וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלעדי: מירי רגב שוב לא הוזמנה לפרסי אופיר, ובתגובה תוקפת בחריפות את האקדמיה

האקדמיה לקולנוע שוב לא הזמינה את שרת התרבות מירי רגב לטקס פרסי אופיר, שיתקיים בשבוע הבא. בתגובה לכך, נמסר לוואלה! תרבות מלשכת רגב: "פרס אופיר מאבד מהלגיטימציה שלו אף בעיני ציבור הקולנוענים המוביל". משה אדרי, האיש החזק בקולנוע הישראלי: "זאת טעות, וחבל"

ספק 500

(בסרטון: השרה רגב קמה ונוטשת את אולם טקס פרסי אופיר פני שנתיים, במחאה על עלייתם לבמה של תאמר נפאר ויוסי צברי, שביצעו מאש-אפ בו שולב קטע משירו של המשורר הפלסטיני מחמוד דרוויש)

seperator

האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה שוב בחרה שלא להזמין לטקס פרסי האופיר את שרת התרבות מירי רגב. כך נודע לוואלה! תרבות. הטקס יתקיים ביום חמישי הבא, והזוכה הגדול בו יהפוך אוטומטית גם לנציג שלנו לאוסקר האמריקאי.

כזכור, לפני שנתיים התחוללה סערה במהלך טקס האופיר, לאחר שהשרה רגב נטשה את האולם בעת ביצוע קטע מוזיקלי ובו קטעים משיר של מחמוד דרוויש, ואז חזרה אליו כדי לשאת נאום חריף בו תקפה רבים ורבות בתעשיית הקולנוע המקומית. בהמשך לכך, וגם בעקבות המתקפה שלה על "פוקסטרוט", החליטו באקדמיה הישראלית לקולנוע להוציא אותה מרשימת המוזמנות לטקס בשנה שעברה, וכעת ההחלטה השנויה במחלוקת חוזרת על עצמה גם השנה.

בתגובה לכך, נמסר לוואלה! תרבות מלשכת רגב: "השרה כבר הודיעה בשנה החולפת לאור ההתנהלות של האקדמיה ולאחר שלא נעשה כל שינוי כפי שהיה מצופה שאין בדעתה להופיע בטקסי אופיר. יתר על כן, פרס אופיר מאבד מהלגיטימציה שלו אף בעיני ציבור הקולנוענים המוביל, רבים לא נוטלים בו חלק ומגמה זו הולכת ומתרחבת. האקדמיה היא גוף פרטי שממשיכה לשרת חלק קטן מעולם הקולנוע. המשרד אינו תומך בפרס, אך ימשיך לסייע לכל מי שמנגיש את התרבות הישראלית לכל חלקי המדינה בדגש על הפריפריה. התמיכה של המשרד באקדמיה על פי מבחני התמיכה נועדה לסייע במאמץ זה ואינה כוללת את התמיכה בפרס אופיר".

יו"ר האקדמיה לקולנוע, מוש דנון, מסר בתגובה: "רשימת המוזמנים שלנו אינה מתנהלת בתקשורת".

משה אדרי, האיש החזק בקולנוע הישראלי, שבשנה שעברה החרים את הגעתו לטקס בעקבות אי הזמנת השרה רגב, אמר לוואלה! תרבות על ההחלטה לא להזמינה גם השנה: "זאת טעות, וחבל". בתשובה לשאלה האם הוא עצמו יגיע לפרסי אופיר השנה, השיב: "אני באבל, ולא אגיע לטקס".

עוד באותו נושא

האקדמיה לקולנוע הודיעה: מירי רגב לא תוזמן לפרסי אופיר

לכתבה המלאה
מירי רגב בטקס פרסי אופיר 2016. יותם רונן
השרה רגב בעת נאומה בטקס פרסי אופיר 2016/יותם רונן
מלשכת השרה רגב נמסר לוואלה! תרבות, בתגובה להחרמתה החוזרת מהטקס: "פרס אופיר מאבד מהלגיטימציה שלו אף בעיני ציבור הקולנוענים המוביל, רבים לא נוטלים בו חלק ומגמה זו הולכת ומתרחבת. האקדמיה היא גוף פרטי שממשיכה לשרת חלק קטן מעולם הקולנוע"

לפני שנה, נימקה האקדמיה לקולנוע כך את החלטתה לא להזמין את השרה רגב לטקס: "לצערנו, עם הזמן שינה הטקס את אופיו והפך אט אט לזירת התגוששות שאינה ראויה, הגורמת לזילות האירוע וחמור מכך - זילות היוצרים והיצירה שהוא מבקש לכבד ולהוקיר". בהמשך התייחסה לאירועים מ-2016: "ההתרחשויות המיותרות שליוו את הטקס הסבו פגיעה לכל הצדדים המעורבים בעימות, ובראש בראשונה לזוכים בפרסי הצטיינות, אשר זכייתם ובעיקר מצוינותם הקולנועית עמדו בצל המהומה ולא קיבלו את הכבוד והמקום הראויים להם. לאור זאת, מתוך אחריות לקיומו התקין והראוי של הטקס ומתוך כבוד ליוצרים וליצירה, נחושה הנהלת האקדמיה לעשות כל שביכולתה כדי למנוע חזרה על אירועים מצערים מסוג זה, ועל כן החליטה שלא להזמין פוליטיקאים לטקס חלוקת פרסי ההצטיינות ובכך להתאים עצמה לנהוג בעולם. יודגש, אין בהחלטה זו כל כוונה לפגוע בכבודה של שרת התרבות, או של כל פוליטיקאי אחר, ואין לפרש אותה כניסיון להימנע מהמשך הדיון במחלוקות השונות והעמוקות בכל מועד אחר לאורך לוח השנה, פרט לערב חגנו".

בתגובה לכך, מסרה בשנה שעברה השרה רגב: "החלטת הנהלת האקדמיה לקולנוע היא החלטה צפויה לאור הניסיון של האקדמיה בימים האחרונים, להכתיב ולצנזר את נאומי. זוהי החלטה פחדנית ולא דמוקרטית של גוף שמדיר את עמדת הציבור ונבחריו, דווקא בערב שאמור לייצג את חופש הביטוי והיצירה. ההחלטה הזו נועדה לדבר אחד בלבד - למנוע מהציבור לשמוע את עמדתי הצודקת שסרטים שמפיצים דיבה רעה ושקרית על חיילי צה"ל, כמו 'פוקסטרוט' המועמד לפרס אופיר - לא ימומנו מתקציב המדינה".

כמחאה על החרמת רגב בשנה שעברה האחים משה וליאון אדרי הודיעו כי לא יגיעו לטקס. "לצערנו", הם כתבו למוש דנון, "בהחלטה פחדנית ושגויה, הוחלט השנה, להפוך את טקס פרסי אופיר לבמת התגוששות פוליטית אשר אינה מכבדת את מעמד הקולנוע הישראלי ויוצריו. אנו סבורים כי מדובר בהחלטה שגויה לכל הפחות, שלא לומר בוטה ולא דמוקרטית, המבטאת רצון של קומץ בלתי מייצג של יוצרים שלא מוכן לקבל ולכבד את האחר ומעוניין בהטלת חרם והשתקה של שר בישראל". בעקבות החרמת האקדמיה בשנה שעברה, החליטה השרה רגב לנאום בשידור חי בעמוד הפייסבוק שלי במקביל לטקס פרס אופיר.

מוש דנון, יו"ר האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה, בטקס פרסי הטלוויזיה. מגד גוזני
שוב מחרים. יו"ר האקדמיה לקולנוע, מוש דנון/מגד גוזני

בטקס פרסי אופיר לפני שנתיים נקטה השרה רגב בפרובוקציה מתוכננת מראש, כשקמה ונטשה במחאה את האולם בעת שעלו על הבמה הראפר תאמר נפאר (שכיכב בסרט "ג'נקשן 48" והיה מועמד לפרס השחקן הטוב ביותר) ויוסי צברי. השניים ביצעו מאש-אפ בין השירים "אנא מיש פוליטי" של נפאר ו"תרשמירי" של צברי, ובו שילבו קטע משירו של המשורר הפלסטיני מחמוד דרוויש: "תרשום, אני ערבי". אחר כך כתבה בעמוד הפייסבוק שלה: "אין בי שמץ של סבלנות לדרוויש ולכל מי שרוצה לחסל את עמי או מדינתי. לא אהיה קהל לשיריו". לאחר מכן, השרה שבה לאולם, ובנאומה התנגחה עם הקהל. "הקולנוע הישראלי לא יהיה מועדון סגור, אני כאן כדי להבטיח הזדמנות הוגנת לכולם, גם לשקופים של תעשיית הקולנוע", אמרה בין השאר, וחלק מהנוכחים בקהל עזבו את האולם בכעס. שחקניות הסרט הזוכה "סופת חול" סרבו לעלות לבמה לקבל מהשרה את הפרס כמחאה.

טקס פרסי אופיר שיתקיים בחמישי הבא יהיה מהדורה משונה במיוחד של האירוע הזה, שבשנים האחרונות הוליד בעיקר שערוריות. קודם כל, שלושה מן הסרטים הישראלים הבולטים של השנה, "הבלתי רשמיים" של אלירן מלכה, "סיפור אחר" של אבי נשר ו"גאולה" של יוסי מדמוני ובועז יהונתן יעקב, בכלל לא השתתפו בתחרות, כל אחד מסיבותיו שלו. אלה שכן בחרו להתחרות, הוצגו לחברי וחברות האקדמיה באולמות שהיו בדרך כלל שוממים. נוסף לכך, כיוון שהרפורמות המובטחות באקדמיה טרם מומשו, הקהל הרחב כמעט אינו מכיר את חמשת הסרטים המועמדים. מתוכם, רק שניים כבר עלו למסכים - "האופה מברלין", שהיה כאן להיט וגם מסתמן לזכייה, ו"שרוכים", שעולה השבוע בלבד, כך שהוא לא בדיוק שם מוכר בכל בית. "הנשף" יגיע לאקרנים רק בתחילת ספטמבר, ול"עץ תאנה" ו"פרא אציל" עוד אין תאריכי הפצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully