וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגע לפני הגמר: ותודה לאביבית בר זוהר שהביאתנו עד הלום

בן בירון

30.8.2018 / 8:08

סולחה בין מירב לאביבית, משימה דלת תקציב וכן, מריה עדיין משמממת. גם אנחנו לא האמנו, אבל אחרי לא מעט תהפוכות העונה הראשונה של האח הגדול בהפקת רשת 13 לא הצליחה למות בטרם עת. בלוג שלפני פרידה

האח הגדול. צילום מסך, צילום מסך
חמישיית הגמר. מי היה מאמין?/צילום מסך, צילום מסך

אביבית, אליאב, ישראל, מירב או מריה? בשבת הקרובה אחד האנשים האלה יצא או תצא מבית "האח" כזוכה הגדול/ה עם צ'ק שמנמן של מיליון שקלים חדשים (מינוס מס). כבר ברור שהדיירים נמצאים בהתרגשות שיא, אבל גם מי שסבל את העונה הזאת בשבועות הראשונים שלה (אני) ומלווה אותה עד היום (שוב, אני) מרגיש קתרזיס מסוים. לא אשכח לילות מול פרקים שנראו כמו צילומי אבטחה מתוך ווילה ברשפון כשבבית מסתובבות דמויות שכאילו נלקחו ממשפחת טורטל של "ארץ נהדרת". הזדמנות טובה למסור ד"ש לאינה, אילן וסמואל. מה קורה? איך באזרחות? אז כן, לרגעים היינו בטוחים שהשנה האח יסגור את הבאסטה הרבה קודם. אבל הנה, עם הרבה רצון, עורך חדש ומקצועי ובעיקר אביבית בר זוהר שהיא המתנה של בורא עולם ליוצרי הריאליטי, הגענו עד הלום ואפילו נהנינו מהדרך.

בשבת האחרונה נפרדנו משני הדיירים האחרונים. מדובר בפרידה קשה וכואבת. בכל זאת, שניהם היו חלק אינטגרלי בבית וקשה לדמיין איך הוא יראה בלעדיהם. סתאאאאם. אדל בספלוב ורועי קורנבלום היו במקרה הטוב סטטיסטים בעונה הזאת ואם הם יחליטו לעבור לגור ביחד (אנחנו יודעים שהיא עומדת להינשא למאץ') אני מבטיח להכין להם שלט לדירה עליו יהיה כתוב: "כאן גרים בכיף! כלומית וכלומון כלומובסקי". וכפי שאומרת הצדיקה מירב ישראל, אין לי כוונה להעליב את השניים, הם דווקא ממש אחלה ואני בטוח שרועי עושה חיל בתחום הפואטרי סלאם הפורח ושאדל יודעת לבחור פילטרים מהממים באינסטוש. פשוט בעונה הזאת היא שמשה כשוליה שלישית למכשפה והוא היה מאוהב בבחורה אילמת שלא זכתה כמעט לזמן מסך. בקיצור, אני אוהב פלקטים אבל אם כבר בחרתי באחד רצוי שיהיה מגניב ובצבעים פסיכדליים.

האח הגדול. צילום מסך, צילום מסך
מתנה לכל יוצר ריאליטי באשר הוא, בר זוהר/צילום מסך, צילום מסך

כמיטב המסורת ימיהם האחרונים של הדיירים בבית הם נטולי סכסוכים ועוברים באווירת זן רוחנית בחצר תוך הרעפת מחמאות הדדיות. אביבית החמודה אפילו שרה לישראל בזמן שהוא עושה מספר 2 בשירותים (סצנה שצפיתי בה חמש פעמים כדי לוודא שלא הייתי מסטול) כך שבסך הכל סיימנו עם חמישיית גמר שמכבדת את המעמד - מירב על שלל מגרעותיה הייתה דמות דומיננטית מאוד וראוי שתסיים את התהליך אותו התחילה, אליאב שיחק נכון בקלף על שם "קותי סבג" שיש לו והגיע איתו הכי רחוק שאפשר - ורק מריה נותרה תעלומה. גם בפרקים האחרונים בהם היא מדברת מדי פעם קשה להבין מי יכול להזדהות איתה. האם יש כאן הצבעת מחאה סטייל סנג'איה מלקאר ב"אמריקן איידול" בה רצו הצופים שהזמר הגרוע ביותר ינצח? או שאולי גדל כאן בישראל עם חדש של אנדרואידים שרואה בפנים הקפואות שלה משהו להזדהות איתו? לעולם לא נדע.

משימות שבוע הגמר היו בסימן של אקלקטיות משולבת עם נגמר לנו הכסף ואנחנו חוסכים למלא קונפטי והופעה של עומר אדם. במשימה הראשונה התבקשו הדיירים לכתוב ואז לשאת נאום לאומה במטרה לקושש קולות אחרונים. אליאב, מירב ומריה נקטו בגישה היאיר לפידית בה אמרו הרבה דברים סותרים ("הייתי אני אבל אני מרגיש שלא הכרתם אותי עד הסוף") וקיוו לצאת בסדר עם כולם. צריך להודות שגם מי שצופה בכל פרקי הסדרה לא יכול לדעת איך זה מרגיש מבפנים (הימור שלי? מלא ריח של רגליים) כך שכשמירב מסבירה שהיא לא באמת המכשפה הרעה מהמערב אלא אמא בישראל שקרסה תחת הלחץ, אנחנו צריכים להיות קשובים ולהזדהות.

עוד באותו נושא

רגע לפני הגמר: בוקר טוב, הסימה שלך חזרה

לכתבה המלאה
האח הגדול. צילום מסך, צילום מסך
קשה לה עם המזגן/צילום מסך, צילום מסך

אליאב הוא כאמור טפלון אנושי שתוכלו למצוא על המדף בחנות כלי הבישול הקרובה לביתכם. הוא רואה את עצמו כמשכין שלום שבא ממשפחה פשוטה ולשון הרע פשוט לא מדברת אליו. אני רואה בו מישהו שפשוט צריך להתבגר ולהצמיח אישיות מכל סוג. ומה לגבי מריה? היא מזכירה לנו שבשבועות הראשונים היה לה קשה מאוד לדבר. כמה קשה? את זה היא תבין כשהיא תראה שהיא נכנסה לתכנית המלאה רק בסביבות פרק 35.

אביבית בר זוהר וישראל אוגלבו לקחו את המשימה בצורה קצת פחות סחית. ישראל שטוען שהוא לא איש של מילים פשוט צייר את עצמו בכל מיני איורים בעלי גוון סמי אירוטי וכך הוכיח לדיירים שהוא לא רק סיפור מרגש אלא גם בחור מאוד מאוד חתיך שפעם היה חשפן. כידוע מדובר בשיקול חשוב בהצבעות. אביבית הלכה על נאום מרגש בו היא שוב עימתה בין הדימוי הפלסטיקי שלה לאישה המורכבת שהיא בפנים. זה היה מרגש ולא מובן מאליו לראות אדם עובר תהליך מול המצלמות. נאומים מסוג זה, גם אם מחושבים מראש, הם אלה שהפכו אותה לדיירת הכי מעניינת של העונה ולאחת מדמויות הריאליטי המורכבות שהיו לנו. אם בעבר היא הושוותה לליהיא גרינר כשתי כוכבות הטראש של הריאליטי בישראל, אפשר לומר בוודאות שאביבית עלתה העונה ליגה. לא ברור לאיזו ליגה ובמה משחקים שם אבל היא שם.

האח הגדול. צילום מסך, צילום מסך
יום אחד מריה תגלה שלא ראינו אותה עד פרק 35?/צילום מסך, צילום מסך

הדיוקן העצמי סטייל חנוך פיבן היה עוד דרך של רשת לתפור לנו תוכן שיווקי. אנחנו תמיד מפרגנים לתוכן שיווקי בטלוויזיה מסחרית (טוב, לא) אבל בחייאת שיחשבו על פתרונות קצת יותר יצירתיים כי זה היה מביכוש. זאת הייתה משימה שביקשה להדגים איך הדיירים רואים את עצמם מעבר למונולוגים שהם מספקים בחדר האח. אבל כשמדובר בקבוצה של אנשים שעסוקה כבר יותר משלושה חודשים למכור לנו דימוי מסוים, הציפיות לתגלית כלשהי היו מוגזמות. אם מישהו פספס אז מירב עדיין אימא והיא השתמשה בצעצועים, אליאב הוא לא אימא אבל הכין ציור ברמה של גן ילדים ומריה הוציאה תחת ידיה דמות אנימה בוהה. קלאסי. רק ישראל, שיודע לצייר מהבית, סליחה, מהספספל ברחוב, השקיע כמו סטודנט שנה שלישית בבצאלאל. אני לא זוכר איך הדיוקן של אביבית נראה כי היא עשתה את הדבר המתבקש ואכלה את חומרי הגלם. כולי תקווה שהיא תעבור בדיקות כולסטרול בקרוב.

אי אפשר שלא להתייחס לחזית מירב ואביבית שלקחה טוויסט לא צפוי לקראת סוף העונה. מירב, שיש מי שהאשימו אותה במהלך הפרקים שהיא בוכה דמעות תנין (כן, אנחנו קוראים טוקבקים), עשתה סיבוב פרסה עצבני והיום היא לגמרי בטים אביבית בר זוהר. היא בכלל חושבת שהיא בחורה מגניבה, מצחיקה והיא הכי תשמח לשבת איתה על קפה בחוף של נתניה. היא מצטערת שיצאה לה המתעללת פשוט הילדים היו רחוקים והיא לא רגילה למזגן מתחת ל-23 מעלות. בריאיון עם ערן סוויסה מ"ישראל היום" אנחנו מבינים שאביבית לא ממהרת לסלוח ואפשר להבין אותה. בתקופת השיא של שלטון סימה ומירב היא עברה בבית התעללות שמתאימה לעצירים בכלא גואנטנמו. מצד שני, חשוב לזכור שאביבית ומירב הגיעו לגמר זו בגלל זו. הן היו השפרה ליוסי בובליל. הטהוניה ללבנה זוהרים. האלדד גל עד לטל גלבוע. והבנתם את הקטע. שני מחנות יריבים שמעודדים את הצופים לבחור צד וללכת איתו עד הסוף.

האח הגדול. צילום מסך, צילום מסך
השפרה של היוסי בובליל, מירב/צילום מסך, צילום מסך

מי יזכה בגמר הגדול? כל הסימנים מראים שישראל יסיים כזוכה הגדול של העונה: הסיפור האישי, גם נחרש אם נחרש מכל זווית אפשרית, עדיין יוצא מהשטנץ הרגיל של כוכבי ריאליטי והמראה שלו שמבטיח לנו כוכב ילדים בפוטנציה לא יכול להזיק. מצד שני, גם אליאב עם הכיפה הקטנה ואווירת לשון הרע לא מדבר אלי יכול להפתיע ולזכות בקולות הצעירים. אסור לשכוח שגם לו יש ריבועים בבטן. לא אכחיש - זכייה של אביבית בר זוהר תהיה אחד מרגעי הריאליטי הקסומים שהיו לנו. מי שהייתה לבדיחה הגדולה של "האח הגדול 4" חוזרת אל זירת הפשע שש שנים מאוחר יותר ולוקחת את כל הקופה. אבל אולי זאת תהיה מירב או מריה? נתראה בראשון עם כל הסיכומים והפרשנויות.

האח הגדול. צילום מסך, צילום מסך
בהצלחה, מה שנקרא/צילום מסך, צילום מסך

שחור ופתור:

"אני לא זמרת, אני לא רקדנית, אני אביבית" (קמפיין הבחירות "אביבית בר זוהר לכנסת 2019" יצא לדרך)

"פירגנתי לעצמי עם השרירים" (ישראל מתאר את הציור של עצמו; תזכור שתמיד אפשר לפרגן יותר)

"(זה כמו) שיש לך סדרה על עצמך יענו" (ישראל מתחיל להבין את הקונספט של "האח הגדול")

"אני אפילו מאוד מחבבת אותך" (מירב לאביבית; מתים לראות איך את מתנהגת עם אנשים שאת שונאת)

"היה שווה לבוא לפה" (אביבית; חכי עד מוצאי שבת ותחליטי)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully