וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שממת נעורים: 20 שנה לסדרה הגרובית בטלוויזיה, "מופע שנות ה-70"

23.8.2018 / 14:32

הסדרה שחשפה לעולם את טופר גרייס, אשטון קוצ'ר, מילה קוניס ולורה פריפון אמנם איבדה את דרכה באמצע הדרך, אבל במיטבה הייתה הסדרה הכי כיפית על המסך, ועדיין כזו במרחק הזמן. לכבוד יום השנה ה-20 להגעתה, חזרנו אל הפלטפורמות, מכנסי הפעמון ו"מופע שנות ה-70"

מופע שנות ה-70. FOX,
ערגה. מלמעלה: מילה קוניס, דני מסטרסון, ווילמר ולדרמה, אשטון קוצ'ר, טופר גרייס ולורה פריפון. "מופע שנות ה-70". צילום: יח"צ/FOX

סיטקומים נוסטלגיים הם מסורת עתיקת יומין בטלוויזיה האמריקאית. אלה שהיו ילדים בשנים האלה, גדלו והפכו ליוצרי טלוויזיה עם סדרות שמתרפקות בערגה על זמנים שלא ישובו ומזכירות לכולנו שאנחנו זקנים. בשנות ה-70 היו "ימים מאושרים" שהתרחשו בפיפטיז, בשנות ה-80 הגיעה "שנות הקסם" שהתרחשה בסיקסטיז, בשנות ה-2000 הגיעה "כולם שונאים את כריס" שהתרחשה באייטיז, מה ש"הגולדברגים" ממשיכה בהצלחה גם בימינו. האחרונה אף תזכה בעונת השידורים הקרובה לסדרת בת שתתרחש בניינטיז, כי עולם כמנהגו נוהג. וממש היום (23 באוגוסט) לפני 20 שנה הגיעה "מופע שנות ה-70", שעלילתה כמובן התרחשה בסבנטיז העליזות. אם לחדד קצת את הפרספקטיבה, לו סדרה דומה לה הייתה עולה היום, עלילתה הייתה נפתחת ב-17 במאי 1996. סליחה על זה.

בכל המקרים האלה חלק גדול מקסמן של הסדרות, מלבד הכיסופים, הוא ההבדל בין התקופות. משחק על המתח הנצחי בין הדורות כפי שהוא מתגלם בעידן של מי שהיו אז הוריהם של הצופים הצעירים. אלא שההבדל הגדול בין "מופע שנות ה-70" לבין אלה שקדמו לה בתת-הז'אנר המסוים הזה, הוא שהגיעה כאשר האינטרנט החל לשנות את העולם, והשוני גדול בין שנות ה-90/00 עתירות הריגושים והקצב המהיר לבין הימים הריקים ומלאי הפוטנציאל של הדורות הקודמים, שעות ארוכות שרק מחכות להתמלא במפגשים עם החברים, התאהבות בבת השכן, חרמנות מתמדת והתמסטלות עצלה.

על אף זאת, בואו נודה על האמת, רק מחצית מבין שמונה העונות של "מופע שנות ה-70" ראויות לצפייה. הרעיון להתחיל את הסדרה בחלקו השני של העשור התברר כמכשלה של ממש, שאילצה אותם למתוח ארבע שנים על פני שמונה (בהתאם, בניסיון לעצור את הזמן, אריק מתחיל את הסדרה בגיל 17 אבל עם תום העונה הראשונה הוא שוב בן 16). ככל שהתקדמה העלילות בה הפכו מופרכות יותר ויותר, הדמויות השונות הזדווגו זו עם זו ללא הרף, השיער של דונה הפך לבלונד משוקץ וגיבור הסדרה עזב לאפריקה ופינה את מקומו לרנדי, דמות נוראית שהכריעה גם את אחרוני המעריצים. אבל למרות כל הכשלים והמבוכות, "מופע שנות ה-70" תיזכר כסדרה שחשפה לעולם את טופר גרייס (שמככב היום ב"שחור על לבן" של ספייק לי), אשטון קוצ'ר, מילה קוניס ולורה פריפון. וגם היום, בצפייה בעונות הראשונות האלה של "מופע שנות ה-70", קשה למצוא סדרה שהכיף בה כל כך ניכר עד שהוא ניגר מהמסך אל החוץ.


היה פה שמח: "בית דין לילי", הסדרה הקטנה והפרועה ששרדה מתחת לרדאר

20 שנה אחרי: איך ייתכן ש"באפי קוטלת הערפדים" עדיין רלוונטית לחיינו?

עשרים שנה ל-"ER", סדרת הרפואה המהפכנית

מחפשים המלצות או רוצים להמליץ על סדרות חדשות? רוצים סתם לדבר על טלוויזיה? הצטרפו לקבוצה שלנו בפייסבוק, שידור חופר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully