מוכרת יותר בתור הפנים של מותג הטיפוח "אורבן דקיי", ובמאי של שנה שעברה הייתה הפרזנטורית של ליין תכשיטי היוקרה של "סברובסקי". במקביל, השתתפה בתחרות הטופ מודל האוסטרלית ובערוץ MTV אוסטרליה. ב-2009 קטפה פרס נוסף במסגרת טקס פרסי הטלוויזיה והרדיו האוסטרלי. את הפרס הקדישה לאמה ובנאום הזכייה הוסיפה: "אז כל הבנות שהתעללו בי, תזכירו לי איפה אתן עכשיו?".

הקרבה לאמא שלה, קטיה, מוזכרת לא פעם בסיפור החיים שלה כילדה צעירה, שנאלצה לנדוד ממקום למרום ברחבי אוסטרליה וטזמניה. "לא היה לנו כסף ואבא שלי לא היה אדם טוב במיוחד. אמא שלי קרעה את עצמה בשביל הביטחון האישי שלי". באחד מהראיונות איתה סיפרה שהשתיים נאלצו לגנוב ולמכור טלוויזיה בתמורה לכסף. "היינו בתת תזונה. העיניים של אמא שלי היו שחורות ואני נראיתי כמו אחד מהילדים האלה מסרטי האימה. הייתי מלוכלכת ונשכתי אנשים", תיארה. "הרבה זמן זה היה רק אני והיא נגד העולם. אמא שלי היא הראשונה שתגיד על עצמה שהיא לא מושלמת, אבל היא נתנה את הכל כדי שתוכל לגדל אותי בצורה הכי טובה שיש". בהמשך חשפה רוז ילדות לצד התעללות מינית מצד קרוב משפחה והתמודדות עם מצב נפשי קשה: "היו לי מדי פעם מחשבות אובדניות עוד כשלא ידעתי מה זה בכלל אומר להתאבד. העבר שלי מכיל גילוי עריות, התעללות מינית וחיי משפחה סוערים שלא תמיד היו בטוחים".

היום גם חיי האהבה שלה כבר יותר מאירי פנים: "יש לי חיי מין מאוד בריאים. יש משהו מאוד מעצים, חזק ופמיניסטי כשאני פתוחה ומרגישה בנוח עם עצמי בעולם. אני חולמת לכתוב ספר על החוויות שלי בתיכון, כדי שלנערים ונערות שגדלים במצב דומה יהיה משהו מוחשי להיאחז בו, הם יוכלו לקרוא ולהבין שהם לא לבד". ב-2014 התארסה רוז לדוגמנית פיבי דאל, זוגיות שנגמרה בגלל לוחות זמנים צפופים מדי על פי השמועות. ב-2010 נפרדה מארוסה נוספת, הדוגמנית קתרין מקניל. גם שמועות על רומן קצרצר עם דמי לובאטו היו שם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רוז ודאל/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני שנתיים הקריירה של רוז עלתה ליגה כשכיכבה באחד מהלהיטים הכי גדולים של נטפליקס, "כתום זה השחור החדש". התפקיד של סטלה קרלין הוא כנראה התגשמות החלום הגדול ביותר של הילדה הגאה ממלבורן. "זה היה כבוד גדול לשחק אסירה לסבית, אני נרגשת. זה משהו שאני בתור ילדה הייתי מוכנה להרוג בשבילו, לראות ייצוג כזה בטלוויזיה. הייתי צעירה ורק יצאתי מהארון. אף פעם לא הרגשתי שמישהו מייצג אותי בטלוויזיה. זה העצים את התחושה שאני בודדה ושונה. תודה לכולם, תודה לאלוהים".

מאז קריירת המשחק שלה רשמה עוד הצלחות יותר קולנועיות בסרטים כמו: "האויב שבפנים: הפרק האחרון", "פיץ' פרפקט", "הילוך גבוה" וסרט האימה "אימה במצולות". אבל כנראה שהליהוק ל"באטוומן", הוא הרבה יותר מנקודת ציון מקצועית עבודה. עלילת "באטוומן" מתרחש בשנות ה-50, כאשר דמותה של קייט קיין הוצגה לראשונה כמושא אהבתו של גיבור העל "באטמן". עם זאת, בשנת 2006 הוחלט לשדרג את דמותה של קיין עם יציאה מהארון והרבה יותר אינדיבידואליות. הסרט המדובר צפוי לעלות ב-2020, ועל אף התלונות בטוויטר, לנו דווקא נדמה שרובי רוז היא ליהוק די מושלם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully