וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארי נשר מת יום לאחר יום הולדתו ה-17: "ברגע אחד, עולמנו חרב עלינו"

27.9.2018 / 11:45

ארי נשר, בנו של הבמאי אבי נשר, היה דמות מוכרת בתעשיית הקולנוע המקומית, הן בשל אביו והן כיוון שכבר הספיק בגילו הצעיר (17) להופיע בכמה סרטים ארוכים ולביים כמה סרטים קצרים. משפחתו ספדה לו: "כנגד כל הסיכויים, נלחמנו איתו על חייו עד לרגע האחרון"

ארי נשר בבכורת הסרט "סיפור אחר" של אביו, אבי נשר, ב-22 בספטמבר, בפסטיבל חיפה. רפי דלויה
ארי נשר עם אביו אבי ואמו איריס, בפתיחת פסטיבל הסרטים חיפה ב-22 בספטמבר/רפי דלויה

אבל בעולם הקולנוע הישראלי בעקבות הידיעה על מותו של ארי נשר - בנו של הבמאי אבי נשר וקולנוען צעיר בזכות עצמו, שהלך לעולמו יום לאחר יום הולדתו ה-17 כתוצאה מפגיעה בתאונת דרכים.

משפחתו של ארי מסרה: "רגע לפני שהלך מאיתנו, חגג ארי שלנו יום הולדת 17. אף ילד בעולם לא צריך להסתלק ממנו בגיל 17. ארי שלנו לא היה רק ילד יפה תואר, הוא היה ילד מוכשר, סקרן, שנון וכל כך שמח. הוא היה קולנוען צעיר ומוכשר ותמיד ניסה לעזור לכל מי שהיה זקוק לו. הוא חלם להיות פרמדיק בצבא, ובשנה האחרונה התנדב מדי שבוע במד"א. מגיל צעיר ארי עורר בכל מי שסבב אותו את הרצון לחיות ולשמוח וליטול חלק בדבר הנפלא הזה, שנקרא חיים. ארי שלנו נפגע בתאונת דרכים קשה. ברגע אחד, עולמנו חרב עלינו. כנגד כל הסיכויים, נלחמנו איתו על חייו עד לרגע האחרון. משאפסה התקווה, החלטנו לתרום את איבריו של ארי בתקווה שיצילו את חייהם של אחרים. ברגעיו האחרונים ארי שלנו היה מוקף במשפחתו ובחבריו הרבים והאוהבים, שבאו לחגוג לו יום הולדת 17".

למרות גילו הצעיר, הספיק נשר הצעיר לרשום כבר כמה הופעות על המסכים בשנים האחרונות. הוא השתתף בתפקידים קטנים בסרטים "פעם הייתי" וב"זוהי סדום" - את הראשון אביו ביים, ובשני שימש כעורך תסריט. נוסף לכך הופיע בתפקיד גדול יותר ב"ילד טוב ירושלים", הקומדיה הרומנטית של רועי פלורנטין, בה שיחק לצד עמוס תמם. כמו כן השתתף גם בפרקים של "ארץ נהדרת" ו"הפיג'מות".

ארי נשר. מתווך עמוד הפייסבוק של ארי נשר, צילום מסך
ארי נשר/צילום מסך, מתווך עמוד הפייסבוק של ארי נשר

נשר גם למד במגמת קולנוע, תחילה בחטיבת הביניים בבית הספר לאמנויות ואז בתיכון, בבית הספר תלמה ילין. במסגרות אלה, ביים סרטים קצרים. הוא התלווה לאביו רבות בפסטיבלים שונים ודמותו הייתה מוכרת מאוד בתעשייה המקומית. נשר הותיר אחריו את אביו, את אמו איריס ואת אחותו הבכורה תום. רק ביום שבת האחרון חגג ארי עם הוריו את בכורת סרטו החדש של אביו, "סיפור אחר", שפתח את פסטיבל הסרטים בחיפה. הסרט הזה נחשב לאישי ביותר של אבי נשר, ועוסק במידה מסוימת גם ביחסים בינו לבין בתו.

אבי נשר, אביו של ארי, הוא אחד הבמאים הישראלים המצליחים, המוכרים והחשובים בכל הזמנים. הוא ביים סרטי פולחן כמו "הלהקה" ו"דיזנגוף 99", ובשנים האחרונות היה חתום על רצף של להיטים מקומיים שזכו גם לחשיפה בינלאומית, ובהם "סוף העולם שמאלה", "הסודות" ו"החטאים".

עוד באותו נושא

דרך ארוכה: ריאיון עם אבי נשר על "דיזנגוף 99" אז ועכשיו

לכתבה המלאה

משוואה עם נעלמת - סרט גמר כיתה ט' של ארי נשר

ארי נשר בעת צילומי הסרט "ילד טוב ירושלים". צילום מסך
ארי נשר בעת צילומי הסרט "ילד טוב ירושלים"/צילום מסך

השחקן עמוס תמם, ששיחק את אביו של ארי נשר בסרט "ילד טוב ירושלים", ספד לנשר בשיחה עם וואלה! תרבות: "אני זוכר מהצילומים לסרט בעיקר ילד חכם מאוד. הוא היה אז בערך בן 13, סיפר לי על לימודי הקולנוע שלו ועל תכניות לסרטים שהוא רוצה לעשות. הייתה תחושה שאתה לא מדבר עם ילד. הוא היה הבטחה גדולה. ילד יפה וחכם. היה ממש כיף לעבוד איתו. שלחו לי עכשיו תמונה מהסרט, שבה רואים שאנחנו צוחקים. עצוב מאוד".

המפיק משה אדרי אמר לוואלה! תרבות: "לצערי, מאז שנודע לנו על התאונה, אנחנו בקשר תמידי עם המשפחה. כולנו בהלם מוחלט. זה ילד שאנחנו מכירים מהיום שנולד. פשוט טרגדיה גדולה מאוד, בלתי נתפס. ילד עם שמחת חיים, נבון, חכם, רגיש וחתיך, עם עתיד מובטח. לבנו עם כל המשפחה. רק בשבת היה בחיפה בפתיחת הפסטיבל עם הסרט של אבא שלו, וחגג עם כל המשפחה. כמה הגורל אכזר. עצוב מאוד לכולנו".

השחקן והיוצר קובי פרג', שבסדרה שלו "הפיג'מות" התארח ארי נשר, הוסיף: "זה כאב שאין לתאר אותו. אני שולח את ניחומים אדירים לאבי ולאיריס, וכואב את כאבם".

רן אפלברג, תסריטאי הסרט "ילד טוב ירושלים" שבו שיחק נשר, אמר לוואלה! תרבות: "היו לי כמה שיחות איתו באתר הצילומים כשהוא היה בן 13, ואי אפשר לפספס - ילד חכם, מבריק, מצחיק. אני זוכר שדברנו על קובריק וקולנוע, והוא היה מלא ידע ותשוקה. ילד מיוחד מאוד, שופע קסם, כואב הלב".

ארי נשר תום נשר הילדים של אבי נשר. רועי בר,
נשר ואחותו תום/רועי בר

מעיין כהן, שהייתה מורה לקולנוע של נשר בבית ספר לאמנויות בתל אביב: "ארי היה ילד יפה תואר עם עיני שקד מלאות סקרנות, שובבות וחכמה. בשיעורי הקולנוע היה מסמר הכיתה - תמיד שואל, מתעניין, מספר ומשתף מכל הידע הקולנועי העצום שיש לו ועוזר לחבריו. כבר בגיל מאוד צעיר של החטיבה יצא ויצר סרטים יחד עם חבריו לכיתה כל הזמן. תמיד הוביל וסחף את כולם יחד איתו בהפקות מושקעות, שאפתניות ובוגרות הרבה מגילו הכול-כך צעיר - הפקות מלאות ברגישות ויופי. לכתו הטרגי מן העולם בטרם עת מזעזע, כואב ובלתי נתפס. כמה שעוד היה לו לתת לעולם הזה".

"מן הרושם שלי, היחסים במשפחת נשר היו חמים וקרובים במיוחד, וכך גם הזדמן לי להכיר היטב את ארי, שהתלווה לאביו בפסטיבלים שונים", סיפר אבנר שביט, מבקר הקולנוע של וואלה! תרבות. "פגשתי אותו לא פעם, אם זה בפריז ואם זה בסינמה סיטי, שוחחתי איתו רבות והתרשמתי מהתשוקה האדירה שלו למסך הגדול. כבר בגילו הצעיר, הספיק לראות את כל הקלאסיקות ודיבר עליהן באהבה ובידענות. זה אובדן עצום, כי איבדנו שוחר קולנוע גדול, שבוודאי רק היה הולך ומתפתח והיה לו המון מה לתרום. ארי היה ילד מקסים, ולמעשה זה לא נכון לקרוא לו ילד: הוא היה אדם קטן, בוגר, רהוט וחכם הרבה יותר מגילו. היה מקסים לראות אותו גדל, ולראות את הקשר המיוחד שלו עם אחותו, עם אמו, עם אביו ועם שלושתם גם יחד. הוא יחסר לכל מי שהכיר אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully