וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עץ תאנה" ו"תל אביב עולה באש" התקבלו לפסטיבל טורונטו

21.8.2018 / 17:00

הסרט העלילתי הארוך הראשון שנעשה בארץ בידי במאית שמוצאה אתיופי, יערוך את בכורתו העולמית במסגרת הפסטיבל היוקרתי, בו יוצג גם "תל אביב עולה באש" הפלסטיני-ישראלי

יח"צ - חד פעמי

בשבוע שעבר פורסם כי ארבעה סרטים תוצרת הארץ ועוד סרט אמריקאי של במאי ישראלי התקבלו לפסטיבל טורונטו, אירוע הקולנוע החשוב בצפון אמריקה ובין החשובים בעולם. היום נודע על שניים נוספים.

מדובר ב"עץ תאנה" של עלמוורק דוידיאן, הסרט העלילתי הארוך הראשון שנעשה כאן בידי קולנוענית שמוצאה אתיופי. הוא התקבל למסגרת דיסקברי, המוקדשת לקולנוע מאתגר של יוצריהם שזהו סרטם העלילתי הארוך הראשון או השני.

הסרט מציג את סיפורה של משפחה יהודית באדיס אבבה של סוף שנות השמונים, על רקע מלחמת האזרחים ומלחמתם לעלות לישראל. משתתפים בו בית לחם אסמאמאווה, יוהנס מוסה, מטקו היילו, וויינשט בלאצ'הו ומרתה גטאצ'הו ולצילומים היפהפיים אחראי דניאל מילר. הפיקו סער יוגב ונעמי לבארי.

הבכורה הישראלית של הסרט תתקיים במהלך סוכות בפסטיבל הסרטים חיפה, והוא יופץ מסחרית ברשת קולנועי לב במהלך החורף.

בצד "עץ תאנה", יוקרן באותה מסגרת בטורונטו גם "תל אביב עולה באש" של סרטו של הבמאי הפלסטיני סאמח זועבי ("איש ללא סלולר"), בהפקת אמיר הראל. העלילה עוסקת בצעיר פלסטיני שהופך לתסריטאי טלנובלות מצליח בעקבות מפגש עם חייל ישראלי, ומככבים בה בין השאר לטיסיה איידו (שירין ב"פאודה"), קאיס נאשף, סלים דאו ועוד. הסרט יגיע לקנדה לאחר הקרנת בכורה עולמית בפסטיבל ונציה שייפתח בשבוע הבא.

כדי להבהיר עד כמה המסגרת הזו איכותית השנה נציין כי יהיו בה הקרנות בכורה צפון-אמריקאיות של כמה מן הסרטים האירופאים הבולטים של השנה, שכבר הוקרנו וזכו בפרסים בפסטיבלים של ברלין וקאן - למשל, "נערה" הבלגי ו"אל תיגע בי" הרומני.

עץ תאנה. דניאל מילר,
מתוך "עץ תאנה"/דניאל מילר
תל אביב עולה באש. פסטיבל ונציה,
מתוך "תל אביב עולה באש"/פסטיבל ונציה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully