וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גזענות בוטה": ברקוביץ' קרא לח"כים הערביים "מחבלים" ועורר סערה

18.8.2018 / 21:17

אייל ברקוביץ' אמר בתכניתו "אופירה וברקוביץ'" אמש כי הח"כים הערביים הם "מחבלים", "מרגלים" ו"שונאי ישראל" ועורר סערה גדולה. ח"כ טיבי: "האיש לא שולט בביב השופכין שיוצא מפיו". ח"כ זחאלקה: "לפטר את ברקוביץ'". ברקוביץ': "חלק מהביטויים היו לא ראויים. אני מתנצל"

אופירה וברקו. צילום מסך
מתוך התכנית "אופירה וברקו"/צילום מסך

זעם בעקבות שורה של אמירות גזעניות של אייל ברקוביץ' נגד חברי הכנסת הערבים בתכניתו "אופירה וברקוביץ'" בקשת 12 ששודרה אתמול (שישי). ברקוביץ' כינה אותם בין השאר "מחבלים שיושבים בכנסת", "שונאי ישראל", "מרגלים" ו"סוסים טרויאנים".

מלשכתו של חה"כ אחמד טיבי נמסר: "מאייל ברקוביץ אין לי ציפיות. האיש כבר מזמן לא שולט בביב השופכין שיוצא מפיו. הסיבה שאינני מוכן להתראיין בתכניתו היא מפני שאינני מוכן לתת לגיטימציה בעצם הנוכחות שלי לבריון, גזען וגס רוח שכמותו. הבעיה היא לא הבריון, אלא גוף שידור מכובד ו-תיק כמו קשת שמעניק במה שבועית למופע של וולגריות, בורות וגזענות מפי כדורגלן עבר חסר חשיבות. גם אם יאולץ להתנצל זה יישמע מאולץ ולא אמיתי. קשת חייבת לעשות מעשה".

חה"כ ג'מאל זחאלקה מסר: "אני קורא לפטר את ברקוביץ' בעקבות ההתבטאות הגזענית, שאינה נעצרת במילים אלא במעשה של מניעת ראיונות עם ח"כים ערבים. חשוב לציין שבניגוד לדבריו הוזמנתי לתכניתו פעמים רבות וסירבתי להשתתף בה בגלל רמתה הירודה".

איל ברקוביץ' הבעלים של הפועל ראשון לציון. ברני ארדוב
אייל ברקוביץ'/ברני ארדוב

חה"כ עיסאווי פריג' מסר בתגובה: "כולי תקווה שראשי קשת יעשו את המעשה מחוייב המציאות, ויפטרו את ברקוביץ' לאלתר. כמי שנפגע אישית מכך שהואשמתי על ידי ברקוביץ' שאני 'מחבל שונא ישראל', אין בכוונתי להסתפק בכך, וכבר מחר אכין תביעת לשון הרע כנגד ברקוביץ', עם דרישת פיצויים שתקבע בהיוועצות עם עורכי דין. הגיע הזמן שברקוביץ' ישלם על הפה המלוכלך שלו".

בתכנית אתמול, אמרה אופירה אסייג לברקוביץ': "חברי הכנסת הערבים פוחדים להגיע אלינו. אחמד טיבי לא רוצה עימות איתך. זחאלקה לא רוצה עימות איתך. מוחמד ברכה, שאמנם הוא לא חבר כנסת אבל צריך היה להגיע לכאן, מפחד. מה הסיפור, הם חבורת פחדנים?". ברקוביץ' השיב: "הם מבינים שהם סוסים טרויאניים. הם יודעים שהם יושבים בכנסת אבל הם מרגלים. הם יודעים שהם בעצם לא משלנו. אז הם יודעים מה אני אגיד להם. אל תבואו, לא יכול לראות אתכם, אל תבואו. לא צריכים אתכם פה. הסתדרנו נהדר בלעדיכם עד היום (...) אם הם באים, אני אומר לך, אני קם והולך". אסייג שאלה: "מה, אתה לא מסוגל להתמודד עם אחמד טיבי?". ברקוביץ' הגיב: "אין להם סיכוי שאני אראיין אותם. לא אתן להם את הכבוד הזה. אם הם באים, אני קם והולך. תזכרי".

"למה עם עיסאווי (פריג', ח"כ מפלגת מר"צ - ש"ב) זה יצא טוב?", שאלה אסייג. ברקוביץ' אמר: "יצא טוב?! להגיד מה היה פה?". אסייג: "פעם ראשונה היה קשה, פעם שניה היה סבבה". ברקוביץ': "פעם ראשונה היה כמעט מכות פה באולפן, ואז חתכתם את זה והוא הלך הביתה. פעם שניה נהיה סולחה. אל תביאי אותם אם את לא רוצה שאני אלך. אני מודיע לך, אם הם נוחתים פה, אני קם והולך. לא רוצה לראיין אותם. לא רוצה אותם. ואני אומר לך הכי אמיתי, אופירה, זה לא מקטע של גזענות, הם פשוט שונאי ישראל, הם פשוט מחבלים שיושבים לנו בכנסת. לא רוצה לשבת איתם, לא רוצה לראיין אותם". אסייג סיכמה באמירה: "אז יותר טוב שהם לא באו".

עוד באותו נושא

איפה שקיות ההקאה? כשאייל ברקוביץ' הרגיש שהוא מוטרד מינית

לכתבה המלאה
הראיון המרכזי עם יעקב אילון ה25 לינואר 2018 אחמד טיבי. ראובן קסטרו
חה"כ אחמד טיבי/ראובן קסטרו

לא רק טיבי וזחאלקה הגיבו בזעם. ח"כ מוסי רז (מרצ) כתב בטוויטר כי אייל ברקוביץ' "מבייש את נעוריו" וקרא לקשת "להתעשת במהרה ולהוריד את התכנית". עיתונאית הארץ, אריאנה מלמד, כתבה באתר העיתון הערב כי בכוונתה להגיש למשטרה תלונה כנגד ברקוביץ' "על עבירה על סעיף 144 לחוק העונשין וגם קובלנה פרטית פלילית לפי חוק איסור לשון הרע".

בין שלל התגובות הזועמות שנכתבו ברשת: "איך ברקוביץ' עדיין בטלוויזיה, אחרי כל מה שאמר ועשה? לשידור המסחרי אין גבולות? גזענות כזאת לא אמורה לעבור", כתב אורי ברייטמן. אורי קול קרא לעוקביו: "שלחו מייל איתנו לקשת ודרשו מאייל ברקוביץ' להתנצל". במקביל הופיעו עצומות שבהן קריאה לקשת להתנצל ולהוריד את התכנית.

seperator

אייל ברקוביץ' מסר בתגובה: "לא התכוונתי לפגוע - לא בציבור הערבי וגם לא בכל חברי הכנסת הערבים. אמנם יש לי מחלוקות עמוקות עם חלקם, אבל לא היתה לי כוונה לפגוע ולהכתים את כולם. חלק מהביטויים בהם השתמשתי היו לא ראויים ועל כך אני מתנצל".

מקשת 12 נמסר בתגובה: "דבריו של אייל ברקוביץ' לא היו צריכים להיות מובאים לשידור, ואנו מתנצלים בפני מי שנפגע. כמו בהרבה תכניות בעבר, גם לתכנית הקרובה יוזמנו ח"כים מכל קצוות הקשת הפוליטית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully