וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גיליתי שהסכסוך מורכב": זמרת נוספת ביטלה הופעתה בפסטיבל מטאור

6.9.2018 / 14:38

על רקע לחצי ה-BDS, ביטלה גם הזמרת האנגליה ליטל סימז את הופעתה בפסטיבל מטאור, שנפתח היום ויימשך עד שבת. "הבנתי שהיחסים בין הפלסטינים לישראלים הרבה יותר מורכבים ממה שידעתי", כתבה בטוויטר. בכך הגיעו מספר הביטולים ל-16, רבים מהם מסיבות פוליטיות

עריכת וידאו:ניר חן

על רקע לחצי ה-BDS, נמשך גל הביטולים בפסטיבל מטאור: הזמרת האנגליה המוערכת סימבי אז'יקאו, הפועלת תחת הכינוי ליטל סימז (Little Simz), הודיעה כי לא תופיע בפסטיבל שנפתח היום, לאחר שגילתה רק עכשיו כי היחסים בין הפלסטינים לישראלים מורכבים יותר ממה שחשבה. בכך הגיעו מספר הביטולים ל-16, רבים מהם מסיבות פוליטיות.

האמנית בת ה-24, שזכתה להגדרה "לורן היל של איזלינגטון", צייצה לפני זמן קצר בטוויטר: "הבנתי שהיחסים בין הפלסטינים לישראלים הרבה יותר מורכבים ממה שידעתי. עד שאבין באמת את המצב, החלטתי לדחות את נסיעתי לישראל, ולכן לא אופיע בפסטיבל מטאור. אני מתנצלת בפני אלה שנפגעו כשראו את שמי בליינאפ ובפני אלה שציפו לראות אותי מופיעה. אם אתם מכירים אותי, אתם יודעים איפה נמצא הלב שלי. פיס אנד לאב - תמיד".

הראפרית והזמרת ליטל סימז. GettyImages
גילתה רק עכשיו שהסכסוך במזרח התיכון מורכב. הראפרית ליטל סימז/GettyImages

בכך נמשך המזל הרע של פסטיבל "מטאור", עם 16 ביטולים שרבים מהם על רקע לחצי ה-BDS. הביטול הבולט מכולם הוא של זמרת הפופ לנה דל ריי, שהסבירה ביום שישי בטוויטר כי במסגרת לוח הזמנים לא תוכל להופיע בפני הקהל הישראלי והקהל הפלסטיני ועל כן מעדיפה לבטל את הגעתה לארץ בכלל. זאת לאחר שהייתה אמורה להופיע בישראל כבר בשנת 2014, בסוף חודש אוגוסט אך ביטלה בעקבות מבצע "צוק איתן" שפרץ בקיץ באותה השנה, ולמרות שזמן קצר לפני ביטולה הנוכחי הדפה את לחציו של רוג'ר ווטרס, עד שנכנעה להם.

לאחר הודעת לנה דל ריי על ביטולה, הודיע המוזיקאי האלקטרוני האמריקאי הנרי לאופר, הפועל תחת הכינוי שלמה, כי גם הוא מבטל מסיבות פוליטיות. "אמרתי 'לא' להופעה שם (בישראל) במשך שנים. אם הייתה לי סיבה אחת לומר 'כן' היא לתרום כסף לשחרור עזה. עם זאת, הבנתי שיותר חשוב לומר 'לא' מאשר לתרום. אני מקווה שתבינו את החלטתי". אתמול נודע שגם להקת האינדי האמריקאית אוף מונטריאול ביטלה את השתתפותה בפסטיבל. בפוסט בפייסבוק כתבו חברי הלהקה: "ניסינו למצוא דרך להצדיק את ההשתתפות שלנו בפסטיבל, אך בזמן שפוליטיקאים ומפקדי הצבא של ישראל ממשיכים עם המדיניות הרצחנית שלהם כלפי הפלסטינים, הגענו למסקנה שאין צעד נכון יותר מאשר לבטל את ההופעה. זה לא זמן בשביל חגיגות ואסקפיזם".

עוד באותו נושא

"בגלל מדיניות הרצח": להקת "אוף מונטריאול" ביטלה את הופעתה בישראל

לכתבה המלאה

מבטלים נוספים מהגזרה בינלאומית: הדי-ג'אים לאון ויינהול, וולווקס, פייתון, סיינפלד, Volvox, ושאנטי סלסט; המוזיקאים Baba Stiltz, בלאק מוושן, ג'אזאל, לאון ויינהל, מול גראב וסלדה; ובגזרה המקומית ביטלו שתי להקות ערביות-ישראליות - חלאס וזנוביה, נמסר כי בשל סיבות טכניות, ולהקת ג'ינג'יות בשל סיבות בריאותיות.

עם זאת, לצד הביטולים נרשמו מספר הצטרפויות של אמנים לליינאפ הרחב של הפסטיבל: די-ג'יי טניס, אקטרס, סיקרט סאנדייז ודן שייק. מהפקת המופע נמסר כי "הביטולים מינוריים לעומת רשימת המשתתפים שעומד על 130 הופעות בינלאומיות ומקומיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully