וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניל סיימון, מענקי המחזאים הקומיים ("הזוג המוזר"), מת בגיל 91

26.8.2018 / 19:19

המחזאי והתסריטאי היהודי אמריקאי ניל סיימון הלך לעולמו והוא בן 91. הוא אחראי בין היתר לקלאסיקות "הזוג המוזר", "הקומיקאים" ו"יחפים בפארק", והיה מועמד כתסריטאי לשלושה פרסי אוסקר

ניל סיימון. GettyImages
יהי זכרו ברוך ניל סיימון/GettyImages

המחזאי והתסריטאי היהודי אמריקאי ניל סיימון הלך לעולמו היום (ראשון), במנהטן, בגיל 91. סיימון היה מהמצליחים ביותר מבין מחזאי ארצות הברית.

סיימון נולד בניו יורק, ארצות הברית. את שירותו הצבאי העביר כעורך מדור הספורט בעיתון חיל האוויר האמריקאי. לאחר שיחרורו עבד כמחלק דואר באולפני האחים וורנר, והחל בלימודים אקדמיים אך לא סיים אותם.

ניל סיימון. GettyImages
אחד הגדולים. ניל סיימון/GettyImages

בשנת 1948 החל לכתוב עם אחיו, דני, תסריטים לרדיו ולטלוויזיה, בין השאר עבור הקומיקאים סיד סיזר וג'רי לואיס. סיימון זכה להצלחה, ובמחצית השניה של שנות החמישים היה מועמד שלוש פעמים לפרס האמי בשנים 1956, 1957 ו-1959עבור כתיבתו למופע של סיד סיזר, ולמופע של פיל סילברס.

בשנת 1961 החל לכתוב לתיאטרון. מחזהו הראשון נקרא "תקע בחצוצרה שלך", והציג בברודוויי מעל לשבע מאות פעמים. מאז, כתב מעל שלושים מחזות שרובם זכו להצלחה, ובהם "הזוג המוזר", "הקומיקאים", "יחפים בפארק", "אבודים ביונקרס", וטרילוגיית "יומן חוף ברייטון", "טירונות ו"בדרך לברודווי".

עוד באותו נושא

"אבודים ביונקרס" של תיאטרון באר שבע עושה כבוד לקלאסיקה עילאית

לכתבה המלאה
ניל סיימון. GettyImages
הותיר מורשת עצומה. ניל סיימון/GettyImages

סיימון חתום גם על תסריטים רבים, רובם עיבוד למחזותיו, והיה מועמד שלוש פעמים לפרס האוסקר, על תסריטיו "נערי הזהב" בשנת 1975, "The Goodbye Girl" בשנת 1977 ו"California Suite" בשנת 1978. בנוסף, סיימון זכה בפרס הטוני שלוש פעמים, עבור "הזוג המוזר" (1965), "טירונות" (1985) ו"אבודים ביונקרס" (1991), עליו זכה גם בפרס פוליצר בשנת 1991.

בשנת 1983 תיאטרון אלווין בברודוויי שינה את שמו לתיאטרון ניל סיימון.

מובן שרבים מן המחזות של סיימון הועלו בישראל במשך השנים, והוא היה מן המחזאים האמריקאים המוכרים והמצליחים בעולם. יהי זכרו ברוך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully