וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל טורונטו: נמצא הפייבוריט לאוסקר, ושתי זכיות ישראליות

16.9.2018 / 22:13

"הספר הירוק" זכה בפרס חביב הקהל בפסטיבל טורונטו, שנחשב מקפצה אדירה בדרך לאוסקר. וגם: פרסים מכובדים לגיא נתיב ולאלמורק מרשה דוידיאן

יח"צ - חד פעמי

פסטיבל טורונטו, אירוע הקולנוע החשוב בצפון אמריקה ומן החשובים בתעשייה, הגיע הערב (ראשון) לסיומו. בפרס חביב הקהל, הנחשב אינדיקטור חזק לקראת האוסקר, זכה "הספר הירוק", דרמה תקופתית המתרחשת בשנות השישים וכבר קיבלה את הכינוי "הנהג של מיסטר דייזי", כיוון שהיא עוסקת במערכת היחסים בין פסנתרן ג'אז שחור לנהגו הלבן.

את הסרט ביים פיטר פארלי, המזוהה יותר עם קומדיות פרועות ("משתגעים על מרי") ומככבים בו ויגו מורטנסן ומהרשלה עלי, מי שלפני שנתיים השתתף בלהיט זוכה אוסקר אחר, "אור ירח".

בשנים האחרונות, "נאום המלך" ו"12 שנים של עבודות" זכו בפרס ולאחר מכן גם באוסקר. "לה לה לנד" ו"שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי" שקטפו אותו אמנם לא זכו בפסלון המוזהב בסופו של דבר, אך נחשבו פייבוריטים לכך וכיכבו בעונת הפרסים. בקיצור, עיטור חביב הקהל מבטיח גדולות ונצורות ל"הספר הירוק", ולכן משמח גם לדווח כי הוא נרכש להפצה בארץ ויעלה כאן בחודשים הקרובים.

הספר הירוק. קולנוע לב,
הספר הירוק/קולנוע לב

שני פרסים אחרים שחולקו נשאו עמם בשורות טובות לבמאי ולבמאית מישראל. "Skin", סרטו דובר האנגלית הראשון של גיא נתיב ("מבול") קטף פרס מיוחד מטעם איגוד מבקרי הקולנוע הבינלאומי. הדרמה הזו, בכיכובו של ג'יימי בל כניאו-נאצי שגאל את נשמתו, נהנתה מביקורות מעולות במהלך הפסטיבל ואף נרכשה להפצה בידי חברת A24, מן המובילות בשוק, כך שהזכייה שלה אינה מפתיעה.

זכייה נוספת היתה של "עץ תאנה", סרטה העלילתי הארוך הראשון של אלמורק מרשה דוידיאן, שזכה בפרס לבמאית הטובה ביותר. דרמה זו מציגה את סיפורה של משפחה יהודית באדיס אבבה של סוף שנות השמונים, על רקע מלחמת האזרחים ומלחמתם לעלות לישראל.

הסרט, בהפקת סער יוגב ונעמי לבארי, יוקרן בשבוע הבא במסגרת פסטיבל הסרטים בחיפה. בשבוע שעבר הוא גם קטף פרס אופיר, הודות לעבודתו של הצלם דניאל מילר.

עוד באותו נושא

פסטיבל ונציה 2018: "רומא" הזוכה הגדול, קייס נאשף זכה בפרס השחקן במסגרת צד

לכתבה המלאה
סקין. סרטי שובל וסרטי יונייטד קינג,
מתוך "Skin"/סרטי שובל וסרטי יונייטד קינג
עץ תאנה. גננה אברה,
מתוך "עץ תאנה"/גננה אברה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully