וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה סרטים של יוצרים ויוצרות מישראל יוקרנו בפסטיבל טורונטו

14.8.2018 / 18:44

אירוע הקולנוע החשוב בצפון אמריקה יקרין ארבעה סרטים תוצרת הארץ, בראשם "סיפור אחר" של אבי נשר, וכן את "Skin" של גיא נתיב

יח"צ - חד פעמי

פסטיבל טורונטו הפך בשנים האחרונות לאירוע הקולנוע החשוב בצפון אמריקה, ולאחד משלושת הפסטיבלים החשובים בעולם. המהדורה הקרובה שלו תיפתח בשישה בספטמבר, ומנהליו ומנהלותיו מפזרים טיפין טיפין את רשימת הסרטים שיוקרנו בה. היום יצאה נגלה נוספת שלהם, ובין השמות אפשר היה למצוא נוכחות ישראלית מרשימה - ארבעה תוצרים תוצרת הארץ, ועוד אחד דובר אנגלית שעומד מאחוריו במאי ישראלי.

מבין ארבעת הסרטים הישראלים, אחד טרם הוקרן בכל מסגרת אחרת והוא יערוך בטורונטו את הבכורה העולמית שלו - מדובר ב"סיפור אחר" של אבי נשר, הבמאי המקומי המצליח ביותר מבחינה מסחרית בשנים האחרונות, ואורח קבוע בפסטיבל המכובד. בסרטו הטרי מככבת ג'וי ריגר, שהופיעה גם ב"החטאים", עבודתו הקודמת.

שלושת הסרטים האחרים, הוקרנו לאחרונה בפסטיבל ירושלים, כולל "הצלילה" של יונה רוזנקיאר, שזכה בו בפרס הסרט הטוב ביותר (יחד עם "פרה אדומה"). עוד יוצגו, גם "גאולה" של יוסי מדמוני ובועז יהונתן יעקב ו"אישה עובדת" של מיכל אביעד.

מעניין לציין כי הן "סיפור אחר" והן "גאולה" עוסקים בחוזרים בתשובה - וכמובן גם בהרבה יותר מכך. "אישה עובדת" הוא הסרט הישראלי החזק והחשוב שנעשה עד כה לעידן ה-MeToo ו"הצלילה" מפרק לגורמים את הגבריות והמיליטריזם הישראלי.

נוסף לכך, לוואלה! תרבות נודע כי בהמשך נתבשר ככל הנראה על סרט ישראלי נוסף שיוקרן בפסטיבל. מה שבטוח, אפשר יהיה לראות בו גם בכורה עולמית של "Skin", סרטו דובר האנגלית הראשון של גיא נתיב, המבוסס על סיפורו האמיתי של ניאו-נאצי שגואל את נשמתו, ומככבים בו ג'יימי בל ("בילי אליוט") ודניאל מקדונלד ("פאטי קייקס").

ומטורונטו לעיר קנדית אחרת - מונטריאול. היום התפרסם גם כי "המועדון לספרות יפה של גברת ינקלובה" של גלעד אמיליו שנקר יוקרן בפסטיבל הבינלאומי המתקיים בעיר, כמו גם "מראות שבורות" של אמרי מטלון ואביעד גבעון.

עוד בנושא:

ריאיון עם אבי נשר

ריאיון עם ג'וי ריגר

ריאיון עם גיא נתיב

סיפור אחר. איריס נשר,
מתוך "סיפור אחר"/איריס נשר
סקין. סרטי שובל וסרטי יונייטד קינג,
מתוך "Skin"/סרטי שובל וסרטי יונייטד קינג
גאולה. בועז יהונתן יעקב,
מתוך "גאולה"/בועז יהונתן יעקב
אישה עובדת. ורד אדיר,
מתוך "אישה עובדת"/ורד אדיר
אבי נשר. איריס נשר,
חבר קבוע במועדון של הגדולים. אבי נשר/איריס נשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully